عمومی

تیمی که از منتقدانش قوی‌تر است

تیمی که از منتقدانش قوی‌تر است

تیمی که به جام جهانی، شاید راحت ترین تیم تاریخ فوتبال ایران رسید، شاید بیشترین آزار و اذیت ها باشد. تیمی که گویا باید توانایی ها و توانایی های خود را از طریق بازی به همه ثابت کند و کارشناس تلویزیونی اش به این نتیجه رسیده است که از بازی با سوریه به عنوان یک بازی تدارکاتی صحبت می کند!

به گزارش دنیای 77، تمرین سه او نوشت: برد مقابل سوریه در کنار عملکرد ضعیف بازیکنان تیم ملی، صعود آنها به جام جهانی 2022 را آسان کرد. در یک روز خوب برای شاگردان اسکوچیچ سه گله برنده شوید. شاید مهمترین تفاوت و بهبود عملکرد شاگردان اسکوسیک در بازی با سوریه نسبت به بازی های قبل، سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله و به طور کلی افزایش سرعت بازی بود. تیمی بهتر از همیشه با بازی شناور؛ انگار داره هندبال بازی میکنه! همه جلو می رفتند و سریع برمی گشتند.

1. گل اول ایران را باید حاصل همین اتفاق خوب در ساختار بازی ایران نسبت به بازی های قبل دانست. بازی دفاع به امیر از پاس هنری کنعانی و مهارت سردار در کنترل و پیشبرد توپ به پاس صحیح امیر و توپ در لنج کفش سردار و زدن ضربه نهایی در بهترین زمان و قبل از قطع توپ توسط مدافع.

2. بازی با پای امیر عابدزاده بسیار سطح بالایی دارد. عابدزاده بارها و بارها توپ های بلند را به دست انتخاب درست می رساند. در فوتبال امروزی بازی با پا برای دروازه بان ها یک ویژگی بسیار مهم است و عابدزاده با استفاده از این توانایی نقش مهمی در پویایی بازی تیم ملی ایفا کرد. یک پارامتر مهم در سرعت بازی تیم وجود دارد، تا زمانی که تیم برای پس گرفتن توپ از سمت حریف، برای بازپس گیری توپ از سمت دروازه بان وقت ندهد.

3. محمدحسین کنعانی زادگان به پخته ترین شکل بازی خود رسیده است. زمان پرش او بارها به سر مهاجم بلند قامتی مثل سوما برخورد کرد. در عین حال حتی تحت فشار هم پاس های خوب و مفیدی می دهد. پاس او به وحید امیری که منجر به گل اول ایران شد، اوج کار او بود.

4. برای اولین بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی برای Skos، چهار بازیکن چپ دست در ترکیب اصلی بازی کردند. مهم این است که هر وقت یک بازیکن چپ دست در پست وینگر چپ حضور داشته باشد، تیم ملی بی دردسر بازی کرده است. حضور هم حاجسفی چمپا و هم امیری و سردار عجمون باعث شکل گیری مثلث شد و نقش مهمی در انتقال سریع توپ داشت.

5. اسکوسیک شاید متوجه شده باشد که وحید امیری چقدر می تواند توانایی تیمش در حمله را افزایش دهد. اگرچه استفاده امیری در دفاع چپ بیشتر به دلیل حضور ستارگانی چون جهانبخش، طارمی و قلی زاده در آن پست است، اما وحید امیری در دو بازی اخیر نشان داده است که می تواند محور تعادل استراتژیک باشد. تیم ملی مقابل زمین.

6. یکی از دلایل سرعت بخشیدن به بازی تیم ملی و انتقال توپ از دفاع به حمله، مهارت در چرخش سعید اجت الله و ارسال پاس های مورب بلند است. در عین حال، نوراللهی و عزت اللهی اکنون بیش از هر زمان دیگری از کار استراتژیک خود آگاه هستند. نوراللهی آزاد است و رسیدن به موقعیت استراتژیک مانند پیشنهاد او در پرسپولیس در فصل گذشته، قدرت تیم ملی را در سطح تهاجمی افزایش داده است.

7. اصرار اسکوسیک برای استفاده از ترکیب ثابت، حتی در زمانی که تیم ملی نتوانست یک بازی تدارکاتی انجام دهد، بالاخره نتیجه داد و حالا بازیکنان به درک متقابلی از تاکتیک ها رسیده اند و این به آنها اجازه داده است. بهتر است یکدیگر را بپوشانند و حتی بهتر. از قبل به سمت یکدیگر حرکت کنید. بدیهی است که در صورت وجود فرصت بیشتر برای بازی در کنار هم و انجام بازی های بیشتر، این تیم به سطح بازی بالاتری خواهد رسید.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا