ورزش

کسب یک مدال طلا و سه برنز توسط آزادکاران در روز نخست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کسب یک مدال طلا و سه برنز توسط آزادکاران در روز نخست - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مسابقات پنج وزن اول کشتی آزاد یک قهرمانی مسابقات قهرمانی جوانان جهان در روزهای 24 و 25 مردادماه در صوفیه بلغارستان برگزار شد و در پایان سبحان یاری در وزن 79 کیلوگرم و احمد محمدنژاد جوان در وزن 57 کیلوگرم حسین به مدال طلا دست یافتند. آقا محمد امیرعلی آزرپیرا در وزن 70 کیلوگرم و وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد در دور نخست سایمون پریدو از ایتالیا را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد مقابل جوری ولک آمریکایی با نتیجه 7 بر 5 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار پایانی به براکت بازنده ها رفت. در این گروه محمدنژاد جوان با نتیجه 11 بر صفر عزیزبک نعیم اف از ازبکستان را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر مقابل لوکا گوینگیلیا از گرجستان به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 65 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، محمدرضا شاکری در دور دوم محمد بختمیروف اتریشی را با نتیجه 14 بر 3 شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رابرت کورنل آمریکایی با نتیجه 6 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان حذف شد.

در وزن 70 کیلوگرم حسین محمد آقایی در دور نخست با نتیجه 3 بر یک بیگیزان کولداشیف ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم مارسل ناگی از مجارستان را با نتیجه 14 بر 4 شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل میشل مسنبرینک آمریکایی با نتیجه 9 بر 7 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، نماینده کشورمان به گروه بازنده ها رفت. در این گروه محمد آقایی مقابل کنات کریمبکوف از قرقیزستان با نتیجه 12 بر 2 به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 2 از سد هایک پاپیکیان از ارمنستان گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 79 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم سبحان یاری با نتیجه 6 بر 1 از سد بریدیو تامپسون آمریکایی گذشت. وی در دور بعد و مرحله یک چهارم نهایی اویز بکایر از ترکیه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 6 از سد اوتاری آدیشویلی از گرجستان گذشت و راهی فینال شد. یاری در این دیدار با نتیجه 5 بر صفر موشخ ماکراچیان از ارمنستان را شکست داد و طلا گرفت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر از سد تویوکی هامادا از ژاپن گذشت. وی در دور بعد و مرحله یک چهارم نهایی زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. آذربایجان در این مرحله مقابل رفعت گیداک از ترکیه با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر یک از سد داوید مچدلیدز از اوکراین گذشت و به مدال برنز دست یافت.

57 کیلوگرم: 1- جوری واک (آمریکا) 2- مری بازاربایف (قزاقستان) 3- احمد محمدنزاد جوان (ایران) و آبیشیک داکا (هند)
65 کیلوگرم: 1- امیدجان جلالوف (ازبکستان) 2- زیرادین بایراموف (آذربایجان) 3- آواگی یوشینوسوکه (ژاپن) و سوجیت (هند) … 9- محمدرضا شاکری (ایران)
70 کیلوگرم: 1- کنان هیبتف (آذربایجان) 2- میشل مسینبرینک (آمریکا) 3- حسین محمد آقایی (ایران) و ملایم یداو (هند)
79 کیلوگرم: 1- سبحان یاری (ایران) 2- موشخ ماکراچیان (ارمنستان) 3- اوتاری آدیشویلی (گرجستان) و محمد عبدالایف (قرقیزستان)
97 کیلوگرم: 1- بنجامین کوتر (آمریکا) 2- رفعت گیداک (ترکیه) 3- امیرعلی آذرپیرا (ایران) و نیرج (هند)

در پایان روز نخست، تیم آمریکا با 84 امتیاز در مکان اول، ایران با 74 امتیاز در مکان دوم و تیم های هند، آذربایجان، گرجستان و ترکیه در رده های سوم تا ششم قرار گرفتند. با 60، 55، 45 و 42 امتیاز.

دکمه بازگشت به بالا