ورزش

کدام تیم برنده الکلاسیکوی ایران می‌شود؟

کدام تیم برنده الکلاسیکوی ایران می‌شود؟

یک پیشکسوت فوتبال گفت: تیمی که با اشتیاق بازی نمی کند و تمرکز بیشتری دارد می تواند در دیدار پرسپولیس و سپاهان پیروز شود.

حسین چرخابی در گفت وگو با دنیای 77، درباره دیدار سپاهان و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر اظهار کرد: مشکلات حاشیه ای سال های گذشته حساسیت این بازی را بیشتر کرده است. هر دو تیم پس از استراحت نتوانستند مقابل حریفان خوب بازی کنند. سپاهان اگرچه مقابل پرسپولیس خوب بازی نکرد اما وضعیت روحی و روانی آنها بهتر از پرسپولیس است. آنها سه امتیاز را گرفتند اما پرسپولیس بد بازی کرد و سه امتیاز را از دست داد.

وی با اشاره به اینکه دو تیم شناخت کاملی از یکدیگر دارند، گفت: بازیکنان مشترک زیادی در سال های اخیر بین دو تیم جابجا شده اند و به عنوان مثال مدافعان راست سال گذشته دو تیم امسال در تیم مقابل قرار دارند. ” رامین رضایان در سپاهان و دانیال اسماعیلی در پرسپولیس دور بازی کردند. مقانلو و رفیعی دیگر بازیکنانی هستند که پیراهن دو تیم را بر تن کردند. سیدجلال حسینی مربی هر دو تیم بود و باید بگویم که هر دو به خوبی یکدیگر را می شناسند.

این پیشکسوت فوتبال افزود: برنده این بازی تیم با تمرکز بیشتر است. تمرکز بالا و بازی نکردن احساسی دو عامل مهم برای پیروزی در این مسابقه است. باید دید چه کسی از بین آنها می تواند این دو مورد را از نظر روحی و روانی به خوبی انجام دهد. سپاهان میزبان است و یکی از مسائلی که می تواند روی بازی تاثیر بگذارد عدم حضور تماشاگر است که از جذابیت و جو بازی می کاهد.

وی ادامه داد: مشکل بزرگ سپاهان از نظر فنی این است که فاصله خطوط سپاهان زیاد است و برای من قابل هضم نیست. از مربی ای مثل مورایس که تجربه بالایی دارد انتظار می رفت در این فرصت مناسب مشکلات تیمش را حل کند. فاصله بین آخرین مدافع سپاهان و مهاجم خیلی زیاد است و به نظر من این مشکل بزرگی است و این مشکل می تواند به هافبک های پرسپولیس و این تیم کمک کند تا راحت تر کار کنند.

چرخابی افزود: یکی دیگر از مشکلات مورایس این است که او هنوز 4 دفاع اصلی خود را نمی شناسد. هر تیمی که می‌خواهد منسجم‌تر باشد، زیاد سعی نمی‌کند مدافعانش را عوض کند، اما سپاهان هر بازی بازیکنانش را عوض می‌کند و این برای من منطقی نیست. نکته مثبت موریس استفاده از دو بازیکن جوان در خط حمله بود. قربانی و مرادی در ردیف اول بازی می کردند و مشخص بود که این دو نفر توجه موریس را به خود جلب کردند. در مجموع باید بگویم از نظر روحی سپاهان بازیکنان پرشورتری دارد که می توانند این تیم را موفق کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا