استانی

بهره برداری رسمی از طرح انتقال گاز به نیروگاه های جزیره کیش

بهره برداری رسمی از طرح انتقال گاز به نیروگاه های جزیره کیش

به گزارش دنیای 77 از کیش: پیگیری تاکیدات ویژه مهدی کشورج مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و سعید محمد دبیر شورای عالی بازرگانی بر طرح انتقال گاز پس از 14 سال تاخیر، مناطق آزاد صنعتی و ویژه اقتصادی و جلسات متعدد با وزارتخانه نفت و انرژی، امروز شاهد بهره برداری رسمی از طرح انتقال گاز به نیروگاه های جزیره کیش هستیم.

طرح انتقال گاز به نیروگاه جزیره کیش برای استفاده از آن به عنوان سوخت پاک، موجب صرفه جویی روزانه یک میلیون لیتر گازوئیل برای تامین آب و برق جزیره می شود و در عین حال آسیب احتمالی به تجهیزات و محیط زیست را کاهش می دهد.

طرح گازرسانی جایگزین گازوئیل به عنوان سوخت پاک‌تر نیروگاه‌های کیش می‌شود که یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت سیزدهم است.

سازمان منطقه آزاد کیش با نقش حمایتی و مالی این پروژه، تخصیص زمین و زمین پمپ بنزین و تمهیدات در مناطق دریایی و ساحلی کیش، بهره برداری از خط لوله در داخل جزیره به مسافت 100 کیلومتری، گام های موثری در راستای هموارسازی مسیرهای خطوط لوله برداشته است. بیش از 10 کیلومتر

اجرای طرح گازرسانی به نیروگاه کیش به عنوان سوخت ایمن و پایدار با استفاده از خط لوله هفتم سراسری، پروژه ای در سطح ملی است که ضمن تامین پایدار نیازهای جزیره موثر خواهد بود. در سایر مناطق اطراف

لازم به ذکر است جزیره کیش بخشی از شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان و یکی از مراکز گردشگری و تجاری این استان در جنوب ایران است که سالانه پذیرای بیش از 2 میلیون مسافر از سراسر کشور است.

46

دکمه بازگشت به بالا