سلامت

خواص مصرف خرما در هوای سرد

خواص مصرف خرما در هوای سرد

دو فصل پاییز و زمستان جذابیت ها و فواید خاص خود را دارد و در عین حال خوردن غذاهای مناسب برای روزهای سرد، سطح انرژی را بالا نگه می دارد و خطر ابتلا به بیماری های شایع در این فصل را کاهش می دهد.

به گزارش دنیای 77، خرما یکی از خوراکی هایی است که باید در فهرست غذاهای زمستانی قرار گیرد زیرا به دلیل داشتن مواد مغذی بالا فواید زیادی دارد.

خرما منبعی غنی از ویتامین های ضروری، مواد معدنی، فیبر، کلسیم، پتاسیم، فسفر، مس و منیزیم و همچنین فیبر محلول و نامحلول برای پاکسازی دستگاه گوارش است.

هندوستان تایمز به برخی از ویژگی های خوردن خرما در فصل سرد سال اشاره کرده است که به شرح زیر است:

سلامت استخوان

خرما منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است و می تواند جایگزین سالمی برای قند باشد. کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول فصل سرد که برای بدن برای ساخت ویتامین D و جذب کلسیم حیاتی است، می تواند بر سلامت استخوان ها تأثیر بگذارد. گنجاندن خرما در غذاهای غنی از کلسیم به استحکام استخوان ها و دندان ها کمک می کند. خرما همچنین حاوی مواد معدنی غنی از پتاسیم، فسفر، مس و منیزیم است که نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات استخوانی مانند پوکی استخوان و آرتروز دارد.

درد آرتریت را تسکین دهید

در فصل سرما افراد مبتلا به آرتریت درد بیشتری در مفاصل دارند. خرما سرشار از منیزیم است و خاصیت ضد التهابی دارد و برای تسکین این نوع دردها عالی است.

خطر حمله قلبی را کاهش می دهد

کاهش دمای بدن در زمستان خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. خوردن خرما به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند و خطر حمله قلبی و فشار خون را کاهش می دهد. مصرف آن در میان وعده های صبح و عصر، استقامت بدن را افزایش می دهد و در روزهای سرد زمستان احساس تنبلی نمی کنید.

گرمای بدن را حفظ کنید

خرما انرژی لازم برای گرم نگه داشتن بدن در هوای سرد را تامین می کند.

تقویت کننده سطح انرژی

خرما حاوی کربوهیدرات های معمولی است و بنابراین در مواقعی که بدن به انرژی نیاز دارد به عنوان سوخت عمل می کند.

غنی از آهن

خرما یکی از غنی ترین منابع آهن است و می تواند به افزایش سطح هموگلوبین خون کمک کند.

مشکلات گوارشی را برطرف می کند

از آنجایی که متابولیسم بدن در فصل زمستان کاهش می یابد، این ماده غذایی دارای مقدار زیادی فیبر محلول و نامحلول است که به رفع مشکلات گوارشی کمک می کند. خرما ترشح اسیدهای گوارشی را افزایش می دهد که در نهایت جذب غذا را تسهیل می کند. علاوه بر این، خوردن خرما خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

پوست را تغذیه می کند

هوای سرد باعث می شود پوست چربی طبیعی خود را از دست بدهد و خوردن خرما به طور مرتب پوست را تغذیه و رطوبت را تنظیم می کند. خرما همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به جوانسازی پوست و ترمیم آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا