عمومی

چه کسی کندی سوئد را کشت؟

سوئد کشوری است که خود را از فقر خارج کرده و از الگویی استفاده کرده است که مردم سوئد را بر اساس اخلاق خود به رسمیت می شناسد و با آموزش نسل متعهد ، ده ها سال در کشور عدالت و رفاه اجتماعی بوده است.

این پیشرفت در سال 1934 و با ظهور حزب سوسیال دمکرات سوئد در سال 1930 صورت گرفت. مزایای شدید اقتصادی و رفاهی مردم سوئد در دهه های 1960 و 1970 پرداخت می شود و بهترین معمار این جامعه نمونه که همیشه به عنوان نمونه ای از عدالت و پیشرفت در اروپا ما بین این دو ابر قدرت دیده می شد ، کسی نبود جز اولاف پام.

اواز رهبر حزب کارگران سوسیال دموکرات سوئد از سال 1969 تا 1966 بود و از 1969 تا 1976 و از سال 1982 تا 1986 تا زمان مرگ وی نخست وزیر سوئد بود. پدر بوریس وین یا خود بتمن پس از بیرون آمدن از فیلم با همسرش بطور غم انگیز درگذشت.

سوئد در دوران تصدی خود به عنوان یک کشور پیشرو در روابط بین الملل ظهور کرد و این کشور همواره به بی طرفی پایبند بوده و تعادل بین جهان کمونیستی بلوک شرق و دنیای لیبرال دموکراسی به رهبری آمریکا به وجود آمده است.

اولاف پالم

اگرچه اولاف پالمه از خانواده ای ثروتمند به وجود آمد ، اما به عنوان سمبل این مدل و سیر تحول کار و جامعه کشاورزی سوئد ، او الگویی از برابری طبقاتی و رفاه همه افراد بود و سیبیل مورد حمله این و برخی موضوعات بین المللی توسط رقبای داخلی قرار گرفت. و برخی از کشورهای خارجی را ترک کرد.

رقیب اصلی اولاف پالم حزب لیبرال خلق بود که برخی از نخبگان و روشنفکران سوئد را در دهه 1930 از جمله لیبرال اولاف پامه و حزب وی حمایت و زندانی کرد. انجام دادند. اما رأی مردمی همواره در راستای حزب سوسیال دموکرات بوده است ، زیرا مردم دیدند که با تلاش سخت و تلاش معقول می توانند از مزایای زندگی حتی استانداردهای بالاتر در سایر کشورهای اروپایی نیز بهره مند شوند. از مسکن و آموزش گرفته تا بهداشت و اوقات فراغت

اما وی همچنین بسیاری از دوستان و دشمنان در خارج از کشور را مبهوت کرده است و در تعدادی از اختلافات بین المللی نقش ایفا کرده است.

او یکی از منتقدین برجسته جنگ ویتنام و حامی سرسخت تالاب های ویتنام در ایالات متحده بود.از طرف دیگر ، وی مبارز علیه دولت نژادپرستانه آفریقای جنوبی بود. عراق همچنین نقش اساسی در درگیری بین المللی ایفا کرد.

شایعات فروش سلاح های ساخت سوئد به کشورهای عضو پیمان ورشو ، به ویژه آلمان شرقی گسترش یافته است. گلوله ای که بدن او را سوراخ کرده بود می تواند بسیاری از مدعیان و متهمان را ردیابی کند. و در همان سال ، چندین نفر در اروپا دستگیر شدند ، از جمله یک قاچاقچی انسان ایرانی. از موساد تا سیا ، از سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آفریقای جنوبی گرفته تا بقیه مأمورین ساواك در اروپا و سرانجام تا مخالفان داخلی و خارجی و حتی برخی پلیس سوئد كه از او محافظت نمی كردند ، همه از این الهام گرفتند. آنها توانستند اولاف پالمه را بکشند.

اما این معما تا به امروز ادامه یافت ، زمانی که نخست وزیر سوئد اولاف پامم از شناسایی قاتل خبر داد.

بنابراین پرونده قتل اولاف پالمه پس از 34 سال بسته شد.

کریستر پترسون ، دادستان کل سوئد ، گفت که این قاتل مردی به نام استیگ Engrastum بود که در سال 2000 درگذشت.

وی تصریح کرد: نتایج تحقیقات نشان می دهد که آنگستروم به تنهایی مرتکب این جنایت شده است: “از آنجا که قاتل درگذشت ، نمی توان هیچ جرمی علیه وی اعلام کرد و در نتیجه پرونده بسته شد.”

به گفته تلویزیون دولتی سوئد ، قاتل اولاف پامم که در نزدیکی ترور نخست وزیر سوئد در موسسه اعتباری اسکاندیناوی کار کرده بود ، آن شب ساعت 11:10 دقیقه شب کار خود را ترک کرد و دو دقیقه بعد در پالم کشته شد.

در این گزارش همچنین آمده است که استیگ انجاستروم در زمینه استفاده از سلاح گرم آموزش دیده و به سلاح های مورد استفاده در ترور پلم دسترسی پیدا کرده است.

این قاتل همچنین از جمع آوری اسلحه های یک دوست نزدیک صحبت کرد و افزود: وی مدتی در ارتش آمریكا خدمت کرده بود و به تپانچه های مگنوم علاقه خاصی داشت. اولاف پالمه با یک تپانچه مگنوم کشته شد.

بنابراین ، اسرارآمیزترین قتل در تاریخ سیاسی معاصر اروپا ، با جستجوی قاتلی که خود درگذشت ، به شیوه ای سوئدی متوقف شد به گونه ای که هیچ مربع یا کباب سوخته نبود.

دکمه بازگشت به بالا