حوادث و رویداد

کمبود بیش از ۲۰۰ پایگاه اورژانس در تهران

کمبود بیش از ۲۰۰ پایگاه اورژانس در تهران

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به اینکه تهران در حال حاضر 225 پایگاه اورژانس دارد ، گفت: تهران به دلیل تراکم و مسیر نیاز به 420 پایگاه دارد.

در مصاحبه ای با دنیای 77 ، دکتر پیمان صابریان وی در همین رابطه گفت: اخیراً دو ایستگاه اورژانس به تعداد موارد اضطراری اضافه شده به طوری که هم اکنون 225 مرکز اورژانس در تهران فعال هستند.

پایگاه های اضطراری براساس تراکم و اندازه معابر ارزیابی می شود ، افزود: براساس تعداد مأموریت ها در هر منطقه جغرافیایی و زمان ورود مشخص می شود که منطقه به چند پایگاه احتیاج دارد. اگر بر اساس آمار به این نتیجه برسیم که باید منطقه ای ایجاد شود ، اقدامات لازم انجام می شود.

به گفته رئیس مرکز اورژانس تهران ، تهران به دلیل تراکم و مسیر خود به حدود 420 پایگاه نیاز دارد.

وی افزود: هر ایستگاه اورژانس به آمبولانس موتوری ، آمبولانس و از همه مهمتر نیروی انسانی نیاز دارد که باید در طولانی مدت برنامه ریزی شود. اگر تعداد پایه ها دستکاری شود ، زمان رسیدن به تخت های آسیب دیده و بیمار حدود 40٪ کاهش می یابد.

صابریان با بیان اینکه میانگین زمان ورود نیروهای اورژانس مطابق با استانداردهای جهانی است گفت: میانگین زمان فعلی 14 تا 16 دقیقه است. البته تمرکز نباید فقط در انتقال فرد آسیب دیده یا بیمار به بیمارستان باشد بلکه باید انتقال بیمار به مراکز درمانی و معالجه در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا