استانی

علمی و دانشی کردن طرح ها اولویت دولت سیزدهم است

استاندار مازندران: پروژه های علمی در اولویت دولت سیزدهم است

استاندار مازندران گفت: علمی شدن برنامه های دولت و تعامل دستگاه های اجرایی با نهادهای علمی در اولویت دولت سیزدهم است. ‘

این اطلاعات از منابع خبرنگار اجتماعی مشخص شده است خبرگزاری دنیای 77 از مازندران سید محمود حسینی پور علاوه بر افتتاح مرکز تحقیقات راهبردی، سیاست گذاری و زیرساختی با همکاری استانداری مازندران و دانشگاه صنعتی نشیروانی بابل گفت: استانداری مازندران برای دانشگاه چشم اندازی دارد. یکی از مهم ترین رویکردهای دولت مردمی که بخشی از راهبرد رئیس جمهور است، تمرکز بر علمی شدن کار دولت و تعامل و تعامل دستگاه های اجرایی با نهادهای علمی و پژوهشی است.

حسینی پور با بیان اینکه دانشگاه ها می توانند منشا و حافظ رویکرد دانش بنیان باشند و برای تحقق آن نیازمند حمایت، تداوم و استقرار است، افزود: نمی توانیم شعار دانش بنیان داشته باشیم اما نسبت به دانشگاه ها بی تفاوت باشیم.

وی افزود: یکی از تحولات مهمی که امروز رخ داده این است که دو پروژه مهم عمرانی و زیست محیطی را در استان مازندران وارد و اجرا کرده ایم تا طرح ها و پروژه ها روی کاغذ نماند. وی بر این باور است که دانشگاه به حل این مشکل در سطح ملی و بین المللی کمک می کند.

استاندار افزود: متاسفانه برخی از پروژه های استان به صورت علمی و پژوهشی انجام نشده و با هزینه های گزاف بدون مطالعه به اتمام رسیده است.

وی افزود: امروز با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیازمند اجرای طرحی با تعامل دانشگاهیان با بررسی های دقیق و راهبردی هستیم تا شاهد اشتباهات گذشته نباشیم.

نشیروانی استاندار مازندران با تشکر از رئیس دانشگاه صنعتی بابل گفت: پژوهشگاهی که با توجه به پیشینه پژوهشی و علمی در این دانشگاه آغاز به کار کرده است به زودی به یک برند بین المللی تبدیل می شود. سطح و امیدواریم بتواند مشکلات اطراف خود را حل کند

وی با بیان اینکه با راه اندازی مراکز تحقیقاتی مطالعات راهبردی، سیاست گذاری و زیرساختی می توان ارتباط و تعامل بین حوزه های علمی و اجرایی را احیا کرد، افزود: اگر این مهم در سطح استان اتفاق بیفتد، انجام می دهیم. البته شاهد پیشرفت چشمگیری در سطح استان هستیم. ما مازندران می شویم

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا