حوادث و رویداد

کمبود جدی نیرو در آتش­‌نشانی تهران/ آتش‌سوزی ساختمانی؛ ۲۵ درصد حریق‌های پایتخت

کمبود جدی نیرو در آتش­‌نشانی تهران/ آتش‌سوزی ساختمانی؛ ۲۵ درصد حریق‌های پایتخت

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: نقص جدی در نیروی انسانی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران وجود دارد.

به گزارش دنیای 77 ، احمد صادقی در سخنرانی پیش از دستور خود در چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی در تهران در آستانه آتش سوزی اظهار داشت: حوادثی مانند آتش سوزی در ساختمان پلاسکو ثابت کرد که آتش نشانان ما از هیچ تلاشی برای ارتقای ایمنی و کاهش خطر تصادفات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بدون شک بزرگترین آتش نشانی در کشور و منطقه است و دارای قابلیت ها و قابلیت های فنی خاص خود ، سازماندهی خطرات پایتخت و خطرات نوظهور شهری مانند فضاهای زیرزمینی ، تونل های ترافیکی ، خطوط برق ، مواد شیمیایی و صنعتی است. خطرات

وی افزود: با این حال ، در طول مطالعه مشخص شد که آتش نشانی شهرداری تهران دارای کمبودهای جدی در منابع انسانی است و تعداد افرادی که در این سازمان کار می کنند بسیار کمتر از ظرفیت منابع انسانی ساختار سازمانی آن است. ، که نیاز به مطالعات فنی در زمینه های مختلف ، از جمله جغرافیای شهری و سایر ملاحظات و مطالعات مرتبط دارد ، سرمایه انسانی نیز باید در نظر گرفته شود. مشکل کمبود نیروی متخصص در آتش نشانی مشکلی است که باید در مدت کوتاهی برطرف شود و این مشکل باید به حد نصاب استاندارد بازگردانده شود.

صادقی ادامه می دهد: “با توجه به شرایط سخت اقتصادی ، باید توجه جدی به ارتقای اخلاق کاری آتش نشانان تهران به عنوان سرمایه اصلی سازمان شود.”

این عضو شورای شهر تهران ادامه می دهد: مطابق بند 6 قانون سیستم پرداخت Surela که شهرداری ها را تحت پوشش قرار می دهد ، شرکت ها مجازند مازاد ویژه ای برای بهبود و اجرای حقوق کار ویژه خود داشته باشند و فعالیت ها و ماموریت های سازمان را در نظر بگیرند. آتش نشانی تهران. با انجام این کار ، امید می رود که این موضوع در شورای اداری استخدام شهرداری پایتخت مطرح شود و پیشنهادی برای بررسی و افزایش ناراحتی پرسنل آتش نشانی به تصویب برسد.

وی افزود: وضعیت دشوار آتش نشانان دلیل سوزاندن این افراد است و از رفاه ، معیشت و سرپناه این افراد مراقبت نمی شود ، این امر می تواند روند سوختن را کند کند. دارای پشتیبانی مستمر از مجموعه مدیریت شهری است و بهبود اعتبار و ظرفیت بودجه برای این سازمان بسیار م effectiveثر و کارآمد است. نباید فراموش کرد که کلانشهر تهران در اقلیمی واقع شده است که بلایا و تهدیدهای طبیعی و دست ساز بشر و پایتخت این شهر را بیش از پیش تهدید می کند.

صادقی تاکید کرد: سرمایه گذاری مطلوب و مستمر باید در دستور کار قرار گیرد ، از جمله تأمین و افزایش بودجه مورد نیاز برای اطمینان از بهبود خدمات این سازمان و عزم جدی شورای اسلامی شهر تهران برای کمک به آتش نشانی و شهرداری پایتخت ” ارائه تجهیزات جدید ، هوشمندسازی برخی از فرایندهای حساس در اطفاء حریق ، سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های آتش نشانی ، توسعه ، بازسازی و بهسازی ایستگاه های آتش نشانی ، با تمرکز جدی بر لزوم بهبود و تکمیل مرکز آموزش آتش نشانی. سرمایه گذاری مناسب در ایجاد شرایط لازم برای تقویت بخش مهندسی و جایگزینی تجهیزات و ابزارهای فرسوده سازمان باید بلافاصله در میان مسائل مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهمی که انتظار می رود در این سازمان رعایت شود ، لزوم استفاده از دانش جهانی در سطح جهانی بر اساس دوره های آموزشی و استانداردهای بین المللی است که باید جهت درست و استفاده از توان علمی باشد. از تجربه کشورهای دیگر نیز استفاده می کند. مساله بسیار مهم دیگر که نیازمند توجه جدی و حمایت کامل شورای اسلامی شهر تهران و سازمان آتش نشانی در شهرداری تهران است ، مراقبت از امنیت اماکن و ساختمانهای تهران است.

صادقی افزود: حفاظت از شهر در برابر آتش سوزی و حوادث ناشی از دست بشر و بهبود مستمر کیفیت ایمنی در مناطق و تاسیسات شهری یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری و به ویژه آتش نشانی است ، بنابراین رویکرد اصلی این سازمان باید اقدامات پیشگیرانه باشد

وی ادامه می دهد: ضعف ماده 14 قانون شهرداری ها و عدم کفایت دامنه این قانون با شرایط و پیچیدگی های کلانشهر تهران ، نادیده گرفتن دستورالعمل ها و هشدارهای صادره از سوی مالکان و استفاده کنندگان ساختمانها برای کاهش خطر آتش نشانی آن را می سوزاند در شرایط کنونی ، بسیاری از مالکان و اپراتورها از ورود بازدیدکنندگان به ساختمان جلوگیری می کنند و پیامدهای چنین مشکلاتی تصادفات جدی و خسارت به شهروندان است.

وی تاکید کرد: بر اساس آمار افزایش سالانه میزان آتش سوزی ساختمان ها در تهران حدود هشت درصد است و حدود 25 درصد از کل آتش سوزی های پایتخت آتش سوزی های ساختمانی (سرپوشیده) است. همچنین اخیراً بیش از 33000 ساختمان در تهران توسط سازمان آتش نشانی مورد بازرسی قرار گرفته اند که از این تعداد حدود 3500 ساختمان پرخطر و 129 ساختمان پرخطر شناسایی شده است. چالش تامین امنیت بازار تهران موضوعی است که نیازمند تلاش جدی شهرداری و حتی دولت است و ایجاد مبنای قانونی و مجبور ساختن تجار بازار به حفظ این مجموعه تاریخی ارزشمند ، ایجاد یک سیستم هوشمند نظارت بر بازار و بهبود قابلیت های ایمنی در برابر آتش سوزی به

صادقی افزود: برای حل چالش کاربری اراضی ، به ویژه تغییر شکل بناهای قدیمی و بناهای تاریخی تاریخی ، تصمیم جدی در مجموعه مدیریت شهری لازم است ؛ زیرا بناهای تاریخی هویت این شهر را تشکیل می دهند و نیاز به حفاظت و حفظ آن یکی از مهمترین وظایفی است که باید با استفاده از ظرفیت علمی و عملیاتی شهرداری تهران حل شود. لوایح مدیریت چالش مانند صدور مجوز بهره برداری از ساختمانها قبل از اخذ گواهی ایمنی ، عدم اجرای استانداردهای ایمنی در ساختمانها و تاسیسات دولتی ، هزینه بالای ارائه پیامهای امنیتی از طریق رسانه ملی و تأیید و تأیید ملاحظات ایمنی یکپارچه. باید انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا