استانی

اصل اساسی در تقریب مذاهب اسلامی احترام به عقاید دیگران دانست

اصل اساسی در تقریب مذاهب اسلامی احترام به عقاید دیگران دانست

دنیای 77/ کردستان نماینده ولی فقیه در کردستان اصل کلیدی نزدیک کردن مذاهب اسلامی را احترام به نظرات دیگران دانسته است.

حجت الاسلام عبدالرضا پورجهابی روز سه شنبه 17 خردادماه در نشست تبادل نظر با مدیران کل دفتر تبلیغات اسلامی مناطق یکپارچه کشور با استناد به آیاتی از قرآن گفت: کار ما یاری دین است. خدایا و اگر خدا را یاری کنیم، خداوند بندگانش را یاری خواهد کرد.

وی به وظایف روحانیت از منظر ولی فقیه پرداخت و افزود: آموزش دینی، سیاست و خدمت به مردم و حزن و اندوه، از دیدگاه مقام معظم رهبری سه وظیفه روحانیت، بیشترین است. که مهمترین آنها دانش آموزان هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: باید در بحث تبلیغات به ویژه در استان های یکپارچه مردم را دوست داشته باشیم، باید بیشتر به نظر مردم این استان احترام بگذاریم.

حجت الاسلام اسلام را رمز نزدیک شدن دیدگاه دیگران به احترام می داند و می گوید: دین زمانی به دست می آید که احترام باشد زیرا کینه و کینه در تبلیغ ما را از هدف دور می کند.

وی با اشاره به وجود بیش از 14 امامزاده در استان کردستان افزود: . و مردم به اهل بیت (ع) علاقه دارند.

ویژگی های انسان عاقل دهه کرامت و ولادت را به امام رضا (ع) نماینده ولی فقیه کردستان تبریک می گوییم: امام رضا (ع) 10 خصلت را برای عاقل ذکر می کند و می فرماید یکی از این صفات این است. خود را بهترین و با تقواترین دانستن که این دیدگاه در تبلیغ مهم و اساسی است.

وی دوری جستن امام رضا(ع) از تکبر و تکبر به ویژه در عرصه تبلیغ را از ویژگی های انسان عاقل دانست و گفت: مبلغان باید مراقب کم تحرکی یا زندگی روزمره خود باشند. و هرگز برای رسیدن به هدف مغرور نباش.

حجت الاسلام پورذهبی خواستار ارتقای علمای نیازمند به مطالعه شد و گفت: اطلاع از آمار در حوزه های فرهنگی و دینی از غلو و خطا جلوگیری می کند و علما باید در زمینه های مختلف آگاهی خود را بالا ببرند. خودسازی و تهذیب، توجه به معنویت، اخلاص از مواردی است که عوامل و مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان های مختلف کشور همواره باید مدنظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه اقلیم کردستان با اشاره به اینکه مدیریت به تنهایی برای مسئولیت پذیری کافی نیست و باید رهنمودهایی نیز برای پیشبرد کار در نظر بگیریم، گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند برنامه ریزی و اقدام خوب است، اما اصل کلید کارآمدی است.
آیات دو سوره مالک را ذکر می کند که می فرماید: آن که مرگ و حیات را برای آزمایش شما آفرید که بهترین شماست و او آمرزنده و مهربان است.

حجت الاسلام در پایان بر ارتقای سطح علمی علما و طلاب شهرداری تاکید می کند و یادآور می شود: مدارس اهل سنت کشور باید به جایگاه خود ارتقاء یابند زیرا از هر گونه افراط گرایی جلوگیری می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا