ورزش

درستکار یک مربی لیگ برتری است/ هیچ بار فنی به کشتی‌گیران اضافه نشد

درستکار یک مربی لیگ برتری است/ هیچ بار فنی به کشتی‌گیران اضافه نشد

مربی کشتی آزاد می گوید: مربیان و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، کادرفنی برتر لیگ هستند، حتی تا چند سال پیش خیلی ها خودشان کشتی می گرفتند.

حسن رحیمی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی اظهار کرد: باید واقعیت ها را نگاه کنیم و عملکرد تیم کشتی آزاد جهان را به آنها بگوییم. قهرمانی متأسفانه الان فدراسیون کشتی به سمتی رفته است که هرکسی می خواهد در هر سنی در چرخه تیم ملی حضور داشته باشد نباید حقایق یا دروغ بگوید. در چنین شرایطی ممکن است در بدنه کشتی بمانند. محیط زیست این کشتی در مسابقات جهانی امسال در غیاب روسیه و بلاروس، تیم ملی کشتی آزاد شانس خوبی برای صعود به مقام قهرمانی یا حداقل اثبات توان کشتی ایران در مقابل آمریکا و حضور بر سکو داشت. . اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

مربی دهه لیگ برتر

وی گفت: بسیاری از رسانه ها که اخبار کشتی را پوشش می دهند، به گونه ای درباره عملکرد تیم ملی در این مسابقات صحبت می کردند که گویی مربیان و کشتی گیران را نمی شناسیم. پارسال که تسکر به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، درباره او گفتم که تسکر مربی لیگ برتری است. کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نیز کادرفنی لیگ برتری است. حتی بسیاری از این کارگران فنی تا چند سال پیش خودشان کشتی می گرفتند. هیچ کدام از این مربیان مربیگری را از میدان شروع نکردند. طبیعتاً در چنین شرایطی نمی توان انتظار نتایجی را داشت که تیم ملی با این ترکیب به دست آورد.

مربیان باید کارکنان خود را برای کاهش استرس استخدام کنند!

رحیمی همچنین گفت: سه سال است که از مقطع ابتدایی مربیگری را در باشگاه های خصوصی آغاز کرده ام. حتی اگر الان از من بخواهند در رده های مختلف به تیم ملی کمک کنم، قبول نمی کنم. چون هنوز نیاز به کسب تجربه دارم، کسانی که از روی رفاقت به تیم ملی می آیند و در بحث های اساسی کار نکرده اند و کارهای اساسی در باشگاه انجام نداده اند، چطور می توانند مربی تیم ملی شوند؟ یک شبه؟ حتی با آنها باید افراد دیگری را برای جمع آوری این مربیان جذب کنیم زیرا آنها تحت فشار هستند.

از نظر فنی چیزی به کشتی گیران اضافه نشد

این آزادکار سابق تیم ملی کشورمان گفت: سطح مسابقات جهانی بعد از المپیک توکیو پایین بود. بسیاری از کشتی گیران غایب بودند و همه این را می دانستند. تیم های بلاروس و روسیه در این دوره حضور نداشتند. از طرفی کشتی های جهان خالی هستند و همه تیم ها به جز تیم آمریکا با تک ستاره در مسابقات شرکت می کنند. بنابراین این بهترین زمان برای پیروزی بود. اما عملکرد کشتی گیران نشان داد که روی مذاکرات اصولی و استقامتی کار نکردند و ضعیف ظاهر شدند. قصد من این نیست که به هیچ وجه ارزش کار آنها را پایین بیاورم. همه کشتی گیران تلاش کردند، اما زمانی که یک کشتی گیر در دور اول استراحت کرد و در دور دوم و سوم با تیم های اسلوونی و مجارستان کشتی گرفت، باید برای برد در دور چهارم می جنگید. اما این اتفاق نمی افتد، بنابراین نشان می دهد که چیزی بین آنها از نظر فنی، فناوری و استراتژیک اضافه نشده است. اگرچه همه کشتی گیران حاضر در تیم ملی و حضور در مسابقات جهانی از قبل روی آنها سرمایه گذاری شده بودند، اما این کشتی گیران برد و باخت خود را داده اند و حالا به جایی رسیده اند که باید مدال آور باشند.

تکنیک ها و تاکتیک های کشتی گیران تغییر نکرده است

رحیمی همچنین گفت: در بین کشتی گیران کامران قاسم پور خیلی خوب کشتی گرفت و حریف قدرتمندی داشت. رضا اطری هم عالی کار کرد. تجربه بالای او از سال ها حضور در مسابقات جهانی به او کمک کرد و توانست به خوبی از پس حریفان برآید. رحمان عموزاده واقعاً خوب کشتی گرفت و نشان داد که کشتی گیر قابل اعتمادی است. من فکر می کنم دلیل اصلی ضعیف بودن کشتی گیران به پایه استقامت آنها برمی گردد. به جز چند کشتی گیر که جوان تر از دیگران هستند و قدرت جوانی آنها به آنها اجازه می دهد تا به سرعت ریکاوری کنند، بقیه در استقامت ضعیف عمل می کنند. این مردان هیچ تغییری نسبت به سال های گذشته نداشته اند و ترفند و تاکتیکی به کشتی های خود اضافه نکرده اند.

دلیل انتخاب یک نویسنده کشتی به عنوان تحلیلگر چیست؟

رحیمی اضافه کرد: از سوی دیگر کسانی که چهار بار درباره کشتی نوشته اند به عنوان آنالیزور در کنار تیم می مانند. مبنای و ملاک حضور این افراد چه بوده است؟ این افراد چه تجربیاتی دارند که می تواند به کشتی گیران کمک کند؟ به هر حال، شغل یک تحلیلگر تیمی باید یک کار تک نفره باشد. این باید به صورت تیمی انجام شود. چرا برخی از کشتی گیران استراتژی متفاوتی نسبت به پارسال داشتند اما برخی دیگر مانند کامران قاسم پور با برنامه و بدون اشتباه و تفکر کشتی گرفتند. این نشان می دهد که بسیاری از قهرمانان و پیشکسوتان کشتی از میدان خارج شده اند و کسانی که تجربه کافی ندارند وارد میدان شده اند. مقام اول ایران بهترین نتیجه تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی در غیاب روس ها است.

علیرضا دیویی روی کشتی گیران سرمایه گذاری کرده است؟

مربی کشتی آزاد می گوید: سوال من این است که علیرضا دیویی روی کشتی گیران تیم ملی سرمایه گذاری کرده است؟ آیا بار فنی به این کشتی گیر اضافه شده است؟ اگر مشکل فنی در اردوی تیم ملی وجود داشته باشد، نگران نخواهیم بود، اما با توجه به رابطه من با کشتی گیران، کاملا مطمئن هستم که مشکل فنی وجود نداشته است. کشتی گیران باید از نظر فنی نسبت به پارسال رشد چشمگیری ببینند که از آنها ندیده ایم.

انتهای پیام/4057/

دکمه بازگشت به بالا