استانی

ایجاد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شغل با افتتاح طرح‌های نیمه تمام حوزه صنعت و صنایع معدنی

ایجاد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شغل با افتتاح طرح‌های نیمه تمام حوزه صنعت و صنایع معدنی

به گزارش دنیای 77 آذربایجان غربیبابک دینپرس معاون رئیس ستاد ارتش در بازدید از یک پروژه تولیدی و صنعتی در ارومیه به خبرنگاران گفت: “76 76،73 پروژه نیمه تمام در صنعت معدن” 12 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور دارند.

وی خاطرنشان کرد: از 3650 پروژه به اتمام رسیده بیش از 60 درصد در حال پیشرفت فیزیکی هستند و برای تکمیل آنها به 1.750 میلیارد تن نیاز داریم. در صورت تحقق این رویدادها و استفاده از این پروژه ها ، می توان 2 میلیون و 300 شغل جدید ایجاد کرد.

جانشین رئیس ستاد رفع تسهیلات و موانع با اشاره به احیای واحد تولیدی جابوسان در ارومیه گفت: آذربایجان غربی این موانع را برطرف کرده است.

دیناپارست با بیان اینکه سرمایه گذاری در این پروژه یک تریلیون تومان برآورد شده است ، خاطرنشان کرد: فاز اول واحد تولیدی با اشتغال 400 نفر در 20 روز آینده به بهره برداری می رسد. همچنین ، از فاز دوم این پروژه می توان برای ایجاد اشتغال برای 800 نفر دیگر استفاده کرد.

وی امیدوار است برخی از واحدهای راکد استان را دوباره فعال کرده و به سایر واحدهای تولیدی کمک کند و یادآور شد: موانع آنها برطرف شده است.

امروز دیناپارست از واحدهای ذوب آهن ارومیه ، جاب سان ، دهلر ایرانی ، آزران صنعت ، اروم داشات ، تاتائو و آذرباتاری بازدید کرد.

48

دکمه بازگشت به بالا