عمومی

بیرانوند در تیم لژیونرهای بازگشته پرسپولیس؟

علیرضا بیرانوند برای دومین بار در ماه های اخیر به طور غیرمستقیم برای بازگشت به پرسپولیس ابراز علاقه کرده است.

به گزارش دنیای 77 و به نقل از تمرین سهروز گذشته علیرضا بیرانبهند که حالا به لیست کاربران فعال توییتر پیوسته است، با انتشار تصویری از خود در کنار یحیی گل محمدی، هرگونه اختلاف نظر با او را تکذیب کرد. این توییت پس از آن منتشر شد که یکی از سایت های خبری اعلام کرد که بیرانبهند شرط حضورش در پرسپولیس را جدایی یحیی گل محمدی عنوان کرده است.

قطعا این اولین بار نیست که بیرانبهند به خبر انتقالش به پرسپولیس واکنش نشان می دهد. چند ماه پیش که «ورژش سه» در تحلیلی نوشت با توجه به رقابت این دروازه بان با نیازمند و عابدزاده برای بازی در تیم ملی، شاید به دلیل لژیونی بودن این دو، بیرانبهند هم دوست دارد سال در دنیا پیش برود. جام برای بریدن در خارج از ایران; تحلیلی که با واکنش تند و منفی بیرانبهند مواجه شد.

اما دروازه بان شماره یک سابق پرسپولیس پس از حضور در آنتورپ و بوویستا نتوانست به اهداف مورد نظر خود در فوتبال اروپا دست پیدا کند و زمزمه هایی مبنی بر بازگشت او به پرسپولیس شنیده می شود. به خصوص که سرخپوشان در این فصل با خط دروازه مشکل داشتند و بیرانبهند همیشه خود را به عنوان آلترناتیو حفظ کرده است.

البته او اولین فردی نیست که بعد از یک اقامت کوتاه یا طولانی در خارج از کشور می خواهد به پرسپولیس برگردد. در سال‌های گذشته، قرمزها دو تیم کامل و حتی ژنرال‌های بیشتری داشتند که پس از حضور موفق یا ناموفق، به پیشنهاد بازگشت پاسخ مثبت دادند و بیرانبهندا می‌توانست نفر بعدی باشد. دروازه بانی که می تواند دروازه بان شماره یک تیم منتخب لژیونرهای برگشتی سرخ را بر عهده بگیرد.

بیرانبهندا در گروه ژنرال های بازگشت به پرسپولیس؟

بیرانباندا در تیم یاران دایی و کریمی؟

تیمی که بازیکنانش در سال های اخیر به پرسپولیس بازگشته اند و چهار ستاره ای که چند سال بعد به سرخپوشان در بوندسلیگا پیوستند. این تیم با سیستم 3-5-2 وارد زمین می شود و همه بازیکنانش سابقه قهرمانی در لیگ را با پرسپولیس دارند. وجه مشترک دیگر این است که هشت بازیکن این تیم سابقه حضور در لیگ قطر را دارند.

خط دروازه

دروازه بان تیم اول البته هنوز به پرسپولیس برنگشته است اما بهانه ای شده است تا لژیونرهای بازگشته پرسپولیس در دو گروه جمع شوند. بیرانبهند از لیگ شانزدهم تا پایان لیگ نوزدهم در ترکیب پرسپولیس حضور داشت و با 4 قهرمانی در لیگ برتر، یک فینال آسیا و یک جام حذفی، پرافتخارترین دروازه بان تاریخ پرسپولیس شد.

خط دفاعی

نکته جالب اینکه هر سه این بازیکنان در حال حاضر در تیم پرسپولیس حضور دارند و برای ششمین قهرمانی متوالی تلاش می کنند. وحید امیری و سید جلال حسینی پس از یک سال خارج از کشور به این تیم بازگشتند اما رامین رضایان با حذف برانکو به مدت 5 سال از ترکیب پرسپولیس دور بود و در این مدت در لیگ های بلژیک و قطر نیز بازی کرد. با تجربه. این در حالی است که وحید امیری با پیراهن ترابجانسپار به پرسپولیس بازگشت و یک سال دیگر از قرارداد باقی مانده است.

خط وسط

می توان او را یکی از بهترین هافبک های تاریخ پرسپولیس نامید که حتماً هرگز با هم بازی نکرده اند. کریم باقری که پس از 5 سال بازی در تیم های ارمنستان بیله فلد، الناصر و چارلتون به پرسپولیس بازگشته است هافبک این تیم خواهد بود و مهدی مهدوی کیا در سمت راست به میدان می رود. مهدوی کیا نزدیک به دو دهه است که در بوندسلیگا بازی می کند اما پس از بازگشت به ایران با داماش و استیل آذین تجربه کسب کرد و سپس به پرسپولیس رفت.

علی کریمی دو بار به عنوان ژنرال به پرسپولیس بازگشت. یک بار از بایرن مونیخ راهی لیگ قطر و سپس پرسپولیس شد و یک بار هم در پایان قراردادش در شالکه به جمع سرخپوشان پیوست. در این بین مهدی ترابی و سروش رفیع مقصد مشترکی داشتند و از پرسپولیس به لیگ ستارگان قطر پیوستند و سپس در پرسپولیس بازی کردند.

خط حمله

زوج علی دایی و مهدی طارمی احتمالاً فوق العاده ترین زوج پرسپولیس هستند و نکته خنده دار این است که علی دایی مخترع و بازیکن طارمی است که او را به پرسپولیس آورده است. دایی از پرسپولیس به السعد پیوست و 5 سال در بوندسلیگا بازی کرد و در پایان یک فصل حضور خود را در الشباب امارات ثبت کرد و از آنجا به پرسپولیس آمد و لیدر شد. لیگ برتر. گلزن

اما ماجرای مهدی طارمی متفاوت بود. بعد از پایان لیگ پانزدهم به همراه رامین رضایان با تیم ریگ اسپور ترکیه قرارداد امضا کردند اما پس از مدتی با حسرت به پرسپولیس بازگشتند. آقای طارمی در لیگ شانزدهم هم گلزنی کرد اما به دلیل فسخ غیرقانونی قراردادش با رژه آسپور، چهار ماه محروم شد و پنجره پرسپولیس یک سال بسته شد.

بیرانبهندا در گروه ژنرال های بازگشت به پرسپولیس؟

چند ستاره دیگر از دهه شصت

برخلاف تصور بسیاری از هواداران پرسپولیس، بسیاری از بازیکنانی که در دهه 80 کار می کردند نیز برای وضعیت بهتر مالی و شاید فوتبالی، پرسپولیس را ترک کردند و به یک تیم اروپایی یا خلیج فارس پیوستند و خیلی زود به پرسپولیس بازگشتند. آنها به همراه چند بازیکن دیگر تیم دوم لژیونرهای بازگشته از پرسپولیس را تشکیل دادند.

خط دروازه

نیما نکیسا اگرچه مدتی در خارج از کشور بازی کرد اما پس از لژیونر شدن به پرسپولیس بازنگشت تا علیرضا حقیقی اولین کاندیدای حضور در این تیم باشد. حقیقی پس از 5 سال حضور در پرسپولیس به روبین کازان پیوست و به صورت قرضی برای سرخپوشان بازی کرد و دو بازی انجام داد. او سپس در پنج تیم اروپایی دیگر بازی کرد و پس از آن که شایعات زیادی مبنی بر حضورش در پرسپولیس به گوش می رسید، به نساجی و سپس به گل گهر پیوست.

خط دفاعی

چهره خاص این گروه حسین کعبی است. کاوی در لیگ ششم به پرسپولیس پیوست و پس از آن که انتظار می رفت در فصل 86-87 در این تیم حضور داشته باشد، خبر انتقال او به فوتبال انگلیس و لسترسیتی منتشر شد. او در چمپیونشیپ انگلیس برای لستر بازی کرد اما نیم فصل بعد به پرسپولیس بازگشت و برای افشین قطبی بازی کرد. کابى نقش مهمى در قهرمانى پرسپولیس در لیگ هفتم داشت.

مدافعان میانی این تیم محمد پنجعلی و افشین پیروانی هستند. یکی از پیروان تنها شش ماه در قطر بود و در اکتبر 1975 کشور را ترک کرد و در آوریل 1976 بازگشت. محمد پنجعلی همچنین دو فصل در الاتحاد بازی کرد که به الغرافه تغییر نام داد. رضا شاهرودی از پرسپولیس به آلتای اسپور پیوست و سپس در دالیان چین بازی کرد و در نهایت دو سال برای سرخپوشان بازی کرد.

خط وسط

هافبک سه نفره شامل حمید درکشان، علیرضا امامی فر و مهرداد میناوند است. میناوند چهار سال است که بیش از هر کس دیگری در اروپا بازی کرده است و در این مدت در لیگ قهرمانان اتریش در استارموگراتز اتریش بازی کرد و میناوند تجربه بازی در برابر منچستریونایتد و رئال مادرید را به دست آورد.

حمید درخشان هم داستان جالبی دارد. او پس از جدایی از پرسپولیس، پنج سال در قطر بازی کرد و سپس به این تیم بازگشت. او سپس تصمیم به جدایی دوباره گرفت و این بار راهی السعد شد و پس از یک سال حضور دوباره راه پرسپولیس را در پیش گرفت. امامی فر نیز مانند میناوند در شارلوا بود. گفتنی است درخشان و امامی فر به عنوان سرمربی و سرمربی پرسپولیس در لیگ چهاردهم حضور داشتند.

خط حمله

فرشاد پیوس در نوک خط حمله این تیم; او با 173 کفش طلا در کل تاریخ پرسپولیس و بازیکنی که 11 سال در پرسپولیس بازی کرده، برای مدت کوتاهی به الاهلی قطر پیوست تا به جمع لژیونرهای سرخپوشان پایتخت بپیوندد.

ناصر محمد خانی ستاره خوب پرسپولیس در دهه شصت وینگر راست خط حمله خواهد بود. او سه سال از 10 سال برای قطر بازی کرد که پیراهن قرمز پوشید. جاوید کاظمیان نیز وینگر چپ این تیم است. بازیکنی که پس از درخشش در پرسپولیس به الشباب پیوست و سپس تجربه بازی در الشباب، عجمان و امارات را به دست آورد. او پس از جدایی از لیگ امارات یک فصل در سپاهان بازی کرد و سپس به پرسپولیس پیوست.

در یک مسابقه گمانه زنی فکر می کنید کدام تیم برنده بازی است و حریف را شکست می دهد؟ ستاره مورد علاقه شما بین این دو تیم کدام است؟

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا