حوادث و رویداد

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم سازمان‌یافته در اروپا

هشدار یوروپل درباره افزایش جرائم سازمان‌یافته در اروپا

دفتر پلیس اتحادیه اروپا (یوروپول) می گوید تهدید ناشی از جرایم سازمان یافته در بلوک 227 کشور به سطح بی سابقه ای رسیده است.

به گزارش دنیای 77 ، “طبق گزارش چهار ساله آژانس ، حدود 40٪ از شبکه های جنایی در اروپا متصل هستند و تجارت و خلوص کوکائین به طور بی سابقه ای افزایش یافته است. پلیس آلمان و هلند در ماه فوریه 23 تن کوکائین در آمستردام و هامبورگ کشف و ضبط کردند.

کاترین دو بول ، مدیر یوروپول ، گفت: “سال گذشته ، باندهای تبهکار به سرعت با شیوع ویروس کرونا سازگار شدند ، داروهایی را برای تحقق محدودیت های بی سابقه تولید کردند و روش جدیدی از عملکرد و حتی برقراری ارتباط را در پیش گرفتند.”

علاوه بر مواد مخدر ، شیوع ویروس کرونا باعث باز شدن بازارهای جدیدی از جمله فروش شبکه های جرایم سازمان یافته ، واکسن ها و بسته های جعلی آزمایش کرونا برای مجرمان شده است.

یوروپل درگیری اتحادیه اروپا با سازمان های جرایم فراملی را یکی از بزرگترین چالش های پیش روی نیروهای انتظامی و امنیتی اروپا توصیف کرده است. طبق اطلاعات یوروپل ، 70 درصد شبکه های جنایی حداقل در سه کشور فعال هستند.

علاوه بر این ، علاوه بر کشتار و ترور با استفاده از سلاح ، آزار و اذیت رقبا و نفوذی ها در شبکه های جرایم سازمان یافته به شدت افزایش یافته است و با توجه به وضعیت غیر عادی فعلی ، خطر افزایش در سال های آینده کاملا جدی به نظر می رسد.

آژانس پلیس اروپا به شهروندان 227 کشور اتحادیه اروپا هشدار داده است که نسبت به رسوایی های آنلاین و آفلاین و همچنین سرقت هوشیار باشند. طبق آمار ، سالانه به طور متوسط ​​یک میلیون سرقت در اتحادیه اروپا انجام می شود.

یکی از نگرانی های پلیس اتحادیه اروپا توانایی مجرمان در استفاده از ساختارهای ملی و بین المللی برای گسترش فساد و پولشویی و عدم توانایی دولت در مقابله با این پدیده جنایی است.

به گزارش یورونیوز ، کمیساریای اروپا با اشاره به گزارش یوروپل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار افزایش نظارت برای افزایش نظارت قضایی و تبادل اطلاعات هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا