ورزش

وجود ۳۴ حلقه چاه و رشته قنات در شهرستان فردوس/ مرفه‌سازی کشاورزان؛ راه کنترل بحران آب

وجود ۳۴ حلقه چاه و رشته قنات در شهرستان فردوس/ مرفه‌سازی کشاورزان؛ راه کنترل بحران آب

وبینار «خشکسالی و آب» به همت باشگاه پژوهشگران جوان، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس برگزار شد.

مجید شریف زاده مدیرعامل آبفای فردوس با اشاره به وجود 30 حلقه چاه و چهار مخزن در فردوس به آمار شبکه حمل و نقل آبی، مشترکین و استفاده مردمی اشاره کرد و گفت: آب چالش بزرگی برای ایران و تنها است. راهی برای غلبه بر آن.» این سند به کمبود آب و فرهنگ جمعیت کشور می پردازد.


بیشتر بخوانید:

ایران از سال 1960 اخطار یارانه صادر کرده است


یک کارشناس آب منطقه ای خراسان با اشاره به منابع آب زیرزمینی ایران و شهرستان فردوس گفت: دشت فردوس یک دشت ممنوعه و بحرانی در نقشه آبی ایران است.

جاوید میعبدی افزود: ایجاد ارگان های لازم برای مدیریت آب های زیرزمینی، شورای هماهنگی، تدوین قوانین و مقررات لازم، بازرسی و بازرسی لازم و نظارت صحیح بر سازه های شور آب شیرین از جمله راهکارهای لازم برای مقابله با جنگ است. آب کم است است.

وی گفت: فردوس دارای 6 هزار هکتار زمین و باغ کشاورزی است اما 95 هکتار از آن تحت آبیاری تحت فشار است. بنابراین با جایگزینی سیستم آبیاری جدید و تغییر نوع کشت نیاز به بهره وری بیشتر و در نتیجه صرفه جویی در مصرف آب می باشد.

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوسی با ارائه و مقایسه آمارهای جهانی و ایران از بارندگی و بهره برداری از منابع آب به جامعه علمی گفت: عدم مدیریت کارآمد مهمترین عامل ایجاد آب است.بحران در کشور.

مجتبی طوسی توضیح داد: آمارها نشان می دهد کشور ما با بحران آب مواجه است و باید با تدابیر لازم این بحران برطرف شود.

وی با اشاره به 75 درصد جمعیت ساکن در شهرستان و چالش های پیش آمده، افزود: برای دستیابی به آن. آب کشور است.

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد فردوس گفت: مدیریت فعال و پیشگیرانه، اصلاح ساختار موجود کنترل کننده منابع آبی کشور و آموزش و تقویت فرهنگ زیست محیطی جامعه لازمه پیشرفت در آب است.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا