اقتصادی

تصویب طرح توسعه ۷ نیروگاه گازی در شورای اقتصاد/ دومین واحد بخار نیروگاه سبلان زمستان وارد مدار می‌شود

شورای اقتصاد طرح توسعه 7 نیروگاه گازی را تصویب کرد/ واحد بخار دوم نیروگاه سبلان زمین به بهره برداری رسید.

معاون توسعه پروژه های شرکت برق حرارتی گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار مگاوات واحد گازی قابل تبدیل به سیکل ترکیبی است و امسال مجوز تبدیل دو هزار و 500 مگاوات واحد گازی در هفت ساخت گرفته شده است. از شورای اقتصاد

خبرگزاری بارنا گزارش داد. «محمد رمضانی» معاون توسعه برنامه ریزی شرکت برق حرارتی در سفر به استان اردبیل و بازدید از روند ساخت واحدهای جدید نیروگاه سبلان با اعلام این خبر افزود: ساخت واحدهای بخار نیروگاه سبلان در اردبیل منبع ویژه نیروگاه حرارتی برای افزایش تولید می باشد.برق در قالب قرارداد بیع متقابل با شرکت، افزایش راندمان نیروگاه گازی منطقه ضمن افزایش راندمان نیروگاه گازی با تبدیل در دستور کار قرار گرفته است. آن را به یک چرخه ترکیبی. .
وی ظرفیت فعلی این نیروگاه را هزار و 120 مگاوات برشمرد و گفت: نیروگاه سبلان دارای 6 واحد گازی و سه واحد دیگ بخار است که اولین واحد بخار در بهمن ماه 1397 به بهره برداری رسید. طبق برنامه ریزی ها، واحد دوم بخار نیروگاه در زمستان امسال و واحد سوم در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد و ظرفیت کل نیروگاه به ۱۴۴۰ مگاوات افزایش می یابد.
رمضانی با تاکید بر اینکه ساخت سه واحد بخار این مجموعه سالانه حدود 750 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه جویی می کند، ادامه داد: افتتاح واحدهای بخار این نیروگاه در پاسخ به افزایش تولید و افزایش بار در شمال غربی. 480 مگاوات در کشور این امر باعث افزایش راندمان نیروگاه ها و افزایش 50 درصدی و همچنین کاهش آلودگی های زیست محیطی می شود.
وی تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی را از اولویت های اصلی صنعت برق حرارتی برشمرد و افزود: در حال حاضر بیش از هفت هزار مگاوات واحد گازی قابلیت تبدیل به سیکل ترکیبی را دارند و برای امسال شورا مجوز داده است. برای تبدیل دو هزار واحد گازی 500 مگاواتی در هفت ساختمان.
معاون توسعه پروژه شرکت برق حرارتی با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر گفت: این پروژه نیز در مرحله نهایی است و راه دسترسی به پروژه هم اکنون در حال نهایی شدن است.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا