ورزش

نگار اسماعیلی قهرمان آسیا شد/ پایان روز نخست با ۶ مدال – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نگار اسماعیلی قهرمان آسیا شد/ پایان روز نخست با ۶ مدال - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا امروز چهارشنبه اول خرداد در سالن “نهاد نوفال” بیروت با حضور 189 تکواندوکار از 226 کشور به همت لبنان آغاز شد. تیم ملی مردان و زنان را به دست آورد. مدال طلا ، یک نقره و چهار برنز.

در روز اول این رقابت ها ، اسماعیلی در وزن 46 کیلوگرم تنها طلای ایران را از آن خود کرد. حسین لطفی نقره و غزل سلطانی ، فرشته خزایی ، ناهید کیانی و فرسته خزایی چهار مدال برنز برای تیم ایران به دست آوردند.

نگار اسماعیلی در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا تا دیدار فینال قدرتمند شد و توانست دومین طلای تاریخ زنان ایرانی قاره کهن را به نام خود ثبت کند. وی با پیروزی 29 بر 29 مقابل جیودا ایریماتو از قزاقستان ، پیروزی 22 بر 2 مقابل ورونیکا گارسس از فیلیپین و پیروزی 32 بر 29 مقابل شوکسانام آزمووا از جورجیا راهی فینال شد. “ را کنگ از کره جنوبی بر سکوی نخست ایستاد و جوانان و بزرگسالان آسیا را با مدال های طلا شکست داد.

ناهید کیانی قهرمان وزن 57 کیلوگرم تکواندوی بانوان ایران در مرحله نیمه نهایی پس از پیروزی 29 بر 9 مقابل پائولینا لوئیس لوپز از فیلیپین در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 13 بر 6 مغلوب یو جین کیم کره جنوبی شد. غزال سلطانی پس از انصراف نماینده ویتنام در اولین مبارزه ، در نیمه نهایی در وزن 18- کیلوگرم مغلوب چین تایپه شد و یک مدال برنز دیگر برای ایران کسب کرد. تایوانی ها با شکست ماه گذشته مومنجاده سهمیه المپیک را از آن خود کردند.

فرشته خواجه ای (4 کیلوگرم) پس از شکست مقابل حریفان خود در سوریه و لبنان ، سومین مدال برنز تکواندوی ایران را از آن خود کرد. ذناب اسماعیلی ، تکواندوکار 733 کیلوگرمی ابتدا 23 بر 9 میزبان را شکست داد اما در نیمه نهایی با کسب نتیجه 16 بر 6 مقابل کانزل دنیز تکواندوکار قزاقستان با برتری 16 بر 6 مدال برنز را از آن خود کرد.

میرهاشم حسینی را حذف کنید

تکواندوکار المپیکی کشورمان در وزن دوم -68 کیلوگرم دور دوم از جدول مسابقات کنار رفت. او پس از استراحت به مصاف “هووجین” کره جنوبی رفت و در همان زمان در شروع مبارزه که 8 بر 6 عقب بود ، از ضربه حریف تعجب کرد و با تکنیک بازنده میدان جنگ را ترک کرد. عکسها

این مسابقات فردا ادامه خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا