عمومی

– آیا می دانید چند ماه است که نتوانستم مادرم را ببینم؟

- آیا می دانید چند ماه است که نتوانستم مادرم را ببینم؟

برگه حقایق ، تمامی مشتریان را بررسی می کند و از کسانی که دستکش و دستکش روی میز ندارند ، می پرسد: “همه آنها را ملاقات نمی کنند. به نظر نمی رسد برخی از آنها مراقبت نمی کنند. من نمی توانم آنها را تحمل کنم. هدف از فروشگاه جذب مشتری است.” اما تب داشتیم. ما هم آنها را داشتیم و باید از فروشگاه خارج شویم. ”

به گزارش دنیای 77 ، این روزها کار کارمندان فروشگاه های زنجیره ای مانند بسیاری از مشاغل دیگر دشوارتر از گذشته است و احتمالاً استراحت و کار بیشتری نسبت به گذشته ندارند. در یکی از این فروشگاههای تهران پلاستیک را در اطراف دستگاههای خودپرداز کشیده اند ، که مانند سپر دفاعی است. دستگاههای خودپرداز گان ، سپر و ماسک. آنها پول در نمی آورند و سعی می کنند به سرعت برای مشتری کار کنند. بر خلاف آنها ، کسانی که محصولات را روی قفسه ها می گذارند ، فقط ماسک و یک دستکش پلاستیکی دارند.

“همکار من ، مدیر مسئول صندوق در کنار من ، خوشحال نیست و دو روز از زمان کار او می گذرد. ​​فعلاً ، وی نمی داند که پس از ترک دفتر چه خواهد کرد. این پلاستیک ها حداقل برای چند روز برای نجات جان ما کشیده شده است.” سخنان یکی از فروشندگان است.

نمی توان با پرسنل فروشگاه مصاحبه کرد. وی گفت: مافوق ما تأکید کرده اند که شما این روزها مصاحبه نمی کنید ، اما کار ما بسیار سخت است و نگرانی های زیادی داریم.

جمع آوری قفسه ها به حدی شلوغ است که حتی حوصله پاسخگویی به مشتریان را ندارند و لازم است که قفسه را در اسرع وقت با محصولاتی که صاحب نام تجاری خاص در یک زمان معین از فروشگاه اجاره کرده است پر کند. به گفته یکی از کارمندان آن زنجیره ، فروش امسال نسبت به سالهای گذشته شگفت انگیز است و بسیار افزایش یافته است.

برخلاف اکثر کسانی که از مصاحبه می ترسند ، یکی از آنها تمایل به صحبت کردن را نشان می دهد و حرف های زیادی برای گفتن دارد ، در حالی که نام نمی برد: “ما مسائل اتحادیه ای و موضوعات فرهنگی داریم.” ما با مشتری مستقیم تماس داریم ، اما برخی از آنها راضی نیستند. آنها اغلب سؤال می کنند. وقتی تکرار می کنیم و نمی فهمیم ، جواب نمی دهیم. سپس آنها به ما یا مدیر فروشگاه فریاد می زنند و ما را رها می کنند. فروشگاه ما تهویه مطبوع ندارد و این مشکلی کوچک نیست. مغازه ای که ما حساب کاربری ویسن را کنترل می کنیم. شما در عرض چند دقیقه به صندوق می روید و می بینید که چند نفر تماشا می کنند. همچنین مشتریانی وجود دارند که می خواهند کالاهای خاصی را خریداری کنند که اصلاً بهداشتی نیست. هر وقت به آن اشاره کردیم ، آنها گوش نمی دهند. ما همچنین این توصیه را روی یک تکه کاغذ نوشتیم ، اما باز هم به نظر نمی رسد. مشتریان کاری زیادی برای انجام این کار ندارند. “بعضی اوقات وقتی من جلوی درب می ایستم و تب مشتری را می گیرم ، به من هشدار می دهند که حداقل ماسک و دستکش در قفسه ها نیست زیرا ممکن است وسایل موجود در قفسه ها آلوده شده باشد ، اما توجه نمی کنند و سرشان را به پایین پرتاب می کنند.”

وی دبیرستانی دارد و حدود سه سال در فروشگاه است. وی به دنبال یافتن شغل ، به شهر تهران آمد: “اگر شهر ما شغلی باشد ، من مجبور نیستم مادرم را ترک کنم و در تهران کار کنم. آیا می دانید چند ماه است که نتوانستم مادرم را ببینم؟ هنوز هم با شرایط کار و دستمزد خود مطابقت ندارم. من ساعتی را که کار می کنم پرداخت نمی کنم و این عادلانه نیست ، بعضی اوقات ما روزانه 12 تا 16 ساعت کار می کنیم ، فروشگاه ما حدود 40 کارمند دارد ، جوانترین 20 سال و قدیمی ترین 50 سال است. یکی از همکاران ما تاج را گرفت و وقت خود را تعطیل کرد. آنها می گویند او آن را از مادرش گرفته است. در روزهای اولیه ، وقتی دستکش یا ماسکی نداشتیم ، همه ما مجبور بودیم آنها را از جیب هایمان بخریم ، اما اکنون آنها دستکش ها را به طور مرتب توزیع می کنند و معمولاً هر دو هفته یکبار ماسک به ما می دهند ، بسیار با احترام بازی می کنیم ، اما برخی از همکاران ما هنوز هم سرد می شوند و استراحت می کنم و این باعث افزایش حجم کار می شود. من باید یک روز ناهار را ساعت 5 بخورم حقوق پایه یک میلیون و 800 هزار تومان است و بعضی اوقات متوجه می شویم که به سه میلیون تومان می رسد. “سرپرستان ما 6 میلیون گوجه نیز دریافت می کنند.”

وی ادامه داد: “از روزی که کار کر افتتاح شد ، روزهای تعطیل ما کاهش یافته است. قبل از آن ، ما یک روز شنبه ها و چهارشنبه ها آفلاین بودیم و ما باید پنجشنبه ها و جمعه ها به سر کار بیاییم و معمولاً دو روز مرخصی نمی گرفتیم. اکنون ، ما از چهارشنبه تا جمعه اجازه نداریم. برخلاف سالهای گذشته ، ما در تاریخ 3 آوریل امسال تعطیل نکردیم ، فکر می کردیم که در تاریخ 4 آوریل به سر کار بیاییم ، اما آنها به ما گفتند 90 دقیقه استراحت بگیریم .ما امسال هر روز عید کار می کردیم. در موارد معمول ، از ماه مارس تعطیل یا مرخصی نداریم. با وجود انفجار تاج ، ما هنوز در تعطیلات عید مشغول کار بودیم ، هرچند برخی از اقلام دیرتر از اواخر به فروش می رسند ، امسال این فروشگاه بیشتر از سالهای گذشته فروخته است – به عنوان مثال ، پیتزا مانند پیتزا ، گندم بو داده و لبنیات به ندرت فروخته می شوند و به زودی فروخته می شوند. برخی از آنها به دلیل اینکه باید از سرزمین های دیگر به تهران وارد شوند سری اوگولا. کالاهای فروشگاه مانند گذشته کامل نبودند ، خدا را شکر مکان ما از بسیاری از مکان های دیگر بهتر است. چندی پیش ، یک پیرزن زیبا آمد و از قفسه ها تیراندازی کرد. گفتم خانم ، لطفا شلیک نکنید. وی پاسخ داد كه وی خانواده ای را كه در آلمان زندگی می كنند می فرستد تا بگوید در اینجا تعداد زیادی وجود دارد. “اما با نزدیک شدن واحدهای تولیدی ، آنها احتمالاً در روزهای آینده از مواد غذایی خارج می شوند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا