اقتصادی

آغاز ثبت‌نام برای انتخاب صادرکنندگان نمونه

آغاز ثبت‌نام برای انتخاب صادرکنندگان نمونه

به گزارش سواچ، ثبت نام گزینش صادرکننده نمونه کشوری از سال 1401 در سایت رسمی سازمان توسعه تجارت ایران آغاز شده است و صادرکنندگان می توانند با مراجعه به این سایت، فرم های لازم برای ثبت نام را به صورت آنلاین تکمیل کنند.

نهم مهرماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز (ملی) صادرات نامگذاری شده است و سازمان توسعه سریع ایران موظف است کارگروه ویژه ای متشکل از نمایندگان مرکزی را به تصویب هیات وزیران تشکیل دهد. بانک ها، اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن همه ساله. و کشاورزی ایران، اتاق تعاون ایران، وزارت جهاد کشاورزی، گمرک ایران، سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان های برنامه و بودجه کشور برای تعیین برنامه ها و سازمان های بودجه کشور به ارزیابی و انتخاب شاخص های صادرکنندگان ملی و معرفی آنها در صادرات ملی می پردازند. روز روند ثبت نام صادرکنندگان آغاز شده است.

سامانه ثبت نام متقاضیان بر روی درگاه رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی tpo.ir/expo1401 فعال است و صادرکنندگان می توانند تا ۱۴ مردادماه در این رویداد ثبت نام کنند.

مهم ترین شاخص های انتخاب برای هر گروه عبارتند از آمار و رشد صادرات، تنوع بازارهای هدف صادراتی، نام تجاری و کیفیت محصولات صادراتی، سطح فناوری و ارزش افزوده محصولات صادراتی، حضور در انجمن های صادراتی، اشتغال مولد و دائمی و فنی. مهارت ها. و شرکت های صادراتی در زمینه بازاریابی و صادرات تخصص دارند.

در سال جاری بیش از هفتاد گروه از محصولات و خدمات در زیر مجموعه های کشاورزی و صنایع غذایی، محصولات صنعتی و معدنی، خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و … به رقابت پرداختند که صادرکنندگان انتخاب شدند.

دکمه بازگشت به بالا