استانی

تقویت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تحقیق و توسعه کارخانه‌های استان البرز

تقویت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش تحقیق و توسعه کارخانه‌های استان البرز

به گزارش دنیای 77 از البرز؛ برای مدیران «شرکت‌های تحول اقتصادی و دانش‌محور» و روسای دستگاه‌های اجرایی استانی در سمینار آموزشی «یداله مالمیر» با ارزیابی مثبت از نتایج این جلسه آموزشی، گفت: دوران طلایی صنعت در کشور ما آغاز شده است. . صنعت از دهه 30 و پس از آن در کشور توسعه یافت.

وی افزود: در ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کارخانه‌های مادر بسیاری وارد مدار تولید ما شدند، اما در آن سال‌ها تکیه بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و استفاده از فناوری‌های بومی چندان غنی نبود و فناوری‌های لازم عمدتاً وارداتی بود. او گفت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس و آثار بحران جنگ، کارخانه های کشور آسیب جدی دیدند، اما پس از آن زمان ساخت برای تعمیر قطعات آسیب دیده گرایش پیدا کرد. بودن.

وی ادامه داد: در سال های اخیر با توجه به دغدغه های مدیران ارشد در بحث حمایت از تولید، گام های موثری در حوزه تولید برداشته شده است و امسال با توجه به مسائل دانش بنیان فرصت خوبی ایجاد شده است. .

مالمیر با اشاره به اهمیت تمرکز بر شعار سال در ماه های آتی گفت: این موضوع در جلسه ای در 8 فروردین ماه در استانداری مطرح شد و باید توجه بیشتری به جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی البرز برای بحث آموزش برنامه ریزی خوبی دارد و در نتیجه توانسته جایگاه برتر را در بین مراکز آموزشی اتاق بازرگانی در سراسر کشور کسب کند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، اتاق بازرگانی استان البرز به عنوان یکی از مراکز آموزشی اتاق بازرگانی در سراسر کشور موفق به کسب رتبه برتر شده است.

مالمیر با بیان اینکه اتاق بازرگانی البرز در راستای رسالت خود مساعدت های لازم را در قالب دوره های آموزشی برای مشارکت بیشتر شرکت های خصوصی در بخش دولتی ارائه خواهد کرد، افزود: کارکنان مستقر.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد انجمن دانش بنیان در اتاق بازرگانی البرز در سال گذشته گفت: از عضویت و حضور بیشتر تشکل های دانش بنیان در استان برای پیشبرد اهداف این انجمن استقبال می کنیم. سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با اشاره به فعالیت صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با سرمایه گذاری اولیه 10 میلیارد تومانی برای کارگران بخش خصوصی استان در سال گذشته گفت:

مالمیر گفت: در راستای افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان امسال 20 میلیارد تومان اعتبار دیگر به این صندوق اختصاص یافت. بنیاد استان و البته صندوق تحقیقات تشکیل می شود.

وی در بخشی دیگر با اشاره به وجود بیش از 4000 واحد صنعتی و 13 شهر و نقطه صنعتی در البرز که بخش قابل توجهی از آن را صنایع بزرگ و برجسته تشکیل می دهد، گفت: ارتباط بخش صنعت با بخش صنعت حائز اهمیت است. . پارک علم و فناوری البرز فرصتی عالی برای استفاده حداکثری از ظرفیت های دانش بنیان بنیاد از طریق ارتباط موثر با بخش خصوصی است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 250 شرکت و موسسه دانش بنیان البرز وجود داشت، افزود: رسیده است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور شرکت های دانش محور در بخش تحقیق و توسعه کارخانجات استان گفت: با این گروه ها یک پایگاه دانش بسازید.

48

دکمه بازگشت به بالا