اقتصادی

برای عبور از پیک مصرف برق خوزستان ۸۰ پروژه به بهره‌برداری رسید

برای عبور از پیک مصرف برق خوزستان ۸۰ پروژه به بهره‌برداری رسید

دنیای 77/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از ۱۲۵ پروژه حیاتی، ضروری و اولویت‌دار تعریف شده برای عبور از پیک برق ۸۰ پروژه برق‌دار شده و مابقی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ وارد مدار خواهد شد.

علی اسدی امروز، ۲۹ اردیبهشت ماه در نشست عبور از پیک برق تابستان ۱۴۰۳ که با حضور شرکت‌های صنعت برق و معاون عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۲۵پروژه برای عبور از پیک مصرف در این شرکت تعریف و برنامه‌ریزی شد که ۸۰ پروژه آن بهره‌برداری و وارد مدار شده و شبکه آماده ورود به پیک مصرف است.

وی با اشاره به تفاوت معنی‌دار مصرف برق خوزستان در سرما و گرما بیان کرد: مصرف برق خوزستان بعد از پایان شهریور با تولید حداکثری صنایع ۳ هزار مگاوات است اما این بار در تابستان به دلیل وارد مدار شدن بار سرمایشی ۳ برابر رشد پیدا می‌کند و چیزی حدود ۶ تا ۷ هزار مگاوات بار سرمایشی وارد شبکه می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف در بخش خانگی و بخش دولتی (اداری) عنوان کرد: یک کار تیمی در خصوص مدیریت مصرف با بازدید از مراکز دولتی و مشارکت رسانه‌ها جهت کاهش مصرف بخش خانگی برنامه‌ریزی شود تا در این بخش‌ها از هدررفت انرژی به نفع صنعت جلوگیری شود.

اسدی ادامه داد: بیشترین رشد مصرف برق در خوزستان در دمای ۴۰ تا ۴۷ درجه و در تیرماه اتفاق می‌افتد و اگر بتوانیم از بار سرمایشی کم کنیم به نفع استان است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مسائل شبکه خوزستان مصرف برق ماینرها در منازل است که به طور ناگهانی شوک ۳۰ درصدی به شبکه وارد می‌کنند و باعث بروز حادثه می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه از همه ظرفیت‌ها در مدیریت مصرف برق خانگی استفاده شود، گفت: استفاده از توانایی روابط عمومی‌ها و همکاری صدا و سیما در این موضوع موثر است.

محمد خانچی افزود: در موضوع ماینرها نیز باید به صورت جدی پیگیری و برخوردهای لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه تمامی صنایع و ادارات مکلف هستند  در طول سال با روش‌های مدیریتی مصرف خود را کاهش دهند، عنوان کرد: تعامل و همکاری صنایع و صنعت برق کمک خواهد کرد هم برق مورد نیاز بخش خانگی و هم بخش صنایع تامین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا