عمومی

رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین

رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین

به گزارش منابع دنیای 77،
دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوگان اقیانوس آرام روسیه شامل ناو موشک‌انداز واریاگ، ناوشکن آدمیرال تریبوت و نفتکش بوریس بوتم در بندر چابهار ایران لنگر انداخته است.

در این بیانیه آمده است: هیئت نیروی دریایی روسیه در کنفرانسی در حاشیه رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین شرکت خواهد کرد.

دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروی دریایی روسیه در این رزمایش در مرزهای دریایی چند کشور منطقه حضور خواهد داشت.

ناوگان روسیه در اقیانوس آرام در اواخر دسامبر 2021 بندر ولادیوستوک در شرق دور روسیه را ترک کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران امروز در یادداشتی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه یادآور شد که روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه دفاعی و اجرای قانون رو به رشد است. رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند و دریای عمان بر اهمیت این سه کشور تاکید دارد.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز هدف اصلی رزمایش دریایی سه جانبه ایران، روسیه و چین را تضمین امنیت کشتیرانی بین المللی و مبارزه با دزدی دریایی دانست.

این دیپلمات ارشد روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک خاطرنشان کرد که رزمایش مشترک بین سه کشور در خلیج فارس برگزار خواهد شد.

ایران، روسیه و چین برای اولین بار در ژانویه 2009 رزمایش دریایی مشترکی را انجام دادند که چهار روز به طول انجامید و بخش هایی از شمال اقیانوس هند را تحت پوشش قرار داد.

در این رزمایش، ملوانان روسی، ایرانی و چینی تاکتیک‌های مشترکی را برای جستجو و رهاسازی کشتی‌های اسیر شده توسط دزدان دریایی، کمک به کشتی‌ها در مواقع خطر و انجام عملیات‌های ضد تروریستی تمرین کردند.

این رزمایش اولین رزمایش مشترک ایران با سایر کشورها پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و گزارش رسانه ها از برگزاری این رزمایش حاکی از آن است که می توان دست به دست هم داد با کشورهایی که از نظر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی به هم نزدیک هستند. ایجاد امنیت و مجموع آن.

دکمه بازگشت به بالا