اقتصادی

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: تاخیر در اجرای اصلاحات ارزی عوارض اجرای این طرح را افزایش داده است و به همین دلیل دولت باید وارد عمل شود.

به گزارش دنیای 77، محمدعلی رضایی درباره وضعیت واحد تولیدی پس از اجرای سیاست اصلاح ارزی دولت، اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر بخش خصوصی بارها اعلام کرده که در اینجا سیاست های پولی ترجیحی وجود ندارد و به نفع اقتصاد ایران.” اما دیدیم که این اصلاحات تقریباً یک دهه به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: البته اگر این اصلاحات در آن زمان در دستور کار قرار می گرفت، هزینه های جانبی و مشکلات اداری بسیار کمتر می شد، اما در شرایط فعلی باید سختی های جدیدی را تحمل کرد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران به سایت اتاق ایران با بیان اینکه اصلاحات ارزی باید مرحله به مرحله انجام شود، گفت: مشکل اصلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم مشکل افزایش قیمت کالاهای تولیدی است، امکان فعال سازی وجود ندارد.

رضایی ادامه داد: در چنین شرایطی می توان برنامه ریزی کرد که در یک بازه زمانی پنج ساله این اصلاحات نهایی شود و اقتصاد ایران تا آن زمان بتواند خود را ترمیم کند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای ایرانی صادراتی نیز موثر خواهد بود، بیان کرد: باید قیمت محصولات خود را به گونه ای ارائه کنیم که نیاز داخلی برای محصولات ایرانی را تامین کنیم و در بازار بین المللی نیز رقابت کنیم. . ما قبلاً این توانایی را در برخی بازارها از دست داده ایم و باید دوباره تلاش کنیم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا