عمومی

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد

به گزارش منابع دنیای 77،
به گزارش ایرنا، این نشست به ریاست علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا قائم مقام دبیرکل در سطح وزارت امور خارجه و معاون وزیر امور خارجه و مدیرکل سیاسی گروه 1+4 برگزار می شود. سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا باقری کنی که پنجشنبه گذشته وارد وین شد، ریاست هیات ایرانی را بر عهده دارد.

پیش از این نشست، چند نشست دوجانبه و چندجانبه میان گروه 1+4 و مذاکره کنندگان ارشد ایرانی برگزار شد. نشست امروز که در واقع با هدف جمع بندی بحث هفته گذشته در سطح مذاکره کنندگان ارشد بود، تا شب گذشته نامشخص بود. یک منبع آگاه شامگاه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ادامه یا به سرانجام رسیدن مرحله کنونی مذاکرات را به محتوای مذاکرات بستگی دارد.

این دور از مذاکرات از پنجشنبه گذشته آغاز شد و هیئت ها بلافاصله کار روی متون و تلاش برای پر کردن شکاف را آغاز کردند. بحث بر سر متن تنها به کارگروه محدود نشد و طرفین در قالب ها و سطوح مختلف چه در زمینه رفع تحریم ها و چه در زمینه هسته ای کار می کردند.

باقری صبح امروز در توییتی نوشت: پس از گفتگو با سایر هیئت‌ها، من و انریکه مورا بعدازظهر دیروز برای ارزیابی وضعیت و بررسی راه‌های پیش رو ملاقات کردیم. وی با بیان اینکه ما در این هفته پیشرفت خوبی داشته ایم، افزود که مذاکرات پس از چند روز وقفه از سر گرفته خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا