ورزش

نمره قبولی برای مجیدی در دوران پسااسترا/ نایب قهرمانی که از دل بحران متولد شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دنیای 77 ؛ با یک فصل کامل در یک رویداد باورنکردنی ، تیم استقلال توانست قهرمان لیگ شود. آبی ها لیگ را با یک مربی ایتالیایی آغاز کردند. مردی که برای تغییر و اصلاحات به استقلال آمده و حضورش سالهاست به عنوان پایان ناکامی بلوزها دیده می شود ، اما در روزهایی که استقلال نشسته در راس فوتبال ایران بود و فوتبال تماشایی و تماشایی ارائه می داد و همه در مورد قهرمانی تیم در لیگ 19 صحبت می کردند. ، مرد محبوب با یک چمدان سکوی آبی به زادگاه خود نقل مکان کرد.

مدیران تیم در آن روزهایی که استقلال ها از پیدا کردن یک مدیر شوکه شدند ، مجبور به خرید بازیکنان در پنجره نقل و انتقالات میانه فصل شدند. پس از چند روز جنگ ، فرهاد مجیدی ، کاپیتان سابق و یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ استقلال ، سرانجام مربیگری این تیم را در معرض خطر بزرگی قرار داد ، اما حتی حضور وی رضایت هواداران استقلال را نیز به دست نیاورد. استقلال روزهای سخت و بحرانی را پس از حضور ماجدی تجربه کرد. دست سرمربی به دلیل شیوع تاج و یک سری مصدومیت ستاره استقلال بسیار ضعیف تر از گذشته بود ، اما در پایان ، آبی ها دوباره به روزهای خوب خود بازگشتند و با نادیده گرفتن سایر رقبا و بهبود وضعیت آنها ، عنوان دونده را بدست آوردند. . در زیر ، نگاهی دقیق به اتفاقاتی که در لیگ نوزدهم برای استقلال رخ داده است خواهیم داشت.

کارگر معجزه رفت

5 هفته اول لیگ نوزدهم مانند کابوس برای مدیران بود. Stramacione برای شکل گیری تفکر خود به بازیکنان و سازگاری با محیط فوتبال ایران به زمان نیاز دارد. در 5 هفته اول لیگ برتر ، استقلال با این مربی مشهور ایتالیایی 2 تساوی و 3 تساوی از دست داد که نتیجه ناامید کننده ای بود اما استقلال در کنار تیم خود ایستاد و از هفته ششم روند صعودی استقلال را آغاز کرد.

استقلال علاوه بر اینکه با سلسله پیروزی ها می تواند به صدر جدول تست ها صعود کند ، استقلال با فوتبال جذاب و تماشایی دوستانه قلب هواداران خود را به دست آورد. دقیقاً روزهایی که استقلال در صدر جدول قرار داشت و بعد از پیروزی مقابل شاه خودرو ، تیم آنها سفر کرد و سرمربی مورد علاقه خود را ترک کرد ، به امید پیروزی در لیگ نوزدهم. تلاش ها برای بازگرداندن استرماسینی ناکام بود و استقلال سه بازی مقابل پکن ، شاهین و ماشیاجاجی بدون سرمربی انجام داد و سرمربی تیم استقلال را از قلب رم به صورت آنلاین هدایت کرد. او رفت و استقلال بدون مربی ماند و اوضاع قرمز شد!

99

بازگشت کاپیتان محبوب و آغاز روزهای دشوار

تلاش برای بازگرداندن Stramasioni بیهوده بود. استقلال وقتی سالها بعد تیمشان به قهرمانی رسید و اوضاع درست نبود ، نه تنها آنها بدون مربی بودند ، رویای آنها برای قهرمانی نیز محو شد. چند روز بعد ، باشگاه استقلال اعلام کرد مجیدی به عنوان سرمربی انتخاب شده است. در زمان استقلال ، کارگردانان فکر می کردند انتخاب کسی مثل فرهاد مجیدی ، که از قبل استقلال بسیار محبوب است ، در آتش هواداران آبی بود ، اما هواداران این تیم فقط خواهان بازگشت سرمربی ایتالیایی بودند و حضور کسی مثل مجیدی ، آنها را راضی نکرد.

استقلال به خوبی از فرهاد استقبال نکرد و حتی هواداران پیروزی تیم بین لیگ و آسیا را راضی نکرد. در حالی که استقلال کج و لجوج بود و هواداران هنوز خواستار بازگشت Stramekini بودند ، شوک بیماری فوتبال کورونا ایران را خاموش کرده است. تمرینات به پایان رسید و روزهای سخت بلوز فرا رسید.

دست خالی را می جنگید

روزهای سخت استقلال فرا رسیده است. قرار بود لیگ شروع شود و آبی ها دوباره تمرین را شروع کنند. ماجرای زخمی شدن پشت مجروحان و درگیری بین کادر فنی و کادر پزشکی … که شروع نشده و استقلال به حاشیه رانده شد. اولین بازی پس از از سرگیری لیگ با شکست و سرمربی تیم ملی از روی نیمکت اخراج شد. بحث شروع شد. فرهاد مجیدی با موجی از انتقاد روبرو شد. گروهی از هواداران هشتگ Stramacioni را در صفحات وب راه اندازی کردند و شروع به تعویض مجیدی بی تجربه و جوان کردند که تیمش خوب بازی نکرد و شکست مقابل فولر و تساوی با سیپ کافی بود تا منتقدان او را از بین ببرد.

استقلال تا وقتی که حزب مجیدی به سپاهان امیر لله نویی رسید ، برابر و مساوی شد. روزی که ژنرال پیشین به دلیل بیماری نتوانست روی نیمکت تیم خود بنشیند ، افکار فرهاد او را تحت الشعاع قرار داد و استقلال از این بازی امتیازات کامل و بحرانی را کسب کرد. استقلال همچنین در جام حذفی سپاهان را شکست داد و دوباره در اردوی دانشجویی مجیدی دوباره امید و اعتماد به نفس گرفت. بدون شک این دو برد مقابل سپاهان نقطه عطف تیم فرهاد مجیدی بود تا نشان دهد که او تمام قدرت را دارد که بگوید همه نیروها را دارد. البته فراز و نشیب های استقلال لیگ ادامه داشت تا اینکه بلوز 2 تساوی داد و توانست در 3 هفته گذشته موفق به کسب عناوین دونده در یک لیگ برنده شود.با این حال این عنوان نیز بدست آمد که هواداران رقیب چهارمین قهرمانی تیمشان را جشن گرفتند. این چندان رضایت بخش نبود اما روزهای دشوار و حساس که آبی ها در لیگ نوزدهم و لیگ نوزدهم تجربه کردند ، اولین تجربه مربیگری نسبتاً طولانی فرهاد مجیدی را می توان در لیگ نوزدهم نمره قابل قبولی کسب کرد.

203

قفس توری؛ آشیل هیل استقلال

سید حسین حسین دروازه بان دروازه بان استقلال که گفته بود برای ماندن در این تیم نیازی به مدعی عنوان ندارد ، در فصول اخیر افت قابل توجهی داشته است. حسینی نتوانست خود را به عنوان دروازه بان شش گل به اثبات برساند و گل های بدی هم به ثمر رساند تا ثابت کند که حریف وی باید با انگیزه و آماده باشد.

خط دفاع؛ ضعیف است و به تقویت نیاز دارد

شمارش گل های استقلال در لیگ نوزدهم برابر با پارس جنوبی است که در لیگ دسته اول بازنشسته شد! استقلال در فصل های اخیر هم در دفاع فردی و هم در دفاع تیمی ضعیف بود که هم در استراسماسی و هم مجیدی مشهود بود. در لیگ نوزدهم ، محمد دانشگر و سیواش یزدانی ، میلاد باقری ، عارف گلامی و روزبهه چشمی استقلال مدافعان اصلی بودند. وریا غفوری ، هاروی میلیک و میلاد زکی پور نیز به عنوان پشت های کامل بازی کرده اند.

خط میانی؛ ستاره هایی مثل علی کریمی

علی کریمی به عنوان هافبک دفاعی در استقلال عالی بود و یک ستاره تأثیرگذار این تیم بود. در کنار او ، مسعود ریگی و آرش رضوند نیز عملکرد قابل قبولی داشتند. استقلال همچنین در خط میانی حمله کننده از وضعیت خوبی برخوردار بود. داروش شوزیان ، علی دشتی و فرشید اسماعیلیو نیز هافبک های تهاجمی استقلال بودند که در نیمه اول مصدوم شدند و در دو فصل اخیر سقوط کردند.

خط توهین آمیز؛ ناوشکن

مهدی قائدی و شیخ دیباچه خطرناک ترین جفت خط حمله در لیگ نوزدهم بودند. اگرچه دیابت در یک نقطه از فصل مصدوم بود ، اما استقلال هر بار که او و گیدی با هم بازی می کردند ، گل می زد. مرتضی تبریزی نیز در خط تهاجمی آبی ها قرار داشت که به دلیل مصدومیت نتوانست از وی در 10 هفته پایانی استفاده کند. البته تبریزی استقلال قبل از مصدومیت قدرت لازم را نداشت اما در کل با وجود بیماری و دیابت وی ، خط حمله تهاجمی استقلال سمی ترین خط حمله در لیگ نوزدهم بود.

علیرغم تغییر زمستانی به گیدی و شیخ دیبا ، استقلال امیر ارسلان مطهری را نیز از جوبان جذب کرد که همچنین برای بلوزها (در لیگ) پنج گل به ثمر رساند که مهمترین آنها دوبل در دربی برگشت پایتخت بود. با این حال مطهری در لیگ قهرمانان آسیا نیز برای استقلال سه گل به ثمر رسانده است. د

دکمه بازگشت به بالا