عمومی

لبخندِ اجباری واقعاً شما را شاد می‌کند

لبخندِ اجباری واقعاً شما را شاد می‌کند

قدرت خنده را نباید دست کم گرفت و اکنون دانشمندان دریافته اند که حتی خنده مصنوعی نیز می تواند باعث خوشحالی مردم شود.

به گزارش دنیای 77، فردید او نوشت: «متخصصان دریافته‌اند که خنده ماهیچه‌های خاصی را در گونه‌های افراد فعال می‌کند و باعث ایجاد احساسات مثبت در مغز می‌شود. دانشمندان می گویند این عادت برای سلامت روان بسیار مهم است و کسانی که از افسردگی رنج می برند می توانند از آن برای بهبود خلق و خوی خود استفاده کنند.

دکتر فرناندو مارمولخو-راموس، یکی از نویسندگان این مقاله در مطالعه‌ای توسط دانشگاه استرالیای جنوبی گفت: «وقتی ماهیچه‌های شما می‌گویند خوشحال هستید، احتمالاً جهان اطراف خود را با دید مثبت می‌بینید».

تحقیقات ما نشان می دهد که وقتی با صدای بلند می خندید، مرکز ذهنی مغز، آمیگدال، تحریک می شود و انتقال دهنده های عصبی را برای تحریک خلق و خوی مثبت آزاد می کند. برای سلامت روان افراد بسیار مهم است.»

“اگر بتوانیم مغز را برای درک یک محرک به عنوان محرک “شادی” برنامه ریزی کنیم، می توانیم از این فرآیند برای بهبود سلامت روان استفاده کنیم.

از شرکت کنندگان در آزمایش خواسته شد که یک مداد را بین دندان های خود نگه دارند. بدون اینکه بگذارند مداد لب هایشان را لمس کند. این کار برای تحریک عضلات گونه انجام شد. آنها از داوطلبانی از ژاپن، لهستان و سوئد خواستند 11 تصویر از چهره را بررسی کنند. این یازده تصویر احساسات متفاوتی را از صورت اما از اخم تا لبخند نشان می دهد. سپس شرکت کنندگان یازده ویدئو از راه رفتن مردم را تماشا کردند. دانشمندان می‌خواستند ببینند که مردم چگونه اطلاعات را پردازش می‌کنند، وقتی لبخندی قوی بر روی صورت خود دارند و صورتشان آرام است.

در هر دو آزمایش، شرکت کنندگانی که مجبور به لبخند زدن بودند، دید مثبت تری نسبت به تصاویر و ویدئوها داشتند. دکتر مارمولو راموس می گوید: «به طور خلاصه، سیستم حرکتی و حسی زمانی که یک فرآیند محرک انجام می شود، یکپارچه می شوند. نتیجه این است که رویکرد «تظاهر به واقعی کردن آن» از ارزش ما معتبرتر است.»

منبع: دیلی میل

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا