اقتصادی

احتمال راه‌اندازی پروازهای ترکیه از شنبه

احتمال راه‌اندازی پروازهای ترکیه از شنبه

دبیر انجمن هواپیمایی در هفته آینده (31 ژوئن) از احتمال بازگشایی فضای هوایی ترکیه و پرتاب هواپیماهای مسافری در این کشور خبر داد.

به گزارش دنیای 77 ، در ماههای اخیر و پس از شیوع ویروس تاج در بسیاری از کشورها ، بسیاری از سفرهای هوایی ، زمینی و دریایی لغو شده و کشورهای مختلف مرزهای خود را با یکدیگر بسته اند تا بتوانند ویروس را کنترل کنند اما به تدریج طی هفته ها و هفته ها کنترل می شوند. می تواند آن را با گذشت زمان کنترل کند. مذاکرات بین دو کشور برای از سرگیری سفرهای هوایی ، زمینی و دریایی از سر گرفته شده و دولت ها به تدریج محدودیت های خود را کاهش می دهند.

پیش از این ، گمانه زنی هایی مبنی بر بازگشایی فرودگاه ترکیه در اواسط ژوئن سال جاری وجود داشت ، اما این اتفاق نیفتاد.

حال ، مقصود اسدی سامانی ، دبیر انجمن هواپیمایی در مورد تقویم بازگشت ترکیه به حالت عادی به دنیای 77 گفت: “این امکان وجود دارد که فرودگاه این کشور همسایه روز شنبه آینده (31 ژوئن) بازگشایی شود و پروازهای مسافری از سر گرفته شود.”

وی افزود: مذاکرات بین همه کشورها از سر گرفته شده است و ممنوعیت سفر مسافر و هوایی هر روز گزارش می شود و ایران نیز مانند سایر کشورها مذاکرات را آغاز کرده است. اما تاکنون به جز مقصد یک طرفه ، دو طرفه و مقصد هواپیماهای باری ، هیچ مقصد دیگری برای هواپیماهای خارجی قطعی نشده است.

وی گفت: “هواپیماهای خارجی اغلب یک طرفه یا یک طرفه هستند.” “پس از بحث و هماهنگی با ترکیه ، احتمالاً فضای هوایی ترکیه در روز شنبه هفته آینده بازگشایی خواهد شد. همچنین به زودی بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا