جامعه و خانواده

۱۹۰۰ واحد راکد احیا خواهند شد

۱۹۰۰ واحد راکد احیا خواهند شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری دنیای 77، در نشست خبری معاون وزیر صمت برنامه های این وزارتخانه برای دهه تولید و تجارت تشریح شد.

فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با اشاره به تدوین بسته حمایتی خادم الرضا و رونمایی آن در ۱۰ تیر ماه اظهار داشت: همکاری ۱۵ دستگاه اجرایی، بسته حمایتی و تشویقی از بخش صنعت، معدن، تجارت و حوزه کسب و کار در قالب یادگار خادم الرضا (ع) تدوین شده و روز دهم تیر ماه رونمایی خواهد شد.

 

وی افزود: این بسته پیشنهادی، تبلور همت و عزم نظام در صیانت از تولید و کسب و کارهاست؛ زیرا هم در بخش دولت و هم در بخش قوه قضائیه و سایر بخش‌ها در این بسته نقش آفرینی کرده‌اند.

 

معاون وزیر صمت تصریح کرد: بسته مذکور به مباحث مختلفی از جمله مسائل ارزی و بانکی، مالی و… پرداخته شده است، اما همچنان در دست تدوین قرار دارد و هنوز نهایی نشده است.

 

مقیمی افزود: بسته قوه قضائیه در حوزه حمایت از تولید هم در هفته قوه قضائیه یعنی یکم تا هفتم تیر ماه رونمایی می‌شود.

 

۱۲ درصد واحد‌های مستقر در شهرک‌ها غیرفعال هستند

وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۰، ۱۷ درصد از واحد‌های شهرک‌های صنعتی غیرفعال بود که امروز به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: در واقع از مجموع ۵۴ هزار واحد صنعتی که در شهرک‌ها مستقر هستند ۶ هزار و ۸۵۰ واحد غیرفعال هستند. سالانه بین ۲۸۰۰ تا ۳ هزار واحد به شهرک‌ها افزوده می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: همچنین برای امسال پیش بینی شده که ظرفیت تولید ۳۳۰۰ واحد صنعتی افزایش یابد.

۱۵۰۰ واحد تولیدی تحت تملک بانک‌ها

معاون وزیر صمت درباره تعداد واحد‌های تحت تملک بانک‌ها گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد تولیدی و طرح صنعتی تحت تملک بانک‌ها قرار دارند.

 

قطع برق واحد‌های شهرک‌های صنعتی هفته‌ای یک روز

وی درباره وضعیت تأمین برق واحد‌های صنعتی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور حاکم شده، محدودیت‌هایی بر مجموعه شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی تحمیل شده است. امروز بیش از ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌ها تولید و تحویل می‌شود. ۲۴ مگاوات برق نیروگاه‌های خورشیدی به بهره برداری رسیده است. ۶۱۳ مگاوات در شهرک‌های صنعتی در دست ساخت و ساز است.

مقیمی افزود: هفته‌ای یک روز برق واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قطع می‌شود که البته استان به استان متفاوت است.

 

احیای ۱۹۰۰ واحد راکد تا پایان سال

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در مورد احیای واحد‌های راکد تصریح کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده، قرار است امسال ۱۹۰۰ واحد غیرفعال مستقر در شهرک‌های صنعتی، احیا شود.

وی به ساخت شهرک‌های مشترک با سایر کشور‌ها اشاره کرد گفت: نشست‌هایی با همتایان خود در کشور عراق داشتیم زمین‌هایی معرفی کردند که با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی این امر به تعویق افتاد.

مقیمی بیان کرد: در جهت توسعه تعاملات و ارتباطات بین کشورها، زیرساخت ایجاد شهرک‌های صنعتی ایران در کشور‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا