عمومی

مراجعه ۶۳ نفر با علائم مشکوک کرونا به بیمارستان‌های استان سمنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مراجعه ۶۳ نفر با علائم مشکوک کرونا به بیمارستان‌های استان سمنان - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرنگار آنلاین گفت: دفتر مرکزی برای مقابله با کرونا بر اساس آمار آمار شید از دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود اعلام کرد: در مدت 24 ساعت منتهی به عصر روز سه شنبه، 63 نفر در سراسر استان سمنان با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کردند که نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

تعداد مبتلایان به علائم کرونا در نهایت به زیر 70 نفر رسید که خبر خوبی برای استان سمنان است، هرچند مسئولان هشدار داده‌اند که این وضعیت نباید عادی شود.

در میان این اعداد چهار آزمایش کرونا مثبت اعلام شد که نسبت به ابتدای هفته کمتر است اما متاسفانه در 24 ساعت گذشته یک بیمار کرونا در استان سمنان جان خود را از دست داد که نشان می‌دهد این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد. .

در این مدت یک نفر در بیمارستان بستری شد. وی گفت: در 24 ساعت گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در استان سمنان نسبت به هفته گذشته کاهش نسبی داشته است.

در حال حاضر چهار نفر در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند که از هفته گذشته تغییری نکرده است.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است، بنابراین آمار کرونای این استان مجموعه‌ای از آمار این دو دانشگاه محسوب می‌شود. همچنین دریافت نوبت چهارم واکسیناسیون و تکمیل سه نوبت اول، مهمترین درخواست مسئولان استان سمنان برای رعایت فاصله و استفاده از ماسک و همچنین مبارزه با کرونا است.

رنگ جدید کرونا نشان از تثبیت وضعیت در سایر نقاط استان سمنان به جز سرخه و آرادان دارد. در حال حاضر شهرستان های شاهرود، میامی، دامغان، گرسار و مهدی شهر در وضعیت زرد کرونا و سمنان آبی است.

شهرستان‌های سمنان، گادسر، میامی و مهدیشار در وضعیت زرد قرار دارند، اما این به معنای پایان کرونا و سهل‌انگاری و عادی‌بودن بهداشت، ماسک، مسافت و غیره نیست.

دکمه بازگشت به بالا