عمومی

اجرای طرح آب‌رسانی به روستاها و جذب ۱۹ هزار میلیارد ریال بودجه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اجرای طرح آب‌رسانی به روستاها و جذب ۱۹ هزار میلیارد ریال بودجه - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سید محمدتقی شاهچراغی قم در نشست صمیمی با دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه های استان اظهار داشت: تحریف، بیان الفاظ ناپسند، توهین به مقدسات، توهین به اساتید، علما، جوانان، زن و استفاده از سرما. سلاح ها و روستاها یکی از حقایق جالب مربوط به این اتفاقات است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در 2 ماه گذشته اولین کاری که انجام دادیم تکمیل حدود 19 هزار و 500 میلیارد ریال از سفر رئیس جمهور به استان در دی ماه سال گذشته است که بخشی از آن اجرایی شده است.

فرماندار قوم گفت: در این ایام یک قسمت از طرح آبرسانی 35 روستا به اتمام رسیده و بخشی دیگر نیز در حال اجراست و بیش از 400 میلیارد ریال هزینه کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های تعریف شده در سفر رئیس جمهور با جدیت دنبال می شود، گفت: طرح آبرسانی در روستایی افتتاح شد، همچنین در حال پیگیری انتقال آب و احداث مخازن هستیم.

شاهچراغی در ادامه با انتقاداتی از لحاظ پیشرفت علمی گفت: در این 2 ماه گذشته 21 واحد و حوزه فناورانه جدید راه اندازی شده، سه شرکت دانش بنیان جدید، یک شرکت خلاق در علم و فناوری تاسیس شده است. پارک فناوری و 10 پتنت طراحی در حال انجام است.

وی با اشاره به ایجاد دهکده های فناوری کشاورزی در استان از طریق امضای تفاهم نامه بین وزارت علوم و کشاورزی، گفت: همچنین 6 تفاهم نامه بین پارک های علم و فناوری و واحدهای صنعتی منعقد شده است.

فرماندار قم گفت: در حوزه فرهنگ و هنر نیز جشنواره ای در 2 ماه گذشته با حضور 43 گروه نمایشی با رشد 100 درصدی نسبت به سال قبل برگزار شد، 110 نمایشگاه نیز برگزار شد و مجموعه بین المللی نیز وجود دارد. همچنین تحت عنوان موزه فرهنگ و هنر برگزار می شود.

زمینی به مساحت 48 هکتار برای ساماندهی بافت های فرسوده قم در نظر گرفته شده است.

زمینی به مساحت 48 هکتار برای ساماندهی بافت های فرسوده و تاریخی قم شناسایی شده و مجوز و اختیار آن را از تهران گرفته ایم، اذعان داشت: حدود 430 سند جزئی برای آن صادر شده که قیمت آن 50 هزار میلیارد است. ریال در اختیار 10 طرح شهری است که در آسایش زندگی تاثیر بسزایی دارد.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع فرهنگی گفت: شهرک صنعتی شهاب که برای حوزه چاپ و نشر برنامه ریزی شده بود، سه سال تعطیل شد اما به آن تکلیف داده ایم و تقریبا راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در مورد صنایع دستی و هنرهای هماهنگ با فرهنگ و محیط زیست کشور و استان، پیش بینی های زیادی انجام شده و نسبت به واگذاری زمین و تلاش برای کاهش قیمت زمین اقدام شده است.

فرماندار قم همچنین به پتانسیل بالای استان در عرصه هنر و موسیقی پرداخت و خاطرنشان کرد: در قم هنرمندان مهمی در رشته های مختلف داریم و اتفاقا هنرهای نمایشی، خوشنویسی و چهره های شاخص در حرفه های کشور مانند چرم و منبت متعلق به این استان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در استان ما مدیرانی هستند که به دلیل عملکرد ضعیف جابه جا شدند اما برای جابجایی هر مدیری نیاز به واسطه گری نیست.

شاهچراغی یادآور شد: اگر با مدیری برخورد می کنیم به دلیل تخلف، اشتباه یا تخلف خاص است و به این معنا نیست که در همه سطوح مشکل داشته است.

میانگین سنی مدیران استانی 8 سال کمتر شده است

وی بر اهمیت جوان بودن در استخدام مدیران تاکید کرد و گفت: میانگین سنی مدیران در استان به 8 سال کاهش یافته است و مدیران جوانی که آورده ایم اکثرا مدیران خوب، متعهد و متخصص هستند.

فرماندار قم همچنین گفت: حجاب یک تکلیف قانونی است و شکی نیست که باید قانون در این زمینه اجرا شود، ما از آن حمایت می کنیم، اگر کاری انجام دهیم طبق قانون است هیچ مسئولیتی به خودمان واگذار نمی کنیم. خارج از قانون و شرع; دانشجویان، رؤسای دانشگاه ها، مردم بازار خیابانی، تجار همه وظیفه دارند.

وی بیان کرد: اگر از نظر حراست به حجاب توجه کنیم بسیاری از مشکلات نظام ما حل می شود، قطعا بانوان متدین و انقلابی نیز به این امر توجه دارند.

دکمه بازگشت به بالا