حوادث و رویداد

دماوند همچنان می لرزد/لزوم حفظ هوشیاری توسط مردم

آفتاب نیوز:

ساعت 16:41 به وقت گرینویچ ، زمین لرزه ای به بزرگی 3.1 ریشتر منطقه مرکزی ماشا شهرستان دماوند ، در مرز استان های تهران و مازندران را لرزاند.

این زمین لرزه به عمق 10 کیلومتری رسید و چندین بخش از شهر را لرزاند. این زمین لرزه در 11 کیلومتری دماوند ، 12 کیلومتری روده و 15 کیلومتری بوهان رخ داد.

دماوند در حال لرزیدن است / نیاز هوشیاری مردم

شهر دماوند از 23 مه تا 11:30 بعد از ظهر به عمق 10 کیلومتر عمق داشته است.این نخستین زمین لرزه ای به بزرگی 2.9 ریشتر و پس از آن یک زمین لرزه به بزرگی 5.1 ریشتر صبح جمعه بود.ماه تاکنون لرزیده است و تاکنون 12 بار نیز دماوند برخورد کرده است. او تکان داد.

این زمین لرزه در مقیاس ریشتر بیش از 5/5 اندازه گرفت و در ساعات مختلف روز رخ داد. مردم شهر به دلیل تغییرات اخیر نسبت به گذشته کمتر می ترسند اما محتاط مانده اند.

اقامتگاه بحران دماوند از زمان وقوع زمین لرزه به بزرگی 5.1 ریشتر در معرض هشدار کامل بوده است و کلیه امکانات خودروها ، ساخت و موارد دیگر را فراهم کرده است. درهای استادیوم ها ، مدارس و پارک های شهر که ماه ها به دلیل ویروس تاج بسته نشده بود ، از زلزله وحشت داشتند و برای عموم کسانی که به خیابان ها می رفتند باز شد.

در روز سوم ، ساعت 23:28 و حوالی ساعت 5 بعدازظهر ، ساعت دو بعد از ظهر اتفاق افتاد ، عده ای از این شهر شب را در اتومبیل ها گذراندند.

البته در این میان ، بازار داغ شایعات در فضای مجازی و در بین مردم دیده می شود ، بنابراین روسای فرماندار دماوند برای آگاهی از فعال شدن گناه ماشا وجود دارند. دماوندی رد شده است.

به نقل از روابط عمومی فرماندار شهرستان ، از مصاحبه منتسب به رئیس فرماندار شهرستان دماوند در اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی با موضوع فعال کردن گناه ماشا و افزایش آگاهی عمومی ، مشخص شده است که این گفتگو کاملاً نادرست است. این کار با انتشارات و روزنامه های شهری انجام نشده است.

آنچه در چنین شرایطی باید مورد توجه قرار گیرد عدم توجه به چنین شایعاتی است ، زیرا اخبار موثق در مورد این موضوع و همچنین موضوعات دیگر از طریق رسانه رسمی و واحد روابط عمومی استاندار گزارش می شود.

وضعیت دماوند نارنجی است

مهدی حیدری ، فرماندار دماوند در مورد اقدامات انجام شده پس از اقدامات مقر مدیریت بحران در سطح شهر پس از زمین لرزه گفت: ، نماینده اضطراری کشور ، شهردار ، روسای دهکده ها و کلیه اعضای دولت های آژانس های خدمات دیگر حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کلیه ماشین آلات سبک و سنگین دستگاههای خدماتی در مناطق مختلف شهری و روستایی بویژه در مناطق ضعیف به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر قرار بگیرند.

این مقام تصریح کرد: با توجه به اینکه شهروندان پس از وقوع زلزله از خانه های خود خارج می شوند ، تصمیم گرفته شد این شورا و سایر نهادها برای اسکان موقت ، پارک ها ، استادیوم ها و مناطق مدارس در اختیار مردم قرار دهند.

حیدری اظهار داشت: علاوه بر این ، تسهیلات لازم از قبیل چادر ، پتو ، بسته های غذایی و سایر امکانات در پایگاه های چناران و آبسرد فراهم شده است تا در صورت لزوم از آنها استفاده شود.

فرماندار دماوند همچنین به حضور نیروهای واکنش سریع تهران و نیروهای ارزیابی ماه سرخ در بین 7 گروه در صورت وقوع زلزله در حومه شهر و وضعیت نامناسب اشاره کرد و افزود: این فقط روی آنها تأثیر می گذارد

این مقام مسوول اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای ارزیابی بنیاد مسکن شهرستان با بررسی و بررسی دقیق آسیب های احتمالی که می تواند خسارت بیشتری ایجاد کند ، فعالیت خود را آغاز کرده اند و همچنین رانش زمین در روستاهای زیارت و وادان است. همچنین کارشناسان فنی آب نیز مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه تمام امکانات موجود در سطح شهر بسیار هماهنگ و هماهنگ با کلیه خدمات ، پزشکان ، کمکهای اولیه و غیره است و این آمادگی همچنان ادامه دارد ، اظهار داشت: دفاتر در حال کار با کلیه امکانات و ایستگاه هستند. پمپ های آب و گاز نیز ارزیابی شده اند به طوری که در صورت بروز حادثه مشکل قطعی ندارند.

این مقام مسئول توضیح داد: امروز شهر دماوند در وضعیت نارنجی قرار دارد و امیدواریم فردا وضعیت بهتری داشته باشیم ؛ لازم است مردم آرام بمانند و از نکات امنیتی مراقبت کنند.

دکمه بازگشت به بالا