استانی

مراسم عزاداری محرم در گلزار شهدای بندرعباس برگزار می‌شود

مراسم عزاداری محرم در گلزار شهدای بندرعباس برگزار می‌شود

به گزارش دنیای 77، روح الله تشگیری با اعلام این خبر گفت: مراسم عزاداری محرم از اول محرم به مدت 13 شب در شهدای بندرعباس گلزار با سخنرانی حجت الاسلام پادات برگزار می شود.

وی همچنین افزود: این برنامه از ساعت 20:30 با صدای گرم مداحان محمد پلاسی زاده، اسماعیل تجرو، پور سادات، فرگرپور، دهقانی و ماسپی فرد برگزار می شود که مداحی، مدیحه سرایی و نوحه خوانی همراه با سینه زنی انجام می شود. مراسم گلزار شهید طلایی بندرعباس.

مدیر شهید گلزار بندرعباس گفت: شهدا میزبانان اصلی کعبه و کعبه شیدایی کربلا هستند. آنها جان و مال خود را فدای ناموس کشور کردند، از این رو آرامش امروز. به شهدا.

با احترام بیان کرد: دو بخش از فرهنگ گرانبها و ظریف ما صحبت می کنیم، یکی فرهنگ محرم، عاشورا و زیرمجموعه آن فرهنگ دفاع مقدس است که با آن می توانیم دسیسه های دشمنان را خنثی کنیم.

وی همچنین گفت: ما هر چقدر بخواهیم در فرهنگ ایثار و شهادت، محرم و عاشورا کار کنیم، جای کار دارد، ما عشق به فرهنگ محرم و عاشورا، ایثار و شهادت داریم، چون فرهنگ ماست. ایثار و شهادت تداوم فرهنگ ماست نهضت عاشورا در اوج است.

مدیر گلزار شهدای بندرعباس با اشاره به ایام محرم افزود: تمام استان هرمزگان عزادار است و در تمام خیابان ها پرچم ها و بیرق های سبز و سیاه در کنار عزاداران دیده می شود.

وی همچنین افزود: این مراسم در شب هفتم محرم با سخنرانی نماینده جمعه بندرعباس، فقیه و امام حجت الاسلام عبادی زاده و همچنین مراسم بزرگ طفلان حسینی در استان برگزار می شود. روز جمعه 23 مردادماه ساعت 8 صبح مراسم شهادت گلزا با سخنرانی و مداحی حجت الاسلام مجید سالاری با حضور نوزادان شش ماهه حسینی و مادرانشان برگزار می شود.

قابل ذکر است: مراسم صبح روز تاسوعا با سخنرانی دکتر عبادی زاده نماینده استان و مداحی اسماعیل تجرو برگزار می شود. مراسم بعد از ظهر عاشورا و مکتل خوانی نیز با سخنرانی حجت الاسلام کدایی و تلاوت بهایی مصطفی قایم برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در گلزا شهدا تمام تلاش خود را کرده ایم تا در فرهنگ شهدا، ایثار و شهادت و فرهنگ محرم با مردم همکاری کنیم و از همه مردم دعوت می کنیم در ایام محرم گلزا شهدا را فراموش نکنند. .

46

دکمه بازگشت به بالا