حوادث و رویداد

بیشترین تصادفات نوروزی امسال بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد

بیشترین تصادفات نوروزی امسال بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور حداکثر زمان وقوع تصادف در نیمه اول نوروز را از ساعت 16 تا 20 و سپس از ساعت 12 تا 16 اعلام کرد: به رانندگان توصیه می کنم در شب رانندگی نکنند زیرا برخی جاده ها روشنایی کافی ندارند، تشخیص خط انجام نمی شود و وضعیت خوبی ندارند و احتمال تصادف در عصر بسیار زیاد است.

به گزارش دنیای 77، سردار سید کمال هادیان فر 82 درصد تصادفات را به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی از جمله مشکلات جدی عنوان کرد و گفت: در این حادثه 430 نفر جان خود را از دست دادند و 8 هزار و 300 نفر مجروح شدند. 26 آوریل، و اگر ما بیایید روند را به جلو ببریم، اما تعداد قربانیان می تواند به هزاران نفر برسد، که برای کشور ما خوب نیست.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: 32 درصد از کشته شدگان تصادفات رانندگی بیشتر کودکان و سالمندان بودند.

سردار هادیان فر در مورد عدم استفاده از ایربگ افزود: در صورت بروز تصادف معمولا هیچ گزارشی مبنی بر کارکرد کیسه هوای خودرو نداریم و به همین دلیل نمی توان گفت که این دستگاه محل امنی برای انسان است. شرایط بهتری را برای ساخت خودروهای ایمن تر و تحویل آن به مردم پیدا کنیم و تصادفات ما کاهش یابد، رانندگان با خیال راحت تر و روان تر رانندگی کنند و انشاالله کانون آن حادثه باشد. به سرعت حل کنید زیرا 38 درصد از تصادفات در نقاط داغ رخ می دهد.

رئیس پلیس راهو فرماندهی انتظامی کل کشور در بخشی دیگر از اظهارات خود افزود: تردد در محورهای جنوب، غرب و شرق کشور عادی و روان و تنها در محور شمال است.

وی ادامه داد: تقریباً در هیچ محوری محدودیت زیادی اعمال نکرده ایم و فقط در محور چلاس تهران که در روزهای اخیر باید از شمال به جنوب یا جنوب به شمال یک طرفه می شدیم، اما چهار محور شمالی. کشور فعال است و محدودیتی ندارد.

هادیان فر افزود: تردد در تمامی محورهای جنوب، غرب و شرق کشور عادی و روان است اما ترافیک سنگین در محور شمال است و به رانندگان توصیه می کنم زمان سفر خود را مدیریت کنند تا دچار ترافیک نشوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه پیش بینی کرده بودیم امسال تردد خودروها بین 30 تا 35 درصد افزایش یابد، گفت: امسال در نوروز امسال 48 درصد افزایش تردد خودروها را شاهد بودیم و تنها در دو روز گذشته تلفات وارد شده است. فقط 2.5 میلیون ترافیک می شود هزار و اگر رفت و برگشت را محاسبه کنیم بیش از 5 میلیون تردد ثبت شده است.

سردار هادیان فر بیشترین تصادفات کشور را مربوط به روزهای چهارم و پنجم فروردین ماه دانست و گفت: مسلما هر چه تعداد وسایل نقلیه بیشتر باشد، تصادفات نیز بیشتر می شود و رانندگان باید با صبر و حوصله و دقت بیشتری رانندگی کنند.

به گفته پلیس علت اصلی تصادف در نیمه اول نوروز امسال ناتوانی در کنترل خودرو بوده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا