جامعه و خانواده

بهترین وکیل کیفری اراک کیست و چه خصوصیاتی دارد؟

3 ویژگی مهم برای انتخاب وکیل کیفری اراک

نبود اطلاعات کافی، معتبر و اعتماد های نابه جا باعث شده  است که اکثر افراد درگیر پرونده های کیفری شوند.گاهی اوقات پرونده های کیفری چنان پیچیده میشوند که اگر از یک فرد متخصص استفاده نشود، هزینه های مالی و زمانی سنگینی را بوجود می آورد.از این رو توصیه موسسه حقوقی دادکوشا این است که اگر در شهر اراک با مشکلات کیفری دست به گریبان هستید از وکیل کیفری اراک مشاوره بگیرید.

انتخاب وکیل کیفری اراک برای افرادی که آشنایی به مسائل حقوقی ندارند میتواند کاری سخت و طالقت فرسا باشد.در این مقاله در مورد سه ویژگی وکیل کیفری در اراک صحبت میکنیم تا کمی این مسیر را برای افراد هموار سازیم.

1-خلاقیت

زمانی که پرونده کیفری وارد پیچیدگی ها میشود، خلاقیت وکیل کیفری در اراک است که میتواند کلید راهگشای پرونده شود.استدلال های بی عیب و نقص، پیدا کردن مسیر استراتژیک برای رسیدن به نتیجه نیازمند فکر خلاق یک وکیل است.

2-تاب آوری

گاهی اوقات پرونده های کیفری چنان طاقت فرسا میشوند که هر شخصی را میتواند از پا در بیاورد.وکیل کیفری باید تاب آوری را در خود افزایش داده باشد تا هنگام مواجه با چنین مسیری دچار یاس و ناامیدی نشود.

3-پاسخگو به سوالات موکل

ویژگی سوم وکیل کیفری در اراک، پاسخگویی به سوالات موکل است که در این مسیر سخت و طاقت فرسا به تنگنا آمده است.در ادامه به چند پرسش مهم کیفری پاسخ داده ایم.

8 سوال مهم که از وکیل کیفری اراک پرسیده میشود

1-از کسی سفته سفید امضا دارم آیا می توانم از وی شکایت کنم و مبلغی که از او طلب دارم را در سفته بنویسم؟

پاسخ: اول باید اظهار نامه ای بدهید و به وی اعلام کنید که مبلغ بدهی خودش را پرداخت کند و گرنه روی سفته سفید تاریخ زده و اقدام کنید.در این حالت از اتهام خیانت در امانت هم رها می شوید، اگر اقدام نکرد در دادگاه طرح دعوا کنید.

2-چک در چه صورتی غیرکیفری می شود؟؟؟

پاسخ: مطابق ماده ۱۳ قانون صدور چک در موارد زیر صادرکننده چک قابل تعقیب کیفری نیست:

  •  الف – در صورتی که ثابت شود چک سفید امضا داده شده باشد.
  • ب – هرگاه در متن چک وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی شده باشد.
  • ج – چنانچه در متن چک قید شده باشد که چک بابت تضمین انجام معامله و یا تعهدی است.
  • د – هرگاه بدون قید در متن چک ثابت شود که وصول وجه آن منوط به تحقق شرطی بوده یا چک بابت تضمین انجام معامله یا تعهدی است.
  • ه‍ – در صورتی که ثابت شود چک بدون تاریخ صادر شده و یا تاریخ واقعی صدور چک مقدم بر تاریخ مندرج در متن چک باشد.

بنابرین صرف اینکه تاریخ چک روز باشد یعنی چک وعده دار نباشد به معنای امکان شکایت کیفری نمی باشد.لکن درصورتی که چک قابل تعقیب کیفری نباشد از طریق حقوقی یا اجرای ثبت قابل پیگیری خواهد بود.

3-رأی در چه صورتی غیابی است؟

پاسخ: رأی دادگاه در صورتی غیابی است که خوانده در هیچ جلسه ای از جلسات دادگاه حاضر نشده و امکان دفاع نیز پیدا نکرده باشد. حتی اگر خوانده واقعا از جلسه ی دادگاه اطلاع داشته باشد و عمدا نخواهد که در جلسه دادگاه حاضر شود باز هم حکمی که دادگاه صادر می کند غیابی است. فقط اگر ابلاغیه (اخطاریه) دادگاه به خود شخص خوانده ابلاغ شده باشد (که در اصطلاح، ابلاغ واقعی می گویند) در این صورت، اگر خوانده در جلسه ی دادگاه حاضر نشود حکمی که دادگاه صادر می کند، حضوری خواهد بود.

4-در چه صورت پلیس فتا می‌تواند تلفن همراه افراد را بازرسی کند؟

پاسخ: بر اساس ماده ۳۶ قانون جرایم رایانه‌ای، تفتیش و بازرسی از تلفن‌های همراه یا رایانه ها فقط با دستور قضایی و در مواردی که ظن قوی به کشف جرم یا شناسایی متهم وجود داشته باشد در حضور صاحب گوشی به عمل می‌آید.

5-آیا نحوه محاسبه دیه زن و مرد در تصادف متفاوت است؟

پاسخ: در قانون شخص ثالث، دیه زن و مرد یکسان در نظر گرفته شده است. حتی دیه مسلمان و غیر مسلمان هم که در قانون مجازات اسلامی، متفاوت است در بحث پرداخت خسارت به اشخاص ثالث، معادل مسلمانان پرداخت می شود. به عبارتی در قانون شخص ثالث، قانونگذار به قصد حمایت از زیان دیدگان حوادث رانندگی، حساسیت های قانون مجازات اسلامی را در پرداخت دیه اعمال نکرده است.

6-آیا زمانی که پدر زنده است، فرزند می تواند از راه قانونی از پدر شکایت کند و سهم ارثش را مطالبه کند؟

پاسخ: خیر. تا زمانی که پدر زنده است اموالش در اختیار کامل خودش می باشد و تا زمانی که شخص فوت نکرده باشد ارث مفهوم پیدا نمی کند.

7-اگر کسی پنهانی و بدون رضایت دیگری صدا و فیلم او را ضبط کند جرم محسوب میشود یا خیر؟

پاسخ: صرف ضبط صدا یا فیلم جرم محسوب نمی شود ولی انتشار آن با شرایط مذکور در ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه ای قابل پیگری قانونی و قابل مجازات است.

8-اگر چک مفقود شود چه اقداماتی باید انجام داد؟

پاسخ: درصورتی که چکی گم شود برای جلوگیری از اقدامات غیر قانونی باید راهکارهای قانونی را طی شود. پس از مفقوی چک، باید به بانک صادر کننده چک مراجعه کرد و کاربرگ مخصوص بانک را پر کرد و از بانک خواست از پرداخت وجه چک به دیگری خودداری کند پس از انجام این کار بانک با احراز هویت شخص چک را به مدت یک هفته مسدود می‌کند.

پس از مسدود شدن چک، فرد موظف است به دادسرای محل استقرار افتتاح کننده حساب مراجعه کند و شکایتش را به دادسرا تقدیم و دادسرا گواهی صادر کند. پس از انجام این دو مرحله فردی که چک او مفقود شده باید مجددا به بانک مراجعه کند و گواهی‌ای را که از دادسرا گرفته تحویل بانک دهد، اگر این کار در مدت یک هفته انجام نشود و شخصی چک را به بانک ببرد درصورتی که پول در حساب باشد چک برای او نقد می‌شود. به همین دلیل مراجعه به بانک برای اعلام مفقودی چک و دریافت گواهی از دادسرا امری ضروری است که برای جلوگیری از نقد شدن چک گم شده حتما باید رعایت شود.

جمعی از وکلای مجرب پایه یک دادگستری موسسه حقوقی دادکوشا با تخصص و تجربه در زمینه پرونده های مرتبط با خانواده (طلاق، طلاق توافقی، مهریه)، دعاوی ملکی گرد هم آمده اند و آماده ارائه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در دعاوی خانوادگی و دعاوی ملکی هستند.

آدرس:اراک-بلوارجهانپناه-مجتمع آسا-طبقه 11

تلفن جهت رزرو وقت مشاوره: 09022508697

دکمه بازگشت به بالا