حوادث و رویداد

پیکر بی‌جان کوهنورد اصفهانی پس از ۱۲ روز در دماوند پیدا شد/ جزئیات حادثه

پیکر بی‌جان کوهنورد اصفهانی پس از ۱۲ روز در دماوند پیدا شد/ جزئیات حادثه

OFWNEWS:

حمید مسایدیان ، رئیس فدراسیون امداد و نجات و امداد ، در مورد کشف جسد یک کوهنورد اصفهانی در جنوب دامبند گفت: تقریباً 12 روز از مفقود شدن یک کوهنورد در مسیر جنوبی دامبند گذشته است. همه مسیرها جستجو شد و ما مشکوک شدیم ، از جمله تصاویر گرفته شده در منطقه بالگردهای امداد و نجات هلال احمر ، نشان دادن چندین نقطه رنگی در تصاویر و در مسیر جنوبی به دامبند ، که پس از تجزیه و تحلیل گمان می رود که باعث تصادف در جنوب آقای فرزاد موسایی شده است.

وی افزود: طبق گفته هماهنگ كنندگان عکسها روز گذشته ، تیم امداد و نجات را به محل مورد نظر اعزام كردیم و جسد بی جان این خزنده را در مسیر آبشار یخی و كافر دره پیدا كردیم. متاسفانه ، به نظر می رسد کوهنورد از ناکجاآباد افتاده و در اثر باد راه خود را در منطقه گم کرده و راه خود را گم کرده است. حدود یک ساعت پیش جسد کوهنورد پیدا شد و تیم های امداد و نجات جسد وی را به کوهستان می بردند.

رئیس گروه امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: به خانواده وی اطلاع داده شده و فکر می کنم حدود 24 ساعت دیگر جسد این سوارکار به راین برسد تا تحویل پلیس و خانواده اش شود. همه ما از این حادثه رنج می بریم که ناشی از سهل انگاری عمومی کوهنورد بود ، زیرا او تنها و در هوای نامناسب برخاست و قربانی این حادثه شد.

دوشنبه گذشته کوهنوردی 21 ساله به نام فرزاد مصاححی از استان اصفهان با یکی از دوستانش قله دامبند را صعود کرد. این کوهنورد با دوست خود وارد جنوب دامبند شد و این کوهنورد اصفهانی با او به مزرعه گوسفندان رفت و سپس مسیر خود را ادامه داد تا اینکه این کوهنورد جداگانه به بارگاه سوم رسید.

دو روز پس از بازگشت ، تیم های امداد و نجات به منطقه رفتند و تیم های امداد و نجات روز پنجشنبه مستقر شدند. متأسفانه تیم های امداد و نجات در روز پنجشنبه هفته گذشته هیچ نشانی از کوهنورد پیدا نکردند و فقط رد پای او را در بخشی از مسیر وی پیدا کردند ، اما به دلیل بارش شدید برف ، رد پا از یک مکان به مکان دیگر بریده شد.

در روزهای اولیه ناپدید شدن ، امداد هوایی به دلیل شرایط بد هوا امکان پذیر نبود ، اما با گذشت زمان و بهبود هوا ، بالگرد جستجو و نجات کار خود را آغاز کرد.

دکمه بازگشت به بالا