جامعه و خانواده

برای ازدواج “گول” جایگاه اجتماعی افراد را نخورید!

برای ازدواج "گول" جایگاه اجتماعی افراد را نخورید!

یک روانشناس با اشاره به اهمیت خودشناسی و آگاهی از ویژگی های طرف مقابل در ازدواج گفت: گاهی افراد فکر می کنند فردی که برای ازدواج انتخاب می کنند دارای موقعیت اجتماعی و شغلی خاصی است بنابراین باید بتواند آن را ایجاد کند. ارتباط.” اما قبل از ازدواج، صرف نظر از موقعیت اجتماعی و شغلی طرف مقابل، باید با کمک یک مشاور روح او را به درستی درک کرد.

دکتر در گفت وگو با دنیای 77، محمد ابراهیم تکلو او می گوید بسیاری از افراد در گذشته مسائل حل نشده ای داشته اند که ربطی به وضعیت آنها ندارد و حتی افراد موفق ممکن است در گذشته دچار ضایعات روحی زیادی شوند، افرادی که می خواهند ازدواج کنند در مورد مسائل و مشکلات مهم صحبت نمی کنند. از زندگی مشترک و سوال و کنجکاوی ندارند.” با این حال، قبل از ازدواج، زن و مرد باید با پرسیدن سوالات درست یکدیگر را به درستی بشناسند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از جلسات مشاوره قبل از ازدواج، نکات ویژه برخی از روانشناسان جوان به دلیل وسواس عواطف و در نهایت انتخاب اشتباه برای ازدواج نادیده گرفته می شود، گفت: کار و رفتار کاملاً کودکانه است، بنابراین نباید فریب خورد. ازدواج، ظاهر، موقعیت اجتماعی و سواد انسانی و باید قبل از ازدواج از روحیه انسان اطمینان داشت.

به گفته وی، برای پرهیز از اضطراب، معمولاً زن و مرد از پرسیدن سؤالات اساسی که برای جنسیت آنها مهم است پرهیز می کنند و در نهایت پس از ازدواج و در رابطه جنسی با این مسائل مهم روبرو می شوند که گاهی به درگیری منجر می شود. و جدایی است.

تکلو در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اهمیت داشتن هدف برای ازدواج، با بیان اینکه در بسیاری از موارد افراد بدون هدف و تنها به دلیل کهولت سن یا خواسته های خانوادگی ازدواج می کنند، گفت: افراد ابتدا می خواهند ازدواج کنند، باید بدانند چه چیزی ازدواج برای و چه چیزی می خواهید به دست آورید؟ شریک زندگی خود را بشناسید.

این روانشناس همچنین بر اهمیت هدف ازدواج تاکید می کند و می گوید: بسیاری از افراد تنها برای پرکردن «خلأهای روانی» و خلأ عاطفی خود ازدواج می کنند و متعاقباً در زندگی مشترک زیان بیشتری را متحمل می شوند.

وی معتقد است: دو نفری که می خواهند با یکدیگر ازدواج کنند باید عناصر اساسی زندگی مانند جهان بینی، نگاه فرهنگی و مذهبی، نگاه به تربیت فرزند، مشکلات اقتصادی و هزینه کردن برای زندگی، روابط و علایق یکسان داشته باشند.

تکلو متذکر می شود: اگرچه در ابتدای رابطه و در زمان آشنایی افراد شیب تندی از عواطف و احساسات وجود دارد، اما افراد نباید برای ازدواج عجله کنند، اما زن و مرد باید برای آشنایی با یکدیگر وقت بگذارند. ساختار ارتباطی آنها

این روانشناس در پایان صحبت های خود پیشنهاد کرد: در مواردی زوج ها بعد از دو ماه آشنایی تصمیم به ازدواج می گیرند و تمام رابطه آنها بر اساس احساسات و استدلال نیست و این کار را هم کردند. اختلاف نظر بعد از ازدواج وقتی روابط بر اساس احساسات است تا منطق، انتخاب های ما اشتباه است. برای جلوگیری از این انتخاب اشتباه، زوجین باید برای شناختن یکدیگر زمان بگذارند و در نتیجه برای غلبه بر ابهام عاطفی خود از مشاور کمک بگیرند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا