اقتصادی

آیا زمان اصلاح قیمت نفت فرا رسیده است؟

آیا زمان اصلاح قیمت نفت فرا رسیده است؟

قیمت نفت در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و روز پنجشنبه پس از تأیید FDA و واکسن Biantch 19 توسط FDA به بالاترین سطح 9 ماهه رسیده است.

به گزارش دنیای 77 ، مقامات دولت آمریکا اعلام کرده اند که 19 واکسن Covid به صدها مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور توزیع می شود. اما بازرگانانی که در هفته های اخیر با علاقه قرارداد های نفت و سوخت را خریداری کرده اند ، اکنون خود را برای اصلاحات بازار آماده می کنند. معامله گران صندوق های پرچین خطر خرید قراردادهای نفت و مشتقات را کاهش داده اند.

اگرچه تجار برای پنجمین هفته متوالی علاقه مند به خرید هستند ، حتی پس از معرفی واکسن در ایالات متحده ، حفظ علاقه به این خریدها به دو دلیل دشوار است ؛ یکی این که مشخص نیست چه مدت طول می کشد تا کل مردم واکسینه شوند و دیگری مربوط به ریشه های بازار نفت است.

توافق نامه قانونی در مورد توزیع واکسن Pfizer-Bion در ایالات متحده گام مهمی در مسیر درست روغن است ، اما کافی نیست. چالش های زیادی در دسترس بودن واکسن و مسائل لجستیکی وجود دارد. CNN در گزارشی اعلام کرد ، اگرچه کارمندان بهداشت اولین واکسن را از روز دوشنبه دریافت کردند ، اما واکسینه شدن کل جمعیت ایالات متحده ماه ها طول کشید.

اوایل سال جاری فدرر 100 میلیون دوز واکسن فدرر را خریداری کرد و به دلیل واکسن دو فاز ، 50 میلیون نفر واکسینه می شوند. فایزر می گوید تا اواسط سال آینده نمی تواند واکسن بیشتری تولید کند. به عبارت دیگر ، مدتی طول می کشد تا همه چیز به حالت عادی برگردد.

اروپا در رابطه با واکسیناسیون در وضعیت نامطلوبی قرار دارد. دولت نگران اجباری شدن واکسن کوویید است ، اما بی اعتمادی عمومی در حال افزایش است که می تواند تلاش برای دستیابی به محافظت جمعی از طریق واکسیناسیون را تضعیف کند.

سپس موارد عرضه و تقاضا وجود دارد که می تواند نفت را از روند صعودی منحرف کند. اوپک پلاس قرار است از ژانویه تولید روزانه نیم میلیون بشکه در روز را افزایش دهد. ایالات متحده نفت بیشتری تولید می کند و لیبی در اوایل دسامبر تولید روزانه نفت خود را به 1.25 میلیون بشکه رساند.

اوپک پیش از این در آخرین گزارش ماهانه خود پیش بینی خود را در مورد تقاضای جهانی نفت تا سال 2020 کاهش داده است. اوپک انتظار دارد تقاضای روزانه نفت در سال 2020 به 9.77 میلیون بشکه برسد و به 89.99 میلیون بشکه در روز برسد ، در حالی که در گزارش ماه نوامبر بیش از 90 میلیون بشکه در روز بود. پیش بینی شده همچنین تخمین رشد تقاضا در سال 2021 را کاهش داد و اکنون تقاضای نفت به 5.99 میلیون بشکه در روز در سال 2021 می رسد و به 61.89 میلیون بشکه در روز می رسد ، در حالی که از 410 هزار بشکه در روز کمتر است. مفروضات قبلی این گروه. ایران همچنین اخیراً اعلام کرده است که سال آینده صادرات نفت خود را به 23.3 میلیون بشکه در روز خواهد رساند.

از سوی دیگر ، بهبود اقتصادی آسیا و خروج اروپا از قرنطینه دوم خود برای نفت مثبت است ، در گزارش اخیر بلومبرگ آمده است که ذخایر سوخت همچنان رو به کاهش است ، هند ، چین و ژاپن بهبود تقاضا برای بنزین را گزارش می دهند. به گفته بسیاری از تحلیلگران ، بهبود تقاضا و ادامه آن تا سال آینده و افزایش قیمت ها علی رغم چالش ها زمان بر است.

از نظر قیمت نفت ، ابرها از بازار نفت دور می شوند و ممکن است مدتی طول بکشد تا آسمان بازار نفت کاملاً پاک شود ، اما نباید فراموش کرد که مهمترین چیز در حال حاضر تأثیر بر بازار تقاضا است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا