جامعه و خانواده

پیش‌بینی و استقرار بالگرد در استان بوشهر یک ضرورت انکارناپذیر است

پیش‌بینی و استقرار بالگرد در استان بوشهر یک ضرورت انکارناپذیر است

دنیای 77 / بوشهر اگرچه باران یک هدیه الهی و فواید بسیار خوبی است ، اما افزایش نوع پوشش گیاهی بهاره و پوشش گیاهی سالانه و گونه هایی مانند یخچال های طبیعی یخ زده ، وضعیت آتش سوزی را ایجاد می کند که یکی از اصلی ترین شرایط آن وجود عناصر است. احتراق را فراهم می کند.

تعداد زیادی آتش سوزی اخیر در استان بوشهر نیز با این شرایط و شرایط محیطی سازگار است.

تمام نیروهای یگان حفاظت استان و نیروهای فعال مردم و دوستداران طبیعت که جان خود را از دست داده اند. کنترل و مدیریت حریق در هنگام توسعه آتش سوزی بسیار دشوار است ، خصوصاً در مراتع و جنگلها در ارتفاعات و مناطق سخت ، به طوری که در بسیاری از موارد به دلیل گرما و دمای محیط و سرعت پخش آن دشوار و خسته کننده است.

منابع انسانی تمام تلاش خود را برای خاموش کردن آتش سوزی می کنند اما در بعضی از مناطق تکمیل تمام سوخت ها و گیاهان یا به طور کامل در مناطق صخره ای ، جاده ها ، رودخانه ها و مناطق دره خالی دشوار است. یا عوارض جانبی دیگری که نقش دارند.

کنترل و کنترل آتش می تواند از دو طریق انجام شود:

1 مراقب باشید از آتش سوزی در مراتع و جنگل ها و پارک های جنگلی جلوگیری از آتش سوزی همچنین شامل تشویق ، آموزش و ترویج حضور و خروج طبیعت از طبیعت توسط انسان می شود.

2 در حین آتش سوزی ، به ویژه در مناطق دوردست و ارتفاعات ، دسترسی به منابع طبیعی و واحدهای حفاظت از محیط زیست و سایر سازمان های مردمی دشوار و مهمتر از همه ، دولت هلی کوپترهای آبپاش را پیش بینی می کند ، مانند کشورهایی که دارای جنگل ها و طیف گسترده ای از پوشش گیاهی هستند.

آتش سوزی ها و تصاویر اخیر واحد حفاظت از منابع طبیعی استان و تلاش مردم با حداقل امکانات نشان می دهد عدم حضور و همکاری سریع برای استقرار بالگردها و بالگردهای آبپاش حتی روی تلاش های این نیروی سخت کوش تأثیر می گذارد.

البته وجود هلیکوپترها در مناطق دور افتاده در ابتدای آتش سوزی مؤثرترین روش برای کنترل و خاموش کردن آتش سوزی است ، بنابراین پیش بینی و استقرار آن در سطح استان از طریق مدیریت بحران خصوصاً در این ماه های گرم سال یک امر غیرقابل انکار است.

* علیرضا منصوری / متخصص منابع طبیعی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا