استانی

سفیر ژاپن درایران از بیمارستان هاجر شهرکرد دیدن کرد

سفیر ژاپن درایران از بیمارستان هاجر شهرکرد دیدن کرد

تسوکادا تاماکی (Tamaki Tsukada) روز پنجشنبه پس از نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری همراه با نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان از بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد دیدن کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار به مشخصات این دستگاه MRI اشاره کرد و گفت: این دستگاه پیشرفته ۱.۵ تسلا زیمنس آلمان با سرعت و دقت بالا به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال تامین و به استان واگذار شده است.

علی مختاری افزود: با توجه به سرعت بالا، این دستگاه این امکان را به ما می‌دهد بیمارانی که نمی‌توانند حین تصویربرداری نفس خود را نگه دارند نیز از این دستگاه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این دستگاه باعث شده مدت انتظار بیماران برای انجام ام آر ای در بیمارستان هاجر از ۲ ماه به ۲۰ روز کاهش یابد.

گفتنی است، MRI (ام آر ای) روشی است برای بررسی اندام‌های داخلی بدن است که از امواج مغناطیسی، امواج رادیویی و یک کامپیوتر برای تولید تصویر اندام‌های بدن استفاده می‌کند. پزشک با استفاده از تصویربرداری دستگاه ام آر آی می‌تواند به بافت درونی بدن نفوذ پیدا کند و با مشاهده و تهیه این عکس علت درد بیمار را تشخیص دهد.

این دستگاه در بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد نصب شده است و در حال حاضر به بیماران سرپایی خدمات‌رسانی می‌کند. با تکمیل بیمارستان الحاقی هاجر امکان بهره‌مندی بیماران بستری از این دستگاه نیز فراهم می‌شود.

پیش از نصب این دستگاه مدت انتظار و نوبت‌دهی به بیماران ۲ تا سه ماه بود اما با نصب آن این مدت به کمتر از ۲۰ روز کاهش یافته است که این موضوع سطح رضایت مردم برای دریافت خدمات ام آر آی را به همراه داشته است.

در دولت سیزدهم تعداد دستگاه‌های MIR استان از یک عدد به ۶ دستگاه افزایش یافت.

همچنین به همت دولت سیزدهم طی سه سال اخیر ۱۵ هزار میلیارد ریال تجهیزات بخش بهداشت و درمان وارد استان شد که این اقدام بی‌سابقه نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت این استان داشته است.

یک دستگاه MRI با قدرت ۱.۵ تسلا و برند زیمنس، از سوی کشور ژاپن و از طریق سازمان بهداشت جهانی(WHO) شهریورماه ۱۴۰۲به استان چهارمحال و بختیاری اهدا شد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا