ورزش

خبرگزاری آنا – رقابت داوطلبان در کنکور سراسری ۱۴۰۱

خبرگزاری آنا - رقابت داوطلبان در کنکور سراسری ۱۴۰۱

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور پنجاه و دومین آزمون سراسری داوطلبان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، دوره پنجاه و دومین دوره آزمون سراسری از روز چهارشنبه 17 تیر 1401 با آزمون گروه آزمایشی صنعتی آغاز شد. آزمون های گروه علوم تجربی روز پنجشنبه 18 تیرماه، آزمون های گروه علوم تجربی روز جمعه 19 تیرماه و آزمون های گروه آزمایشی زبان های خارجی به دنبال سلسله آزمون های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی برگزار شد. امروز شنبه 11 تیرماه بود.

آزمون سراسری سال 1401 برای پذیرش دانشجو در دوره روزانه نوبت دوم عصر، نیمه حضوری، مجازی، پردیس های خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و غیرانتفاعی برگزار شد. موسسات آموزش عالی دولتی انتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی رشته.

تعداد داوطلبان کنکور سراسری 1401 یک میلیون و 489 هزار و 220 نفر بود که در 417 شهر، بخش و شهرستان کشور و در 17 حوزه خارجی از 15 کشور برگزار شد و در 615 آزمون اصلی شرکت کردند. 2911 مدرسه متوسطه در این منطقه وجود دارد.

در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ نفر، در گروه علوم تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ نفر، در گروه علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر، در گروه هنر ۱۶۱ هزار و ۳۸ نفر و در گروه علوم ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ نفر. گروه های زبان خارجی شرکت کرده است.

به گفته عبدالرسول پور عباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، پیش بینی می شود نتایج اولیه کنکور 1401 نیمه مرداد ماه اعلام و کارنامه داوطلبان نیز منتشر شود. انتخاب رشته از دهه سوم مرداد ماه و نتایج نهایی در پایان شهریور ماه اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار آنا، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پنجاه و دومین آزمون سراسری را با تمامی امکانات و تجهیزات رفاهی به مدت چهار روز برگزار کردند.

عکس: روابط عمومی واحد دانشگاه آزاد اسلامی

دکمه بازگشت به بالا