عمومی

شهردار همدان عذرخواهی کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

شهردار همدان عذرخواهی کرد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سید مسعود حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدیریت شهری همدان هیچ نقشی در انتخاب و نظارت بر برنامه گردشگری این گروه در غرب کشور نداشت.

حسینی بابیان اینکه در جشن جهانی «نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور» در شهر همدان، تاکید کرد: روز گذشته مراسمی با این عنوان از آرامگاه بوعلی آغاز شد و از پیاده رو بوعلی و میدان امام گذشت. به کوه هگمتانه رسید.

وی خاطرنشان کرد: مسیرهای گردشگری در شهرهای غرب همدان، سنندج و کرمانشاه تعریف شده است.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: در این برنامه مردم همدان به دعوت شهرداری پاسخ دادند و شاهد استقبال خوبی در مراسم افتتاحیه و مسیری بودیم که اقشار و اقوام مختلف از شهرهای مختلف کشور تعریف کردند. به خوبی منعکس شد.

حسینی افزود: در حاشیه این مراسم جمعی از اقوام یکی از استان های جنوبی در همدان حضور داشتند که طبق بررسی های انجام شده فکر کردیم این گروه در همدان حضور ندارند اما اجرا کردند، برنامه در شهر همدان “

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اجرای این برنامه هنجارشکنی کرد و با مشاهده کلیپ ها و تصاویری که از اجرای این گروه دیدیم شئونات اسلامی رعایت نشد که باعث غرور ما شد.

حسینی با تاکید بر اینکه این اتفاق در شهر دارالمومنین همدان غیرقابل باور بود و انتظار چنین طرحی وجود نداشت، گفت: به عنوان یک شهروند و مسئول مدیریت شهری همدان بودم. بسیار شوکه شده است.”

V. اففزود: زمانی که از اجرای برنامه در میدان مرکزی همدان ابراز نارضایتی کردند، پیامی از سوی همسر شهیدی به گوش رسید که برای دفاع از کشور، نظام و دین خونخواران حمل شد.

شهردار همدان با اشاره به پیام علما و مصیبت مردم دلواپسان اصیل که دغدغه دین دارند، افزود:

حسینی گفت: به دنبال اجرای برنامه شاد برای مردم همدان بودیم که پس از دو سال در کرونا عزیزان خود را از دست دادند و در این بین بسیاری از عزیزان خود را از دست دادند و شهرداری کار را آماده کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: دفتر ملی یونسکو در تهران برای برگزاری مراسم سنتی در شهر همدان راه اندازی شده و مهمانان و گروه هایی از اقوام مختلف به این شهر دعوت شده اند. مسیر انجام شد و تیم هایی از سراسر کشور از سوی این دفتر برای اجرا در همدان، سنندج و کرمانشاه دعوت شدند.

وی یادآور می شود: به دلیل زمان محدود، ممیزی امکان پذیر نشد و اتفاقی افتاد که ما را ناراحت کرد و به عنوان شهردار همدان از همه مردم به ویژه خانواده شهدا، مردم ذیربط و علما عذرخواهی می کنم و امیدواریم. که در آینده در طرح موارد حاشیه ای مطرح خواهد شد.» متن غالب نشود و همه مردم همدان را خوشحال کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهر همدان شهری است دغدعه مندی مردم آن نسبت به چیزهای مختلف بی تفاوت نیستند که منبع ارزشمندی است.

این تخلف مورد تایید شورا نیست

سخنگوی شورای شهر همدان گفت: تخلف از رویه بین المللی نوروز به سمت غرب کشور در همدان مورد تایید شورای شهر نیست.

محمود مسگریان با اشاره به رویداد اخیر آیین جهانی گذر در شهر همدان، «نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور» گفت:

مسگریان با اشاره به اینکه چندی پیش دفتر یونسکو برنامه ای در مسیر گردشگری غرب کشور در شهر همدان برگزار کرد، گفت: این برنامه توسط دفتر یونسکو اجرا شد و شهرداری همدان میزبان و بسیار مفید بود و برای شهر همدان؛” البته در کنار متأسفانه مراسم دیگری برگزار شد که مورد تایید ما قرار نگرفت.

دکمه بازگشت به بالا