اقتصادی

آخرین وضعیت پرونده ارزی واردات کره

آخرین وضعیت پرونده ارزی واردات کره

به گفته معاون فنی گمرک ایران، پرونده ارزی شرکت واردکننده کره حیوانی همچنان در دست بررسی است و در حال حاضر نمی توان ارزش بالای این واردات را برآورد کرد.

به گزارش دنیای 77، اخیرا یک شرکت لبنی اقدام به واردات کره حیوانی با حاشیه کرده است. این 60 میلیون دلار است، اما مشکل باید حل شود.

چندی پیش گمرک ایران اعلام کرد که موضوع در کمیسیون حل اختلاف گمرک در حال بررسی است و عسگری معاون فنی گمرک ایران توضیح داد که پرونده فنی همچنان در جریان است. قرار ملاقاتی صورت نگرفت و تحقیقات ادامه دارد.

عسگری گفت: بیشتر پرونده های مطرح شده در کمیسیون حل اختلاف گمرکی ارزشی بیش از این دارد و پرونده شرکت لبنیات در حال رسیدگی است.

وی افزود: در فاصله سال های 1395 تا 1398، این محصول به ارزش حدود 50 هزار و 450 میلیون فقره از 34 قلم ثبت سفارش وارد شده و 94 قلم کالا در زمان اظهار گمرک از گمرکات کشور ترخیص شده است.

معاون فنی گمرک در ادامه می گوید: با ارجاع پرونده به کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی که نمایندگانی از دستگاه های مختلف از جمله اتاق بازرگانی، وزارت صمت، گمرک و اتاق تعاون حضور دارند، موضوع مورد بررسی قرار گرفت. ظرف 20 روز می توانید مراتب را به مراجع بالاتر، کمیسیون تجدیدنظر که متشکل از نمایندگان قوه قضائیه، وزارت اقتصاد، وزارت صمت، اتاق بازرگانی و گمرک ایران است، اعلام نمایید. لازم به ذکر است در صورت صدور رای کمیسیون بررسی بر اساس تایید گمرک، صاحب کالا می تواند ظرف مدت یک ماه به طور رسمی به دیوان عدالت شکایت کند، در غیر این صورت رای قطعی و لازم الاجرا است.

وی یادآور شد: تاکنون برآوردی در کمیسیون اختلاف در مورد میزان واردات این محصول صورت نگرفته است، برآوردی وجود ندارد و نمی توان تخمین زد اما باید منتظر رای نهایی باشیم.

به گزارش دنیای 77، بین سال های 1395 تا 1388 واردات این کره حیوانی با ارز بازار غیر آزاد صورت گرفته است. شرکت مربوطه اعلام کرد که هزینه واردات بیشتر از نرخ واقعی بوده و گمرک نیز موضوع را گزارش کرده است. کمیسیون حل اختلاف گمرکی برای بررسی.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا