عمومی

تاج دستمزدهای نجومی – دنیای 77

تاج دستمزدهای نجومی - دنیای 77

کاهش ارزش بازیکنان در بازار جابجایی می تواند یکی از اثرات مثبتی باشد که تاج در دنیای فوتبال ایجاد کرده است. این برای مالکان و مدیران بزرگ باشگاه بسیار فاجعه بار است ، اما در نهایت به نفع روحیه فوتبال در دنیای امروز است ، به خصوص اگر به وضعیت عادی خود برگردد ، اگر تاج از دنیای فوتبال خارج شود و شب بازگردد. حداقل برای تاج ، می تواند سرگرمی بسیاری از طرفداران فوتبال باشد. یک تلنگر برای تأمل این دو سؤال اساسی: آیا توسعه سرمایه داری فوتبال در جهان از اهمیت بیشتری برخوردار است یا این لذت فوتبال است؟ آیا ستاره های فوتبال واقعاً ارزش آن را دارند؟

طبق روزنامه دنیای 77 هیئت امنا وی نوشت: “در ماه مارس سال گذشته ، به محض نزدیک شدن بحران جهانی کره و زمزمه بسته شدن لیگ فوتبال و لیگ قهرمانان اروپا و همچنین به تعویق انداختن جام اروپا ، بسیاری از هواداران فوتبال در سراسر جهان در عزا بودند!” اما واقعیت این است که لیگ فوتبال اروپا مهم است. همه بسته شده اند ، و یورو 2020 به مدت یک سال به تعویق افتاده است و آب متزلزل نشده است ، به نظر می رسد که انسان ها به عادت هایمان به بردگی کشیده می شوند ما به چیزی عادت کرده ایم و فکر می کنیم اگر اینگونه نباشد ، گم می شود. مدتهاست گفته می شود که عادت کردن باعث عادت می شود جهان در مدار است و حضور یا عدم حضور فوتبال برای بسیاری از مردم در جهان از اهمیت کمی برخوردار است و در چنین شرایطی بزرگترین باشگاه های دنیای فوتبال نیز بیشتر منابع مالی خود را از دست می دهند. بنابراین طبیعی است که در انتهای کوزه کافیر و پرداخت دستمزدهای نجومی به ستارگان فوتبال دیگر توجیهی نخواهد داشت.

بازار نقل و انتقالات تخمین می زند که Killian Mbabane امسال 180 میلیون دلار ارزش دارد. رحیم استرلینگ و نیمار نیز 128 میلیون دلار ارزش دارند. سادیو مانه و محمد صلاح با 120 میلیون دلار و لیونل مسی با 112 میلیون دلار. مقادیر قابل توجهی از دستمزد ماهانه و حقوق سالانه و همچنین هزینه های داشتن چنین نمایندگان به طور کلی. اما چرا این ارقام چشمگیر پرداخت می شود؟ احتمالاً به این دلیل است که مردم به فوتبال علاقه دارند. با این وجود ، مگر اینکه رقمی وجود داشته باشد ، آیا علایق فوتبال مردم تغییر خواهد کرد؟ البته نه. در سال 1959 ، اینتر می خواست یک میلیون دلار بخرد. در آن زمان مانند Diastafano ، Pusk و s ، Raymond Coppa ، Just Fontaine ، Didi ، Wava ، Zito ، Garrincha ، Bobby Charlton ، Bobby Moore و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال وجود داشت و قیمت آن چیزی نبود. هیچ یک از این ستاره ها مانند Sadio Mane قیمت چنین بازیکن برتر را نگرفتند. یوهان کرایف در تاریخ فوتبال 100 قدم جلوتر از رحیم استرلینگ است ، اما میزان پولی که رحیم استرلینگ به باشگاه های فعلی بدهکار است ، با پولی که وی هنگام خرید آژاکس کرویف خریداری کرده قابل مقایسه نیست. در حقیقت ، سرمایه داری یک الاغ خوب است! یعنی سرمایه داری در زمین فوتبال نشسته و به جلو پیش می رود. سرمایه گذار می خواهد برنده شود ، در غیر این صورت سرمایه گذاری در دنیای فوتبال غیرممکن است.

این نکته به ظاهر کوچک اما مهم ، یعنی بازگشت سرمایه ، باعث می شود که دنیای فوتبال حول یک مدار خاص بچرخد. در این مدار خاص ، جذب مشتری نقش ویژه ای دارد. نام دیگر برای جذب مشتری ، توسعه فوتبال است. وقتی فیفا از پیشرفت فوتبال صحبت می کند ، بدین معنی است که افرادی که به فوتبال علاقه مند هستند به این ورزش علاقه مند هستند. اما واقعاً ، چرا باید اینگونه باشد؟ مردم هند به فوتبال علاقه ندارند. بدون چینی. چرا باید فیفا محاکمه شود ، اما طی دو دهه آینده ، تمام این هندی ها و چینی ها مشتاق و مشتاق فوتبال می شوند؟ البته به این دلیل که فیفا به دنبال پول بیشتری است. حامیان فیفا را هم انجام دهید. بنابراین ، به منظور کسب درآمد بیشتر و در واقع سودآوری ، آنها برای تأمین نیازهای بسیاری از مردم در کره زمین ، تقریباً 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری های کلانی انجام می دهند. اما اگر منطق سرمایه را نادیده بگیریم ، چرا تا 3 میلیارد نفر که تا دیروز آزاد بودند ، به آن نیاز داریم؟ کار چینی ها و هندی ها در خاک بدون فوتبال انجام نشده است. بدون فوتبال آنها می توانند خوشحال شوند. پس چرا باید خوشبختی را با فوتبال مرتبط کنیم؟ چرا که ما قصد داریم مردم را بخریم و بفروشیم ، زیرا اکثر ما دانش و اخلاق ، به عنوان فوتبالیست ها ، با قیمت های غیرقابل اندازه گیری نداریم؟ آیا واقعا فوتبالیست ها فوتبال را خیلی دوست ندارند؟

در برزیل در دهه 1920 مردم فوتبال را دوست داشتند. آنها روی زمین جمع شدند و از بازی یا تماشای یک بازی فوتبال لذت بردند. سوئد و اسکاتلند سالهاست که از فوتبال لذت می برند ، اما لیگ های فوتبال در هر دو کشور ، دستمزدهای نجومی و غیرمنطقی را آلوده نمی کنند. در شهرهای کوچک سوئد ، ایسلند و نروژ ، هواداران فوتبال هر یکشنبه برای تماشای بازی تیم مورد علاقه خود و لذت بردن از یک آخر هفته دلپذیر ، پر از خیال و هیجان و شادی یا غم به ورزشگاه می آیند. . این شرم آور است که هیچ ضربه ای در بازیکنان وجود ندارد. بنابراین ، با توجه به سیستمی که به دنبال افزایش قیمت بازیکنان بزرگ فوتبال است تا بیش از 100 میلیون دلار به 200 میلیون دلار ، نگرانی آنها مربوط به افرادی نیست که از فوتبال لذت می برند ، بلکه در مورد کسب درآمد بیشتر از این بازی زیبا هستند. این پیروزی لزوماً با بازی های زیباتر به پایان نمی رسد. هیچ دلیلی برای گفتن وجود ندارد که بارسلونا و رئال مادرید و اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ بین سال های 2015 و 2020 آژاکس و بایرن مونیخ از بازی های بین سال های 1970 تا 1975 بهتر هستند. در دهه 1970 و 1980 مردم اروپای شرقی از نوازندگی گروههایی مانند دینامو کیف و استوا بخارست لذت می بردند. با پول کمتری می توانید شادی فوتبال را تجربه کنید. چه چیزی دوست دارید بازی کنید و چه چیزی را تماشا کنید.

در سال 1981 ، ایران فوتبال را خیلی بیشتر از آنچه امروز دوست داشت ، دوست داشت و از بازی در جام باشگاه های استقلال و پرسپولیس تهران و همچنین تیم هایی مانند مالوان و شاهین اهواز در جام حذفی لذت برد. در آن زمان ، بهزیستی ستارگان بزرگ فوتبال ایران این روزها با بازیکنان ثانویه فوتبال ایران بی نظیر بود. در آن زمان سطح زندگی عبدالعلی چنگیز و ناصر محمدخانی و شاهرخ بیانی خیلی بالاتر از استاندارد زندگی افراد عادی نبود. اما سطح رفاه شهروندان عادی به مراتب پایین تر از بهزیستی فرهاد مجیدی ، مهدی رحمتی ، علیرضا بیرانوند ، جلال حسینی و امیر قلعه نوح است.

در آن روزها خواندن گزارش هایی درباره بازی های مهم فوتبال در مجلات ورزشی جالب بود. لذت خواندن گزارش یک بازی مهم فوتبال در مجلات ورزشی و مجلات ورزشی بیش از تماشای ال Cl اسی sico این روزها نبود. وقتی سعی می کنیم از گرده فوتبال خارج شویم و سعی کنیم سرمایه را از هم پاشیده کنیم ، کار ما با خوشحالی تلف می شود و ما در آخر با دیدن الکوسی کلاسیک کلاسیک در قلب خود شاهد هستیم.

یکی از مزایای گسترش تاج این است که این یک نشست فوتبال فوق حرفه ای و فوق سرمایه داری در جهان توسعه یافته است. حقیقت این است که تاج در صدر قرار دارد ، اما این به معنای دور شدن از عدالت نیست ، بلکه این است که امور را عادلانه تر کند. یعنی به دلایلی خوب و سطح بالایی کاهش قیمت کالاهای تورم وجود داشته است. کاهش ارزش بازیکنان در بازار جابجایی می تواند یکی از اثرات مثبتی باشد که تاج در دنیای فوتبال ایجاد کرده است. این برای مالکان و مدیران کلوپ های بزرگ فاجعه بار است اما در نهایت به نفع روحیه فوتبال در دنیای امروز است ، خصوصاً اگر پس از ترک دنیای تاج فوتبال به وضعیت عادی خود برگردد. حداقل برای تاج ، می تواند سرگرمی بسیاری از طرفداران فوتبال باشد. یک تلنگر برای تأمل این دو سؤال اساسی: آیا توسعه سرمایه داری فوتبال در جهان از اهمیت بیشتری برخوردار است یا این لذت فوتبال است؟ “آیا ستاره های فوتبال واقعاً ارزش آن را دارند؟”

دکمه بازگشت به بالا