سلامت

ایجاد بازار مشترک محصولات سلامت محور ایران و عراق

ایجاد بازار مشترک محصولات سلامت محور ایران و عراق

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با وزیر صنعت عراق، ضمن پیشنهاد ایجاد بازار مشترک برای محصولات سلامت محور، بر لزوم ایجاد نمایشگاه مشترک محصولات مختلف دو کشور تاکید کرد.

به گزارش دنیای 77، دکتر بهرام عین اللهی گفت: دو کشور باید بازار مشترک ایجاد کرده و محصولات یکدیگر را خریداری کنند و این حرکت باید به یک تعهد اخلاقی تبدیل شود.

وی افزود: ما به محصول مشترک دو کشور نیاز داریم. بنابراین می توانیم داروها و تجهیزات پزشکی را مبادله کنیم و در صورت لزوم از آنها استفاده کنیم.

وزیر بهداشت گفت: باید قوانین نامناسب را اصلاح کنیم و موانع توسعه همکاری ها را برطرف کنیم و روند کار گمرک و صدور مجوز را تسریع کنیم.

عین اللهی افزود: استفاده از محصولات یکدیگر باعث ایجاد اشتغال و همچنین افزایش تولید و رونق کسب و کار و فعال شدن بازار مشترک دو کشور می شود.

وی با اشاره به آمادگی مردم و مسئولان دو کشور برای تبدیل مذاکرات به اقدام اجرایی گفت: برای تبادل تجربیات، فناوری و توانمندی ها نیاز به کارگروهی برای تدوین و اجرای برنامه اجرایی مشخص است.

وی دوستی و برادری ایران و عراق را ماندگار توصیف کرد و گفت: هر دو کشور باید تلاش کنند روی پای خود بایستند. ایران سال‌ها تحت تحریم بوده و تحریم‌ها در طول همه‌گیری کرونا افزایش یافته است.

وزیر بهداشت کشورمان با اعلام آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران برای گسترش مبادلات مشترک اقتصادی با عراق گفت: از نظر قانون نباید از خدمات درمانی و کیفیت محصول کوتاهی کنیم.

عین اللهی افزود: عراق در اولویت همکاری های اقتصادی ما قرار دارد و روشی که با کوبایی ها برای تولید واکسن پاستوکوواچ کار کرده ایم، پتانسیل سرمایه گذاری مشترک عراق و ایران در حوزه سلامت را دارد.

ما در تلاش هستیم تا همکاری های صنعتی عالی با ایران برقرار کنیم

وزیر صنعت عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه سفر مقامات بلندپایه دو کشور نشانه تمایل آنها برای گسترش همکاری ها است، افزود: فهرستی از نیازهای پزشکی خود را برای سفیر ایران ارسال می کنیم و سفیر ایران نیز اعلام می کند. شروع.”

وی افزود: درهای وزارت صنعت عراق به روی کارشناسان باز است و تلاش می کنیم همکاری صنعتی بسیار خوبی با ایران برقرار کنیم. دولت عراق مصمم است یک شریک خوب و باثبات پیدا کند. کووید 19 به ما آموخت که مشکلات یکدیگر را درک کنیم و آنها را بپوشانیم.

وی افزود: میزان مبادلات دو کشور زیاد است و ایران گازرسانی نیروگاه های عراق را انجام می دهد. همچنین یک مشکل رایج تامین آب وجود دارد که باید حل شود.

وی با اشاره به همکاری ایران و عراق در صنایع خودروسازی، غذایی و سیمان گفت: شرکت های عراقی 10 درصد داروهای کشور را تولید می کنند و مابقی وارداتی است اما از نظر ما کیفیت و قیمت داروها عامل مهمی است. ”

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، وزیر صنعت عراق با اشاره به گردشگری پزشکی گفت: همکاری مشترک دو کشور در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی می تواند پاسخگوی نیازهای منطقه باشد. ما از پتانسیل ایران در علم پزشکی و جراحی آگاه هستیم و بسیاری از بیماران ما برای درمان به ایران می روند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا