عمومی

بزرگترین طرح نفتی غرب کشور در بلاتکلیفی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – سمیح نوری: در دی ماه سال 1384، پروژه ای در استان کرمانشاه به عنوان بزرگترین پروژه نفتی غرب کشور راه اندازی شد، نه تنها برای ایجاد تحول عظیم اقتصادی. استان کرمانشاه بلکه در داخل کشور. این پروژه یک پالایشگاه بیش نبود. آناهیتا” که با توجه به موقعیت مساعد هنوز هم می توان آن را توسعه عظیمی دانست و در سفر مقام معظم رهبری در تصویب این بازدید برای تامین مالی و ساخت و ساز نیز لحاظ شد.

زمینی ارزشمند که با توان بسیار خوبش قرار بود غرب کشور را به سمت خودکفایی نفتی سوق دهد و اقتصاد استان کرمانشاه را در مسیر توسعه قرار دهد اما اکنون نزدیک به 16 سال از آن می گذرد. برهنه ترین دولت بالقوه فقط شاهد وعده ها و ضیافت های مسئولان بوده است.

طرح پالایشگاه نفت آناهیتا کرمانشاه می تواند جایگزینی برای پالایشگاه های قدیمی و صد ساله ای باشد که می توانند روزانه 150 هزار بشکه نفت و فرآورده های نفتی تولید کنند اما بی توجه و خواب هستند. بیاور این وعده مسئولان پروژه را بیدار کرده است که تنها در صورت تلاش برای اجرای طرح می توانند بیدار شوند.

وزیر کار و رفاه در دولت یازدهم در سال 94 با یک کلنگ نمادین و شعاری متفاوت، امیدی را در دل مردم کرمانشاه برای توسعه هر چه سریعتر پالایشگاه القا کرد، اما این بار نشد. طول کشیدن. امید به بازگشت به جای خود به دلیل سکوت در محل ساخت این پروژه، آناهیتا باید دوباره آن رویای قدیمی را فراموش کند.

خبرگزاری آنلاین کرمانشاه قبل از وی در گزارش ها و گفت وگوهای مختلف، مسیری را که مسئولان در این پروژه انجام داده اند، دنبال کرده تا این که پروژه به مرحله اجرا برسد، به همین منظور از دولت سیزدهم این پروژه را دنبال کرده است. از مسئولان و فعالیت های آنها در این راستا راهنمایی بخواهید.

    بزرگترین پروژه نفتی در غرب کشور در بلاتکلیفی است

کرمانشاه قطب چهارم پتروشیمی کشور/ پالایشگاه آناهیتا با وعده مسئولان اشغال شد

نماینده مردم سید جاوید حسینی است سانکار کلیایی در خصوص اقدامات انجام شده تاکنون برای پروژه پالایشگاه آناهیتا به شورای اسلامی شهر گفت: در سال های اخیر وعده های زیادی برای راه اندازی این پروژه داده شده است، اما تا به امروز تنها 16 سال از تصویب آن می گذرد، رها شده و هیچ قولی از طرف دولت قبلی توانست شروع به ساخت آن کند.

وی گفت: پروژه پالایشگاه آناهیتا بزرگترین و یکی از پروژه های آن است مهم ترین پروژه نفت غرب کشور افزود: راه اندازی این پروژه از نظر رونق اقتصادی داخلی بسیار مهم بود و به همین دلیل این پروژه برای پیشرفت و توسعه مشکلات اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در غرب کشور.

نماینده مردم سانکار و کلیایی به شورای اسلامی شهر گفت: این پروژه به دلایل مختلفی از جمله کمبود نقدینگی، کم کاری مسئولان دولتی و عدم مدیریت آنها انجام شده است که به دلیل آن پروژه تا به امروز تکمیل نشده است.

حسینی کیا گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم این طرح مجددا برای تصمیم گیری در خصوص اجرای این طرح به شورا ارائه شد و در گذشته نیز بر این اساس جلسه تشکیل شد. روزها با حضور وزیر نفت و جمع نمایندگان و مسئولان استان کرمانشاه گذشت.

وی با اشاره به اینکه پروژه پالایشگاه در آستانه اجراست، خاطرنشان کرد: در جلسه وزیر نفت و مسئولان استانی کرمانشاه مقرر شد در صورت متولی قرارگاه خاتم‌الامبیا، 30 درصد از اجرای این پروژه انجام شود. وزارت نفت نیز مسئولیت خط انتقال پالایشگاه نفت را بر عهده دارد.

نماینده مردم سانکار و کلیایی در شورای اسلامی با اشاره به تسریع پروژه پتروشیمی آناهیتا گفت: با توجه به اعلام قرارگاه خاتم‌الامبیا، مقدمات وارد شدن به فاز اجرایی پروژه آماده است و این می‌تواند باشد. انتظار می رود. اجرای این طرح چراغ راه شهادت و امید خواهد بود.

    بزرگترین پروژه نفتی در غرب کشور در بلاتکلیفی است

حسینی کیا با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به عنوان چهارمین قطب کشور در حوزه پتروشیمی است، گفت: تبدیل به زیر کلاس خود. ایجاد کردن

تلاش برای دریافت اعتبار برای پالایشگاه آناهیتا در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه

بهمن امیری در گفتگو با خبرنگار مقدم آنلاین گفت: یکی از بزرگترین پروژه های در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه و از مصوبات بازدید مقام معظم رهبری، پروژه پالایشگاه آناهیتا است که در سال های اخیر نیمه تمام مانده است.

وی افزود: در سال های اخیر تنها به پالایشگاه آناهیتا در استان کرمانشاه اشاره شده است اما قدم خوبی برای پیشبرد کار برداشته نشده است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از اهداف مسئولان استانی حل مشکل پروژه های نیمه تمام است، تصریح کرد: هفته گذشته سهامداران این پروژه از جمله خاتم الامبیا حفظ جلسه بررسی با وزارت اهداف و نفت برگزار شد، خلاصه.

امیری مقدم افزود: پس از جمع بندی وضعیت پالایشگاه آناهیتا با برخی از نمایندگان کرمانشاه در شورای اسلامی ایران، جلسه ای با وزیر نفت تشکیل و مقرر شد قرارگاه خاتم الامبیا آغاز شود. عملیات لوله گذاری با پیشرفت 30 درصدی پروژه و این پالایشگاه برای تامین خوراک مورد نیاز این پالایشگاه آغاز می شود.

وی یکی از مشکلات بزرگ استان کرمانشاه را تاخیر در پروژه ها و سپس رهاسازی آنها عنوان کرد، اما مدیریت ارشد استان کرمانشاه مصمم است این پروژه را به مرحله مطلوبی برساند.

    بزرگترین پروژه نفتی در غرب کشور در بلاتکلیفی است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پالایشگاه آناهیتا در سفر رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، گفت: بخش اعتباری این پروژه از سوی قرارگاه خاتم الامبیا تامین می شود و در تلاش هستیم در سفر آتی باقی وام های لازم را نیز جذب کنیم. در استان کرمانشاه رئیس جمهور.

وی گفت: برای سفر رئیس جمهور کار کارشناسی بسیار خوبی انجام شده و پروژه نیمه تمام با 50 درصد پیشرفت فیزیکی پیش بینی شده و پروژه های کشاورزی، عمرانی و گردشگری برای این سفر در نظر گرفته شده است.

ارزش سرمایه گذاری این پالایشگاه خالی از سکنه 3.9 میلیارد است

بهزاد باباخانی آنلاین معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: پتروفینینگ آناهیتا به دلیل ظرفیت تولید، یک صنعت مادر محسوب می شود و یک پالایشگاه پایین دستی با تولید حدود 150 هزار بشکه نفت و فرآورده های آن را در زنجیره خود خواهد داشت.

وی افزود: پتروشیمی آناهیتا در توسعه فرآورده های پتروشیمی نفتی از نظر اشتغال، زیرساخت ها و دسترسی به مواد اولیه بسیار موثر و کمک کننده است و کل ارزش سرمایه گذاری این مجتمع 93.9 میلیارد است.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در خصوص جلسه بررسی مسائل مربوط به پالایشگاه آناهیتا گفت: در چند هفته گذشته جلسه ای با مدیران پروژه تشکیل شد. پتروفینینگ آناهیتا و خاتم به عنوان سهامداران اصلی این پالایشگاه در ستاد الامبیه برگزار می شود و مطالبات، مشکلات و موانع راه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مقامات استانی خواستار خصوصی سازی و عدم واگذاری سهام دولت شدند

باباخانی ادامه داد: در فاز اول مهمترین مطالبات و موانع پیشرفت پالایشگاه آناهیتا در ایستگاه اعتباری که به گفته استاندار کرمانشاه در مسیر پروژه راه اندازی شده بود متوقف شد. .

وی با بیان اینکه راه اندازی پالایشگاه آناهیتا چندین نیاز و مطالبات اساسی وجود دارد، تاکید کرد: این پروژه علاوه بر تامین مالی از سهامداران، باید حمایت های مالی لازم را از وزارت نفت به عنوان سهامدار 20 درصدی پروژه دریافت کند. حواله های نفتی استفاده شد.

    بزرگترین پروژه نفتی در غرب کشور در بلاتکلیفی است

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: مطالبه دیگر پتروفینینگ آناهیتا ادامه فعالیت وزارت نفت به عنوان حامی پروژه و عدم واگذاری سهم آن به سازمان سهامداران خصوصی است که پیگیری دوجانبه وزارت نفت و استانداری در این زمینه است. در حال حاضر انجام شده

باباخانی هفته گذشته نشست راهبردی نمایندگان شورای استان کرمانشاه و مسئولان استانی با وزیر نفت را برای بررسی مشکلات این پروژه برگزار کرد. پتروفینینگ آناهیتا می دانست که می توانند گامی در جهت پیشرفت پروژه بردارند.

با توجه به گفته ها و وعده های مسئولان دولت جدید باید منتظر ماند و دید که آنها برای تحقق وعده خود مبنی بر راه اندازی پالایشگاه آناهیتا چگونه تلاش می کنند و با پیگیری خبرنگار خبرگزاری آنلاین و مطالبه راه اندازی آن. در پایان این پالایشگاه.

دکمه بازگشت به بالا