حوادث و رویداد

هزار اما و اگر در شهید محسوب شدن یا نشدن نیروهای امدادی

هزار اما و اگر در شهید محسوب شدن یا نشدن نیروهای امدادی

آنهایی که به آنها نگاه می کنید ، گویی با ترس نشسته اید و به شجاعت نگاه می کنید. این مانند یک قربانی انسانی است که به افراد مبتلا به آتش ، خون و زخم کمک می کند. حال ، فداکاری کسانی که می خواستند جان و مال مردم بدون شهید را نجات دهند ، چطور؟ آیا شغل آتش نشانان ، اورژانس و دیگر امدادگران غیر از ایثار است؟

به گزارش دنیای 77 ، چه نیروی امدادی شهید تلقی شود و چه نباشد ، هزاران ضرب و شتم در آن وجود دارد. اما اگر با شهدای حادثه پلاسکو حتی پس از چهار سال برخورد نشود و آتش نشانان جان باخته در حادثه پلاسکو هنوز به طور رسمی شهید محسوب نشوند.

به بیان ساده ، اگر آتش نشانی و اورژانس جان خود را در یک حادثه و در حین عملیات از دست بدهند ، طبق “قوانین تعیین شهدا و ایثار” ها شهید محسوب نمی شوند. حتی پس از چهار سال پیگیری سازمان آتش نشانی تهران و خانواده های شهدای پلاسکو و آتش نشانان پلاسکو که به طور رسمی شهید نشده اند ، این حق محقق نشد. از این آتش نشان فداکار فقط به عنوان شهید خدمت ، عنوان سازمانی یاد می شود و توسط آتش نشانی تهران و شهرداری شناخته می شود. عنوانی هر چند عالی ؛ اما بخشی از بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.

این حادثه در مورد شهدای فوریت های بهداشتی در تهران تکرار شد. به طوری که چهار تکنسین اورژانس در تهران ، که 19 نفر را به دلیل بیماری کووید جان خود را از دست دادند ، هنوز شهید محسوب نمی شوند. به گفته رئیس اورژانس کشور ، پرونده این افراد عودت شده یا در جریان است. آنچه مشخص نیست منجر به شهادت این قربانیان می شود؟

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه کار خواهد کرد. با این حال ، هم اورژانس و هم آتش نشانی اعلام کرده اند که از شهدای نیروهای امدادی خود که در تصادفات ، بلایا و حوادث جان خود را در کف دست قرار داده اند ، پیگیری می کنند.

بر این اساس مهدی داوری – مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران – وی در مورد درخواست آتش نشانی برای مرگ آتش نشانانی که در این عملیات جان خود را از دست دادند ، گفت: پیگیری های سازمان آتش نشانی تهران در زمینه شهادت آتش نشانان توسط بنیاد شهید از دستورالعمل اطفاء حریق بر اساس دستورالعمل های سازمان مطلع شده است. کار

وی ادامه داد: شورای شهر تهران مصوبه ای دارد که به قربانیان و جانبازان عملیات مزایایی ارائه می دهد. طبق این فرمان ، به این افراد امتیازاتی داده می شود. اما فقط در چارچوب مدیریت شهری است.

داوری گفت: “همچنین شهردار و آتش نشانی بنیاد شهید را پیگیری کرده اند ؛ اما بنیاد شهید هنوز آتش نشانان را به عنوان شهید قبول نکرده است. آتش نشانی در حال پیگیری و مشاوره است. اخیراً یکی از اعضای شورای شهر اخطار داد. انجام داد

وی افزود: هنوز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است ؛ اما امیدواریم این تعدیل بنیاد شهید را مجبور به پذیرش آن کند. ما هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده ایم و تغییراتی را که برای دستیابی به نتایج دلخواه ایجاد شده است دنبال می کنیم.

به گزارش دنیای 77 ، داوری گفت: این حادثه موردی است که سازمان آتش نشانی تهران از نظر عدم در نظر گرفتن آتش نشانان در این حوادث به عنوان شهید در نظر دارد. مشکلات معیشتی و سخت کوشی آتش نشانان از دیگر مسائلی است که باید توسط مقامات در اولویت قرار گیرد. آتش نشانان باید به معیشت خود و مسائلی مانند مسکن توجه بیشتری داشته باشند.

همچنین دکتر پیمان صابریان – سرپرست اورژانس – وی گفت: متأسفانه در طول سالها ، ما چندین بار شاهد مرگ تکنسین های اورژانس بوده ایم و بسیاری از این عزیزان در تصادفات و شرایط اضطراری یا در مبارزه با بیماری کووید 1 جان خود را از دست داده اند. به

وی گفت: متأسفانه این عزیزانی که در حین خدمت جان خود را از دست داده اند ، از سوی دستگاه های مربوطه شهید محسوب نمی شوند و ما خواستار بررسی جدی این موضوع هستیم.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به تعداد زیاد تکنسین های اورژانس مبتلا به کووید -۱ ادامه داد: تعدادی از تکنسین های اورژانس نیز بر اثر بیماری ویروس کرونا قلب جان باختند. متأسفانه چهار کارگر اورژانس در تهران که در این خدمت جان خود را از دست داده اند ، شهید محسوب نمی شوند ، اما ما همچنان در حال پیگیری آن هستیم و پرونده این چهار نفر ممکن است تأیید ، بازگردانده یا ادامه نداشته باشد. به

وی گفت: “تکنسین های اورژانس در تهران نیز جزو کادر پزشکی هستند و هیچ بحثی وجود ندارد که آنها 19 شهید پس از مرگ در حین خدمت محسوب نمی شوند و به یاد داشته باشند که آنها به دلیل بیماری کووید جان خود را از دست داده اند. در این شرایط شهادت یکی از خواسته های اورژانس و خانواده این عزیزان است.

اگرچه دو آتش نشانی تهران و اورژانس کشور خواسته های جدی دارند که کارگران شهید هر روز جان خود را فدا کنند. ولی مهدی ایزدی – معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران وی در مورد نحوه تعیین و استقرار نمونه های عملی شهدا در کلام شهدا و دیگر نمونه های ایثار ، گفت که “مانند کسانی که در حین انجام وظیفه جان باختند ، قانونی در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شد” “و سایر موضوعات تحت پوشش بنیاد.” موضوع شهدا و ایثارگران شامل نمی شود. ”

به گزارش دنیای 77 ، در حالی که این اظهارات از سوی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خبرگزاری دولتی بیان شده است ، ابعاد طرح “ایثار خدمت” مشخص نیست و موضوع مطرح نشده است. و سایر جزئیات مشخص نیست. آنچه واضح است این است که سازمان های امدادی از جمله آتش نشانی و اورژانس کشور به طور جدی خواستار آن هستند که کارگران خود که شغل خود را از دست داده اند تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرند.

در این رابطه مهدی داوری – مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران – در گفت وگو با دنیای 77 آیا آژانس امداد در مورد طرح “اختصاص خدمات” توصیه هایی دریافت کرده است؟ وی گفت: “ما از این مقررات مطلع هستیم و نیروهای آتش نشانی هنگام تصویب این آیین نامه حضور داشتند.” البته طرفداران خدمات نیز داوطلبان در بحران را شامل می شوند.

وی با بیان اینکه از جزئیات دیگر این آیین نامه مطلع نیست ، گفت: “نمی دانم آیا این خدمات تحت پوشش بنیاد شهید قرار می گیرد یا خیر.” اما من می دانم که عزیزانی که جان خود را از دست داده اند دارای امتیاز هستند.

به گفته رئیس اورژانس کشور و مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ، خواسته مهمی وجود دارد که به کارگران سخت این دو سازمان تخلف نشود. آنها نیروهای امدادی هستند که بارها در حوادث و بلایا با خطرات مختلف روبرو شده اند و ثابت کرده اند که حفاظت از جان و مال شهروندان برای آنها در اولویت است. کارگرانی که در حین عملیات حساس توسط مردم بارها مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفته اند ، اما همیشه اولویت را با “جان” قرار داده اند.

طبیعی است که مسئولان مربوطه باید این خواسته مهم سران این دو سازمان ، کارگران سازمان و بازماندگان شهدایی را که جان خود را فدا کرده اند ، از نزدیک پیگیری کنند. زیرا اگر این مهم محقق نشود ، می تواند باعث دلسردی و نارضایتی افرادی شود که جانشان به عشق انسانیت فدا شده است و آنها بارها در مورد پلاسکو ، حادثه سینا اطهر ، پالایشگاه تهران ثابت کرده اند. حادثه و غیره بر. بدون تردید اگر همچنان به این مهم و مطالبه نادیده گرفته شود باعث دلسردی و نارضایتی شهدایی می شود که حتی در شرایط سخت و خطرناک سوگند یاد نکرده اند و امیدوارم مسئولان این بار برای تسلیم شدن این سوگند را بخوانند. حقوق آنها شروع می شود با:

“خداوند

“به تو و کتاب آسمان سوگند که خون در رگهای من جاری است تا از جان ، مال و ناموس دیگران در برابر شیطان حوادث محافظت کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا