عمومی

شهرهای گلستان اقدامی برای توسعه «شهر الکترونیک» نکرده اند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

شهرهای گلستان اقدامی برای توسعه «شهر الکترونیک» نکرده اند - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمد احمدی آنلاین در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: شهرداری ها یکی از مهمترین ارگان هایی هستند که می توانند تأثیر بسزایی در معرفی شهرهای هوشمند داشته باشند اما متاسفانه تاکنون هیچ شهرداری در استان اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده است

وی افزود: در سال 1999 جلسات زیادی در استان با حضور اساتید بین المللی ، ملی و دانشگاهی برگزار شد و بحث و تبادل نظر در مورد نحوه اجرای شهر هوشمند در بین کارشناسان بود.

احمدی افزود: اخیراً جلسه ای با استانداری در خصوص شهر داشتیم که مورد استقبال قرار گرفت و ابراز تمایل کرد تا این امور را به شهرداری های استان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مفهوم شهر الکترونیکی دیگر قابل درک نیست ، گفت: مسئله شهر هوشمند که مفهوم جامع و جامع تری در جهان است ، شهر الکترونیکی موضوعی بود که در دهه 80 مطرح شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در گلستان گفت: وزارت ارتباطات وظیفه دارد خدمات و دستگاه های اینترنتی مختلفی را برای زیرساخت های یک شهر هوشمند به شهرها ارائه دهد.

وی افزود: در حال حاضر مردم در تمام شهرهای استان اینترنت پرسرعت دارند و بیش از 90 درصد روستاهای استان اینترنت دارند.

احمدی با اشاره به بحث شهر هوشمند به عنوان موضوعی گسترده ، اظهار داشت: شهر هوشمند یک موضوع و فرایند است که باید همه جا و هر کجا که می رویم از جمله حمل و نقل ، اداره ، محیط زیست و بسیاری مسائل دیگر برویم. افراد دیگری باید استفاده کنند.

وی گفت: “شهر هوشمند ، زیرا یک مفهوم گسترده است ، مردم ایده های خاص خود را در مورد این مشکل دارند ، زیرا هوشمندی که منجر به مدیریت هوشمند می شود یک مفهوم گسترده و گسترده است و برای شروع این کار باید تمام گروه های هوشمند توسط سیستم

دکمه بازگشت به بالا