عمومی

اسرائیل و پرونده‌سازی علیه رژیم‌های عرب

اسرائیل و پرونده‌سازی علیه رژیم‌های عرب

این ضرب المثل مربوط به وضعیت عادی روابط بین دولت ارتجاع عرب امروز و اسرائیل نیست ، زیرا در مواجهه با بحران اقتصادی ، این دولت ادعا می کند که کشورهای عربی 200 200 میلیارد بدهی به یهودیان دارند. ادی کوهن ، مشاور سیاسی نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو ، اخیراً به یک شبکه عبری زبان گفته است که کشورهای عربی باید برای اخراج یهودیان از سرزمین های خود غرامت بپردازند.

کوهن که سخنگوی رسمی اداره ارتباطات عربی دولت صهیونیستی محسوب می شود ، ادعا می کند که دولت های عربی در 70 سال گذشته اموال یهودیان را مصادره و یهودیان را از کشور اخراج کرده اند.

وی ادعا کرد که 200 میلیارد پوند املاک مصادره شده یهودیان ، بدون محاسبه ارزش اضافی ، به دنبال شکایت از اسرائیل در دیوان عدالت بین المللی علیه کشورهای عربی است.

این مقام صهیونیستی که پیشتاز اظهارنظرها و اظهارات جنجالی رسانه های منطقه ای و جهانی است ، ادعا می کند که اسرائیل پرونده کاملی از لیست دارایی های یهودیان مصادره شده تهیه کرده و به زودی آن را به دادگاه بین المللی لاهه ارائه خواهد کرد.

برخی از یهودیان “میرزاحی” در سرزمینهای اشغالی نیز ادعا کردند که قسمتهای مهم سرزمین مدینه به اجداد آنها تعلق دارد و عربستان باید سرزمین یهودیان بنی قریظه ، بنی نضیر و بنی قینکار باشد که با اولین فرزندان خود در مجاورت مدینه زندگی می کردند. به من بده

این ژن های یهودیانی که از شرق به سرزمین های اشغالی ، عمدتاً از کشورهای عربی مهاجرت کرده اند ، در انتظار عادی سازی روابط دولت صهیونیستی و عربستان هستند تا موضوع مصادره سرزمین های اجدادی خود را در سطح سازمان های بین المللی مطرح کنند.

تجربه نشان داده است که صهیونیست ها همیشه با هر کشوری رابطه برقرار می کنند و با اعتبار ادعا می کنند که در چنین کشوری از حقوق تاریخی برخوردار هستند.

در مصر ، هنگامی که صهیونیستها از مناطق شرم الشیخ و العریش خارج شدند ، 30 میلیارد پوند از دولت انور سادات رئیس جمهور وقت مصر بابت امکاناتی که شرم الشیخ داشت ، دریافت کردند.

ارتش اسرائیل طی جنگ شش روزه در سال 1967 دو سرزمین را اشغال کرد و چندین کازینو برای جذب گردشگر ساخت و دو دهه بعد این مناطق با توافقنامه کمپ دیوید به دو دولت مصر واگذار شد.

در آلمان نیز همین اتفاق رخ داد و صهیونیست ها به دلیل ادعای مصادره اموال یهودیان در جنگ جهانی دوم ، از دولت آلمان غرامت زیادی دریافت کردند.

اکنون نوبت کشورهای عربی است و صهیونیست ها ادعا می کنند که این کشورها اموال شهروندان یهودی را مصادره و آنها را اخراج کرده اند و در نتیجه امتیازات کشورهای عربی باید 200 میلیارد پوند به دولت صهیونیست پرداخت کنند!

این خواسته ها را باید هشداری جدی برای دولتهای مرتجع عربی دانست که بدون در نظر گرفتن ماهیت تجاوزگری صهیونیست ها با این دولت رابطه دارند.

پیامدهای حقوقی اینگونه ادعاهای حقوقی برای کشورهای عربی سنگین و پرهزینه خواهد بود ، زیرا آژانس های بین المللی تحقیق در مورد چنین پرونده های حقوقی تحت تأثیر لابی صهیونیستی قرار دارند.

یکی از خطرات احتمالی عادی سازی روابط بین امارات و دولت صهیونیستی این است که ابوظبی می تواند برخی از جزایر خلیج فارس را به اسرائیل اجاره دهد و این تهدید بالقوه ای برای امنیت دریایی در خلیج فارس است.

همین اتفاق در دو جزیره تیران و صنافی رخ داد ، زمانی که عربستان سعودی این جزیره را از مصر خریداری کرد و دولت های سعودی و اسرائیل پس از عادی سازی روابط تل آویو و ریاض مشترکاً فعالیت خواهند کرد. دو جزیره استراتژیک تیران و صنافی با مساحت 1133 کیلومتر مربع ، خلیج عقبه و دریای سرخ را به هم متصل می کنند.

این دو جزیره در 19 ژوئن 1967 توسط اسرائیل اشغال شد و ارتش مصر در جنگ رمضان بین مصر و اسرائیل در 19 رمضان استقلال خود را بازیافت.

ژنرال عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در سال 2011 این دو جزیره را به قیمت 1.6 میلیارد دلار به عربستان سعودی فروخت و دولت آل سعود آماده است تا با همکاری دولت اتحادیه تجهیزات نظامی مشترک بسازد.

310311

دکمه بازگشت به بالا