جامعه و خانواده

جایگاه نخست خراسان رضوی در کشور به لحاظ ورود مسافران نوروزی

جایگاه نخست خراسان رضوی در کشور به لحاظ ورود مسافران نوروزی

دنیای 77/خراسان رضوی مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: با توجه به توزیع سفر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خراسان رضوی رتبه اول کشور از نظر ورود زائران و اشتغال واحدهای رسمی را به خود اختصاص داده است.

سیدمسعود منتجبی در گفت‌وگو با دنیای 77 به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی و ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: عملیات خدمات‌رسانی به زائران با برگزاری مانور خدمت‌رسانی از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا بعد از تعطیلات عید سعید فطر ادامه دارد، طی این مدت نیز ستاد به صورت شبانه‌روزی فعال بوده است.

وی اضافه کرد: این دبیرخانه هماهنگی و ابلاغ سیاست‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی کشور و استان را به ۶۸ دستگاه و ارگان عضو ستاد انجام می‌دهد.

منتجبی به برگزاری مستمر جلسات برنامه‌ریزی و نظارت اشاره و تصریح کرد: تعداد ۱۹۰ جلسه در استان شامل ۴ جلسه ستاد استانی، ۷۰ جلسه کمیته‌های تخصصی و ۱۱۸ جلسه در ستادهای شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به موج ورود مسافران به مشهد در روزهای پایانی و تحویل سال و شب‌های قدر اظهار کرد: با توجه به توزیع سفر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با وجود این‌که رتبه اول کشور از نظر ورود زائران و اشتغال واحدهای رسمی را داشتیم اما در حوزه اقامت مشکلی در اسکان زائران نداشتیم.

منتجبی گفت: ۵۸ بازارچه صنایع‌دستی در شهرستان‌های خراسان رضوی راه‌اندازی شده و تاکنون ۴۱۰ هزار نفر در این مدت از این بازارچه‌ها بازدید داشته‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا